Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 13, 40 - 53, 30.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Akpınar, O. ve Akpınar, A.T. (2016). “Entelektüel Sermaye Bileşenlerinin İşletme Değerine Ve Performansına Etkisi: Türkiye’deki İmalat İşletmeleri Örneği”. Kastamonu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(1), 142-153. Al-Edwan, Z.S. (2016). “The Security Education Concepts in the Textbooks of the National and Civic Education of the Primary Stage in Jordan—An Analytical Study”. International Education Studies, 9(9), 146-156. Bayer, E. (2004). “Entelektüel Sermaye Ve Bileşenlerinin İşletmelerin Kurumsallaşma Süreçlerine Etkilerinin Geliştirilmesinde Yöneticilerin Liderlik Rollerinin Belirlenmesi”. Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 91-103. Baysal Balcı, S. (2015). “Dünya Bankası Perspektifinden Sosyal Sermaye ile Kalkınma Yaklaşımları”. Planlama, 25(1), 1–7. Bertocchi, G. ve Spagatt, M. (2002). “The Evolution of Modern Educational Systems Technical vs. General Education, Distributional Conflict, and Growth”. Department of Economics, Royal Holloway College, University of London Egham, Surrey. Bilgin, K.U., Akay, A., Koyuncu H. E. ve Haşar, E. Ç. (2007). “Yerel Yönetimlerde Hizmet İçi Eğitim”. Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı TEPAV yayını, Ankara. Cassol, A., Gonçalo C. R. ve Ruas R. L. (2016). “Redefining the Relationship between Intellectual Capital and Innovation: The Mediating Role of Absorptive Capacity”. BAR, Rio de Janeiro, 13(4), 1-25. Dal Lago, A. ve Palidda, S. (2010). “Conflict, Security and Reshaping of Society”. Routledge 2 Park Square, Milton Park, Abingdon, Oxon. Elias, P.Y.Z., Baracic, E.M. ve Mrvac, N. (2010). “E-Learning and Evlaluation in modern educational system”. Proceedings of INTED2010 Conference, 8-10 March 2010, Valencia, Spain.Ferreira, A. I. ve Martinez, L. F. (2011). “Intellectual capital: Perceptions of productivity and investment”. RAC Curitiba, 15(2), 249-260. Görmüş, A. Ş. (2009). “Entelektüel Sermaye ve İnsan Kaynakları Yönetiminin Artan Önemi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, 11(1), 56-75. Hight, S. D. (2005). “The importance of a security, education, training and awareness program (November 2005)”. https://infosecwriters.com/Papers/SHight_SETA.pdfHaykır Hobikoğlu, E. (2011). “Entelektüel Sermayenin Önemi, Sınıflandırılması ve Ölçme Yöntemleri: Kuramsal Bir Çerçeve”. Sosyal Bilimler Dergisi, (1), 86-99. Kanar, Ş. S. (2011). “Arşivlerde Çalışanların Hizmet İçi Eğitim Gereksinimleri”. Bilgi Dünyası, 12(2), 399-420. Karagül, M. ve Masca M. (2005). “Sosyal Sermaye Üzerine Bir İnceleme”. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(Bahar 2005),37-52. Karakuş, M. ve Çobanoğlu, N. (2013). “İlkokullarda Entelektüel Sermayenin Ölçülmesi ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(4), 158-181. Kausch, K. ve Barreñada, I. (2005). “Alliance of Civilizations International Security and Cosmopolitan Democracy”. ICEI WP 03/05 - FRIDE Working Paper # 13. Last, D., Emelifeonwu, D., Osemwegie, L. (2015). “Security Education In Africa: Patterns And Prospects”. Scientia Militaria, South African Journal of Military Studies, 14(1), 17 – 44.Maditinos, D., Sevic, Z. ve Tsairidis, C. (2009). “Intellectual Capital and Business Performance: An Empirical study for the Greek Listed Companies”. 7th International Conference on Accounting and Finance in Transition (ICAFT), 23-25 July 2009 Greenwich, London. Mil, H. İ. (2014). “Türkiye’de İç Güvenlik Teşkilatları ve Özellikleri”. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 5(11), 40-61. Özdemir, A. A. (2008). “Çalışanların İş Tatminlerinin Arttırılmasında Örgütsel Sosyal Sermaye Yeni Bir Belirleyici Olabilir Mi?”. Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(1), 77-89. Öztürk, M. ve Sancak, S. (2012). “Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarının Çalışma Hayatına Etkileri”. Journal of Yasar University, 2(7), 761-794.Stukalenko, N. M., Zhakhina, B. B., Kukubaeva, A. K., Smagulova, N. K. ve Kazhibaeva, G. K. (2016). “Studying innovation technologies in modern education”. International Journal of Environmental & Science Education, 11(15), 7297-7308. Topaloğlu, E. E. ve Bayraktaroğlu, A. (2012). “Entelektüel Sermayenin Türk Bankacılık Sektörü Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Araştırması”. Electronic Journal of Social Sciences, 11(41), 332-352. Uzay, Ş. ve Savaş, O. (2003). “Entelektüel Sermayenin Ölçülmesi: Mobilya Sektöründe Karşılaştırmalı Bir Uygulama Örneği”. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 163-181. Yıldız, S. (2011). “Entelektüel Sermayenin İşletme Performansına Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 11-28. Yorulmaz, M. ve Alkan, G. (2008). “Deniz Ulaştırma İşletmelerinde Entelektüel Sermaye ve Örgüt Performansı Arasındaki İlişkide Yenilikçiliğin Rolü”. Business and Economics Research Journal, 9(3), 631-650.

