Research Article
BibTex RIS Cite

Covid-19 Kapsamında Uzaktan Eğitim Sürecinin Lisansüstü Öğrencilerin Algısındaki Yeri: Kırıkkale Üniversitesi Örneği

Year 2021, , 154 - 167, 20.08.2021
https://doi.org/10.32329/uad.894810

Abstract

Bu çalışma, pandemi sürecinde uzaktan eğitimi deneyimleyen öğrencilerin görüşlerini ve algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda katılımcılar, amaçlı örneklem ile Kırıkkale Üniversitesi İşletme Bölümünde lisansüstü yapmakta olan öğrencilerden (n=7) seçilmiştir. Çalışmada derinlemesine analiz yapabilmek için fenomenolojik yaklaşım ile nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme tercih edilmiştir. Veriler MAXQDA 2020 paket programı ile analiz edilmiştir. Görüşme pandemi sebebi ile çevrimiçi olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre katılımcılar kapsamında uzaktan eğitimin en avantajlı yönü zaman olurken; en dezavantajlı yönleri ise iletişim-etkileşim eksikliği, internet altyapısı ve ifade aktarım güçlüğü olarak belirlenmiştir. Uzaktan eğitimin aynı anda hem avantaj hem de dezavantajı olacak şekilde çift yönlü etkisinde ise en yüksek skoru derse erişim almıştır. Katılımcılara göre uzaktan eğitimin öncelikli olarak iyileştirilmesi gereken temel eksikliklerinin başında etkileşim-iletişim sorunsalı ile altyapı yetersizliği gelmiştir. Çalışma kapsamında kategorize edilen tüm ana kodların ortak faktörü ekonomi olarak belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların çoğunluğuna göre eğitimin geleceğinin hala örgün öğretimde olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın bulguları uzaktan eğitimin gelecekte daha da geliştirilerek, pandemi gibi sadece zaruri durumlarda kullanılan bir alternatif olmaktan ziyade, kısmi dersler için örgün öğretim yerine kullanılabilmesi açısından yol gösterici niteliktedir.

