Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖRME TEKSTİL YÜZEYLERİNDE YENLİKÇİ SANATSAL İFADELER: ISABEL BERGLUND

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 10, 27 - 40, 30.06.2021

Öz

Tekstil sanatı, malzeme, form birlikteliği ile sanatsal ifadede diğer sanat disiplinlerinden farklı estetik bir değeri vurgular. Tekstil sanatının günümüzde bu değere ulaşmasında en önemli etken tartışmasız olarak tekstil sanatçıları ve tasarımcılarıdır. Tekstil sanatı içinde örme tekstil sanatı gelenek ve kültürle harmanlanarak günümüzde endüstriyel alan ile bütünleşik olarak girmiştir. Bu çalışmada, örme sanatı sınırlarını farklı malzeme ve enstalasyonlarla zorlayan tekstil sanatçısı ve aynı zamanda giysi tasarımcısı Isabel Berglund’ın çalışmaları üzerinden örme tekstil yüzeylerinde yenilikçi sanatsal ifadeler konu edilmektedir. Örme sanatında yeniliği takip ederek, kendi kişisel çalışmalarında örmeyi bir tasarım objesi olarak kullanan sanatçı, bakış açısıyla örme sanatına yeni sanatsal bir ifade katmaktadır. Sanatçı tasarım dünyasını ve içindeki üretim biçimlerini sanatsal bir ifade aracı olarak yeniden yorumlarken, malzeme ve tasarımı interdisipliner alanlar içinde kullanarak yeni yöntemlerin kapılarını açmaktadır.

Destekleyen Kurum

Haliç Üniversitesi

Kaynakça

  • Akbostancı, İdil. (1999). Plastik Sanatlarda Tekstilin Yeri. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sanatta Yeterlik Tezi.
  • Atay, Ayten. (1987). Örücülük Temel Ders Kitabı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Bahriyeli, Burhan – Özkendirci, Başak Badur. (2009). Örme Teknolojisi Ders Notları. İstanbul.
  • Bayburtlu, I. (2015). Giyilebilir Sanatta Örme ve Dokuma Yapıların Estetik Yeri. Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul.
  • David Report. (2011, Mayıs 15). She Keeps Spiders In Her Pockets. http://davidreport.com/201105/spiders-pockets/
  • David Report. (2011, Mayıs 15). Isabel Berglund’s knit universe. http://davidreport.com/201004/isabel-berglunds-knit-universe/ .
  • Ersoy, Ayla. (2016).Sanat Kavramlarına Giriş. İstanbul. Hayalperest Yayınevi.
  • Isabel Berglund. Kişisel İnternet Sitesi. http://www.isabelberglund.dk/news .
  • Berglund, Isabel. (2017, Eylül 12). Title: Isabel Berglund | Home Mask Relations – A Social Art Project. https://www.youtube.com/watch?v=5wv7vjSQGFo.
  • Berglund, Isabel. Instagram Hesap. https://www.instagram.com/isabel_berglund/
  • İlbeyi Demir, F.G. ( 2009). Kiç ve Plastik Sanatlar Üzerine. İstanbul. Ütopya Yayınları.
  • Kamışlı, Elif. (2019). Spiritüalite, Soyut Sanatın Doğuş: Hilma Af Klint ve Emma Kunz. Sanat Dünyamız, sayı 168, YKY.
  • Martha Sculpture. (2015, Haziran 5). Isabel Berglund. https://marthassculpture.wordpress.com/2015/04/05/isabel-berglund/#_ftn1
  • Mutlu, R. (2014). İdealar Dünyasına Bir Yolculuk: (Yeni)-Platonculuk Işığında Kavramsal ve Minimal Sanatı Anlamak.
  • Sözen, M - Tanyeli, U. (2003) Sanat Kavramları ve Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • T.C Sağlık Bakanlığı,( 2020, Temmuz 20). Covid Nedir? https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66300/covid-19-nedir-.html.
  • Türker, Sema Hatun. (2020, Mart 8). Research Article About Artistic Aproach. E-Posta, Alıcı: Isabel Berglund
  • Yetik, Semra. (2009). 20 ve 21. Yüzyılda Türk Resim Sanatında Tekstil Etkisi. Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Tekstil Ana Sanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Yılmaz, Mehmet. (2005). Modernizimden Postmodernizme Sanat. Ütopya Yayınevi.

Innovative Artistic Expressions on Knitted Textile Surfaces: The Works of Isabel Berglund

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 10, 27 - 40, 30.06.2021

Öz

Kaynakça

  • Akbostancı, İdil. (1999). Plastik Sanatlarda Tekstilin Yeri. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sanatta Yeterlik Tezi.
  • Atay, Ayten. (1987). Örücülük Temel Ders Kitabı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Bahriyeli, Burhan – Özkendirci, Başak Badur. (2009). Örme Teknolojisi Ders Notları. İstanbul.
  • Bayburtlu, I. (2015). Giyilebilir Sanatta Örme ve Dokuma Yapıların Estetik Yeri. Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul.
  • David Report. (2011, Mayıs 15). She Keeps Spiders In Her Pockets. http://davidreport.com/201105/spiders-pockets/
  • David Report. (2011, Mayıs 15). Isabel Berglund’s knit universe. http://davidreport.com/201004/isabel-berglunds-knit-universe/ .
  • Ersoy, Ayla. (2016).Sanat Kavramlarına Giriş. İstanbul. Hayalperest Yayınevi.
  • Isabel Berglund. Kişisel İnternet Sitesi. http://www.isabelberglund.dk/news .
  • Berglund, Isabel. (2017, Eylül 12). Title: Isabel Berglund | Home Mask Relations – A Social Art Project. https://www.youtube.com/watch?v=5wv7vjSQGFo.
  • Berglund, Isabel. Instagram Hesap. https://www.instagram.com/isabel_berglund/
  • İlbeyi Demir, F.G. ( 2009). Kiç ve Plastik Sanatlar Üzerine. İstanbul. Ütopya Yayınları.
  • Kamışlı, Elif. (2019). Spiritüalite, Soyut Sanatın Doğuş: Hilma Af Klint ve Emma Kunz. Sanat Dünyamız, sayı 168, YKY.
  • Martha Sculpture. (2015, Haziran 5). Isabel Berglund. https://marthassculpture.wordpress.com/2015/04/05/isabel-berglund/#_ftn1
  • Mutlu, R. (2014). İdealar Dünyasına Bir Yolculuk: (Yeni)-Platonculuk Işığında Kavramsal ve Minimal Sanatı Anlamak.
  • Sözen, M - Tanyeli, U. (2003) Sanat Kavramları ve Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • T.C Sağlık Bakanlığı,( 2020, Temmuz 20). Covid Nedir? https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66300/covid-19-nedir-.html.
  • Türker, Sema Hatun. (2020, Mart 8). Research Article About Artistic Aproach. E-Posta, Alıcı: Isabel Berglund
  • Yetik, Semra. (2009). 20 ve 21. Yüzyılda Türk Resim Sanatında Tekstil Etkisi. Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Tekstil Ana Sanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Yılmaz, Mehmet. (2005). Modernizimden Postmodernizme Sanat. Ütopya Yayınevi.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sema Hatun Türker 0000-0002-1559-9373

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 6 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Türker, S. H. (2021). ÖRME TEKSTİL YÜZEYLERİNDE YENLİKÇİ SANATSAL İFADELER: ISABEL BERGLUND. Tykhe Sanat Ve Tasarım Dergisi, 6(10), 27-40.