GÜVENLİK HİZMETLERİNDE PERSONELE VERİLEN HİZMET İÇİ EĞİTİMLERİN ENTELEKTÜEL SERMAYE AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 13, 40 - 53, 30.12.2018

Öz

Son yıllarda entelektüel sermaye kavramı ile kamu
yönetimi arasındaki ilişki uygulamada daha belirgin hale gelmiştir. Özellikle
kamu hizmetlerinin önemli bir kısmını oluşturan güvenlik hizmetlerinde,
entelektüel sermaye bileşenlerinin incelenmesi, yönetim ve organizasyon
alanının bu önemli konusunu daha etkili kullanmada önem arz edebilir. Bu
araştırmada güvenlik hizmetlerinde verilen hizmet içi eğitimlerin entelektüel
sermaye kapsamında ele alınması amaçlanmıştır. Araştırmada; öncelikle
entelektüel sermaye kavramı incelenmiş ve daha sonra güvenlik kavramına değinilmiştir.
Son olarak entelektüel sermaye ile güvenlik kavramı arasındaki ilişki ortaya
konulmuştur. İçerik analizi yöntemlerinin kullanıldığı araştırmada; elde edilen
bulgulara göre, entelektüel sermayenin boyutlarından beşeri sermaye, hizmet içi
eğitimlerde ve güvenlik konusunda en önemli unsur olarak ortaya çıkmaktadır.
Yine araştırmada elde edilen bulgulara göre; entelektüel sermayenin bir boyutu olan
beşeri sermayeyi artıracak olan hizmet içi eğitimler, güvenlik hizmetlerinde
bir seçenek değil bir zorunluluk haline gelmiştir. Buna ilave olarak
araştırmada elde edilen bulgular ışığında, entelektüel sermayenin kamu
yönetiminin önemli bir alanı haline geldiği görülmektedir. Gerek kamu
kaynaklarının daha etkili ve başarılı bir şekilde kullanılması için, gerekse
sosyal toplum ve modern devlet yapısına kavuşmak için güvenlik hizmetlerinde
hizmet içi eğitimlerin düzenli olarak denetlenmesi ve geliştirilmesi, bunun
için özel birimlerin kurulması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Akpınar, O. ve Akpınar, A.T. (2016). “Entelektüel Sermaye Bileşenlerinin İşletme Değerine Ve Performansına Etkisi: Türkiye’deki İmalat İşletmeleri Örneği”. Kastamonu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(1), 142-153. Al-Edwan, Z.S. (2016). “The Security Education Concepts in the Textbooks of the National and Civic Education of the Primary Stage in Jordan—An Analytical Study”. International Education Studies, 9(9), 146-156. Bayer, E. (2004). “Entelektüel Sermaye Ve Bileşenlerinin İşletmelerin Kurumsallaşma Süreçlerine Etkilerinin Geliştirilmesinde Yöneticilerin Liderlik Rollerinin Belirlenmesi”. Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 91-103. Baysal Balcı, S. (2015). “Dünya Bankası Perspektifinden Sosyal Sermaye ile Kalkınma Yaklaşımları”. Planlama, 25(1), 1–7. Bertocchi, G. ve Spagatt, M. (2002). “The Evolution of Modern Educational Systems Technical vs. General Education, Distributional Conflict, and Growth”. Department of Economics, Royal Holloway College, University of London Egham, Surrey. Bilgin, K.U., Akay, A., Koyuncu H. E. ve Haşar, E. Ç. (2007). “Yerel Yönetimlerde Hizmet İçi Eğitim”. Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı TEPAV yayını, Ankara. Cassol, A., Gonçalo C. R. ve Ruas R. L. (2016). “Redefining the Relationship between Intellectual Capital and Innovation: The Mediating Role of Absorptive Capacity”. BAR, Rio de Janeiro, 13(4), 1-25. Dal Lago, A. ve Palidda, S. (2010). “Conflict, Security and Reshaping of Society”. Routledge 2 Park Square, Milton Park, Abingdon, Oxon. Elias, P.Y.Z., Baracic, E.M. ve Mrvac, N. (2010). “E-Learning and Evlaluation in modern educational system”. Proceedings of INTED2010 Conference, 8-10 March 2010, Valencia, Spain.Ferreira, A. I. ve