Sosyal hizmet eğitiminin sınıf ortamındaki ve pratik çalışmanın birlikteliğine dayanan kendine özgü bir eğitim yapısı vardır. Bu yapı içerisinde eğitim standartları ve yeterlilikleri sürekli yenilenme ve gelişmenin birer sacayaklarıdır. Standartlar ilgili çevrelerce önceden kabul edilmiş, benzer iş süreçlerini yerine getirebilme yetkinliğinin asgari düzeydeki ölçütlerinin belirlenmesini, yeterlilikler ise bir mesleği bağımsız olarak uygulayabilmek için kazanılması gerekli bilgi, beceri ve yetkinliği ifade eden farklı ancak bağlantılı kavramlardır. Standartlar sosyal hizmet eğitimini yapılandırmada başlangıç, yeterlilikler ise varılması istenilen hedef olarak görülebilir. Türkiye’de başlangıcından itibaren sosyal hizmet eğitiminde doğrudan standartları ve yeterlilikleri belirlemeyi konu alan ulusal nitelikli kapsayıcı çalışmalar ancak 2010 yılından itibaren başlamıştır. Başlangıçta Yükseköğretim Kurulu’nun ilerleyen süreçte ise Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği ile Sosyal Hizmet Okulları Derneği’nin öncü ve destekleyici çalışmaları etkili olmuştur. Bu süreçte sosyal hizmet eğitim çalıştayları gerek ulusal sosyal hizmet eğitimi standartlarının gerekse Sosyal Hizmet Ulusal Çekirdek Eğitim Programı’nın oluşturulmasına zemin hazırlamıştır. Sosyal hizmet eğitiminde kaliteyi artırmak ve güvence altına almak üzere 2020 yılında başlayan akreditasyon sürecinin hız kesmeden sürdürülmesi için yeterliliğe dayalı eğitim programlarının ülke bazında yaygınlaştırılması önem arz etmektedir.
Social work education has a unique educational structure based on the combination of classroom and practical work. Within this structure, education standards and qualifications are the pillars of continuous innovation and development. Standards are different but related concepts that refer to the determination of the minimum criteria that have been previously accepted by the relevant circles for the ability to perform similar professions with lower limits, and qualifications are the knowledge, skills and competence that are required to be acquired in order to be able to practice a profession independently. Standards can be seen as the preliminary in structuring social work education while qualifications can be seen as a desired goal, an end point. In Turkey, national inclusive studies which are directly on determining standards and qualifications in social work education have only been carried out since 2010. In the beginning, the pioneering and supportive work of the Council of Higher Education, and later on, the Association of Social Workers and the Association of Schools of Social Work have been influential in this respect. In this process, social work training workshops paved the way for the establishment of both national social work education standards and the National Core Training Program for Social Work. In order to maintain the accreditation process which started in 2020 to increase and secure quality in social work education, it is important to disseminate competency-based training programs on a country basis.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 26, 2023 |
Publication Date | June 30, 2023 |
Submission Date | February 23, 2023 |
Acceptance Date | June 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 1 |