Bu çalışmanın, amacı Selçuk Üniversitesi sosyal hizmet bölümü
öğrencilerinin (n=246) iletişim becerileri ve bu becerileri etkileyen
faktörlerin belirlenmesidir. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu
ve Ersanlı ve Balcı (1998) tarafından geliştirilen İletişim Becerileri
Envanteri (İBE) kullanılmıştır. Sonuç olarak, iletişim becerisi puan
ortalamaları ile cinsiyet arasında ve iletişim becerisi puan ortalamaları ile
sınıf düzeyi arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu, kız
öğrencilerin puan ortalamasının erkek öğrencilerden yüksek olduğu
bulunmuştur. Diğer bir yandan, iletişim becerileri puan ortalamaları ile
anne-baba eğitim düzeyi, yaşanılan yer, aile tipi, karşı cinsle duygusal
ilişki arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı
bulunmuştur. Bulgular tartışma bölümünde diğer araştırmalarla
karşılaştırılmıştır. Öneriler bölümünde iletişim becerilerine yönelik
eğitim, araştırma ve kanıta dayalı uygulama faaliyetlerinin önemi
vurgulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 20 Eylül 2014 |
Kabul Tarihi | 14 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 5 |