Martinez, L. F. (2011). “Intellectual capital: Perceptions of productivity and investment”. RAC Curitiba, 15(2), 249-260. Görmüş, A. Ş. (2009). “Entelektüel Sermaye ve İnsan Kaynakları Yönetiminin Artan Önemi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, 11(1), 56-75. Hight, S. D. (2005). “The importance of a security, education, training and awareness program (November 2005)”. https://infosecwriters.com/Papers/SHight_SETA.pdfHaykır Hobikoğlu, E. (2011). “Entelektüel Sermayenin Önemi, Sınıflandırılması ve Ölçme Yöntemleri: Kuramsal Bir Çerçeve”. Sosyal Bilimler Dergisi, (1), 86-99. Kanar, Ş. S. (2011). “Arşivlerde Çalışanların Hizmet İçi Eğitim Gereksinimleri”. Bilgi Dünyası, 12(2), 399-420. Karagül, M. ve Masca M. (2005). “Sosyal Sermaye Üzerine Bir İnceleme”. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(Bahar 2005),37-52. Karakuş, M. ve Çobanoğlu, N. (2013). “İlkokullarda Entelektüel Sermayenin Ölçülmesi ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(4), 158-181. Kausch, K. ve Barreñada, I. (2005). “Alliance of Civilizations International Security and Cosmopolitan Democracy”. ICEI WP 03/05 - FRIDE Working Paper # 13. Last, D., Emelifeonwu, D., Osemwegie, L. (2015). “Security Education In Africa: Patterns And Prospects”. Scientia Militaria, South African Journal of Military Studies, 14(1), 17 – 44.Maditinos, D., Sevic, Z. ve Tsairidis, C. (2009). “Intellectual Capital and Business Performance: An Empirical study for the Greek Listed Companies”. 7th International Conference on Accounting and Finance in Transition (ICAFT), 23-25 July 2009 Greenwich, London. Mil, H. İ. (2014). “Türkiye’de İç Güvenlik Teşkilatları ve Özellikleri”. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 5(11), 40-61. Özdemir, A. A. (2008). “Çalışanların İş Tatminlerinin Arttırılmasında Örgütsel Sosyal Sermaye Yeni Bir Belirleyici Olabilir Mi?”. Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(1), 77-89. Öztürk, M. ve Sancak, S. (2012). “Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarının Çalışma Hayatına Etkileri”. Journal of Yasar University, 2(7), 761-794.Stukalenko, N. M., Zhakhina, B. B., Kukubaeva, A. K., Smagulova, N. K. ve Kazhibaeva, G. K. (2016). “Studying innovation technologies in modern education”. International Journal of Environmental & Science Education, 11(15), 7297-7308. Topaloğlu, E. E. ve Bayraktaroğlu, A. (2012). “Entelektüel Sermayenin Türk Bankacılık Sektörü Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Araştırması”. Electronic Journal of Social Sciences, 11(41), 332-352. Uzay, Ş. ve Savaş, O. (2003). “Entelektüel Sermayenin Ölçülmesi: Mobilya Sektöründe Karşılaştırmalı Bir Uygulama Örneği”. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 163-181. Yıldız, S. (2011). “Entelektüel Sermayenin İşletme Performansına Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 11-28. Yorulmaz, M. ve Alkan, G. (2008). “Deniz Ulaştırma İşletmelerinde Entelektüel Sermaye ve Örgüt Performansı Arasındaki İlişkide Yenilikçiliğin Rolü”. Business and Economics Research Journal, 9(3), 631-650.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Haydar Pekdoğan 0000-0001-9071-0943

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 24 Ekim 2018
Kabul Tarihi 31 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Pekdoğan, H. (2018). GÜVENLİK HİZMETLERİNDE PERSONELE VERİLEN HİZMET İÇİ EĞİTİMLERİN ENTELEKTÜEL SERMAYE AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Munzur Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 40-53.