References

  • A.B.D. Eğitim Departmanı. (2010). Evaluation of Evidence-Based Practices in Online Learning: A Meta-Analysis and Review of Online Learning Studies, Washington, D.C. 22 Ocak 2021 tarihinde http://www2.ed.gov/rschstat/eval/tech/evidence-based-practices/finalreport.pdf. adresinden erişildi.
  • Ak, M., Şahin, L., Çiçekler, A. N., & Ertürk, M. A. (2020). Kovid-19 Küresel Salgın Sürecinde İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulamalarına Genel Bir Bakış. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 40(2), 1-10.
  • Akat, M., & Karataş, K. (2020). Psychological Effects of COVID-19 Pandemic on Society and Its Reflections on Education. Turkish Studies, 15(4), s. 1-13.
  • Anderson, H. M., Cain, J., & Bird, E. (2005). Online Student Course Evaluations: Review of Literature and A Pilot Study. American Journal of Pharmaceutical Education, 69(1-5), 34-43.
  • Anderson, T. (2011). Toward A Theory of Online Learning. T. Anderson (Ed.), Theory and Practice of Online Learning içinde (ss.45-75) Canada: AU Press.
  • Aristovnik, A., Kerzic, D., Ravselj, D., Tomazevic, N., & Umek, L. (2020). Impacts of the COVID-19 Pandemic on Life of Higher Education Students: A Global Perspective. Sustainability, 12(8438), 1-34.
  • Aykaç, B. (2001). Kamu Yönetiminde Kriz ve Kriz Yönetimi. G.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi 2, 123-132.
  • Balıkçıoğlu, N., Öz, D. Ç. & Işın, N. N. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Derslerindeki Memnuniyet Araştırması: Aşık Veysel Meslek Yüksekokulu Örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 462-473.
  • Başkale, H. (2016). Determination Of Validity, Reliability And Sample Size İn Qualitative Studies. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sırasında İlköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik İmge ve Algıları: Bir Metafor Analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Cabı, E. (2018). Uzaktan Eğitim İle Bilgisayar Okuryazarlığı Öğretimi: Eğitmen Deneyimleri. Başkent University Journal of Education, 5(1), 61-68.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve Pedagojik Yansımaları: Türkiye’de Açık Ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Chapay, M. B. (2020). Rethinking Education in the New Normal Post-COVID-19 Era: A Curriculum Studies Perspective. Aquademia, 4(2), 1-5.
  • Chick, R. C., Clifton, G. T., Peace, K. M., Propper, B. W., Hale, D. F., Alseidi, A. A., & Vreelan, T. J. (2020). Using Technology to Maintain the Educaiton of Residents During the COVID-19 Pandemic. Journal of Surgical Education, 77(4), 729-732.
  • Clark, J. T. (2020). Distance Education. E. Iadanza (Ed.). Clinical Engineering Handbook içinde (ss. 410-415). Academic Imprint: Academic Press.
  • COVID-19 Impact on Education. (2020). 22 Ocak 2021 tarihinde https://en.unesco.org/covid19/educationresponse. adresinden erişildi.
  • Crawford, J., Butler-Henderson, K., Rudolph, J., Malkawi, B., Glowatz, M., burton, R., Magni, P. A., & Lam, S. (2020). COVID-19: 20 Countries’ Higher Education Intra-Period Digital Pedagogy Responses. Journal of Applied Learning & Teaching, 3(1), 9-28.
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative İnquiry And Research Design: Choosing Among Five Approaches. Sage Publications. 18 Ocak 2021 tarihinde http://www.ceil-conicet.gov.ar/wp-content/uploads/2018/04/CRESWELLQualitative-Inquary-and-Research-Design-Creswell.pdf adresinden erişildi.
  • Çakır, R., & Arslan, F. (2020). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Eş Zamanlı Sanal Sınıf Ortamlarını Kullanım Niyetleri ile Uzaktan Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 114-133.
  • Çin Ülke Profili. (2020). T.C. Ticaret Bakanlığı Dış Temsilcilikler ve Uluslararası Etkinlikler Genel Müdürlüğü 21 Ocak 2021 tarihinde https://ticaret.gov.tr/data/5f3b925713b876ea88e4c9c4/%C3%87%C4%B0N%20%C3%BClke%20profili.pdf adresinden erişildi.
  • Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 Pandemic. Prospects, 49, 91-96.
  • Demirkan, Ö., Bayra, E., & Baysan, E. (2016). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Dersleri Takip Etme Durumlarının Dönemsonu Başarılarına Etkisi-Afyon Kocatepe Üniversitesi Örneği). Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(1), 47-75. Dünya Nüfusu (2020). 21 Ocak 2021 tarihinde https://www.worldometers.info/tr/ adresinden erişildi.
  • Dwivedi, Y. K., Hughes, D. L., Coombs, C., Constantiou, I., Duan, Y., Edwards, J. S., Gupta, B., Lal, B., Misra, S., Prashant, P., Raman, R., Rana, N. P., Sharma, S. K., & Upadhyay, N. (2020). Impact of COVID-19 Pandemic on Information Management Research and Practice: Transforming Education, Work and Life. International Journal of Information Management, 55, 1-20.
  • Feng, X., Yu, T., Hu, X., & Fan, K. (2020). A Brief Discussion About the Impact of Coronavirus Disease 2019 on Teaching in Colleges and Universities of China. 2020. International Conference on E-Commerce and Internet Technology (ECIT).de sunulan bildiri.
  • Gökçe, A. T. (2008). Küreselleşme Sürecinde Uzaktan Eğitim. D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 1-12.
  • Greenhow, C., & Chapman, A. (2020). Social Distancing Meet Social Media: Digital Tools for Connecting Students, Teachers, and Citizens in an Emergency. Information and Learning Sciences, 121 (5/6), 341-352.
  • Heffer, S. (2020). What the Spanish Flu Pandemic Teaches Us Today. New Statesman, 36-39.
  • Keskin, M., & Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Khalili, H. (2020). Online Interprofessional Education During and Post the COVID-19 Pandemic: A Commentary. Journal of Interprofessional Care, DOI: 10.1080/13561820.2020.1792424, 1-5.
  • Kırali, F. N., & Alcı, B. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Algısına İlişkin Görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 30, 55-83.
  • Kuyumcu, M. (2017). Y Kuşağı ve Teknoloji: Y Kuşağının İletişim Teknolojilerini Kullanım Alışkanlıkları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 845-872.
  • Miller, R. K., & Washington, K. (2011). Consumer Behavior 2011. United States: Richard K Miller & Associates.
  • Mok, K. H., Xiong, W., Ke, G., & Cheung, J. O. W. (2020). Impact of COVID-19 Pandemic on International Higher Education and Student Mobility: Student Perspectives from Mainland China and Honk Kong. International Journal of Educational Research, 105, 1-11.
  • Oğurlu, E. (2002). Tarih Boyunca Pandemiler ve Uluslararası Sisteme Etkileri, Turkish Studies, 15(4), 791-805.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalişma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Peloso, R. M., Ferruzzi, F., Mori, A. A., Camacho, D. P., Franzin, L. C. D. S., Margioto Teston, A. P., & Freitas, K. M. S. (2020). Notes From The Field: Concerns Of Health-Related Higher Education Students İn Brazil Pertaining To Distance Learning During The Coronavirus Pandemic. Evaluation & the Health Professions, 43(3), 201-203.
  • Piotrowski, C., & King, C. (2020). COVID-19 Pandemic: Challenges and Implications for Higher Education. Education, 141(2), 61-66.
  • Rizun, M., & Strzelecki, A. (2020). Students’ Acceptance of the COVID-19 Impact on Shifting Higher Education to Distance Learning in Poland. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17, 1-19.
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Smith, A., J. (2004). Reflecting On The Development Of İnterpretative Phenomenological Analysis And İts Contribution To Qualitative Research İn Psychology. Qualitative Research in Psychology, 1(1), 39-54, DOI: 10.1191/1478088704qp004oa
  • Smith, J. A., & Shinebourne, P. (2012). Interpretative Phenomenological Analysis. American Psychological Association. 18 Ocak 2021 tarihinde https://core.ac.uk/download/pdf/141225882.pdf adresinden erişildi.
  • Statista Research Department (2020). Leading Export Countries Worldwide 2019. 21 Ocak 2021 tarihinde https://www.statista.com/statistics/264623/leading-export-countries-worldwide/#:~:text=Leading%20export%20countries%20worldwide%202019&text=China%20led%20the%20world%20in,at%201.49%20trillion%20US%20dollars. Adresinden erişildi.
  • Steers, R. M., Mowday, R. T., & Shapiro, D. L. (2004). The Future of Work Motivation Theory. Academy of Management Review, 29(3), 379-387. Tekin, O. (2020). Uzaktan Eğitim Kullanılan Hizmet İçi Eğitim Programlarına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16(1), 20-35.
  • Temel, M. K., & Erin, H. (2020). 1918 Grip Pandemisi Kıssasında COVID-19 Pandemisine Hisseler. Anadolu Klin, 25(1), 63-78.
  • Toquero, C. M. (2020). Challenges and Opportunities for Higher Education Amid the COVID-19 Pandemic: The Philippine Context. Pedagogical Research, 5(4), 1-5.
  • Toquero, C. M. (2021). Emergency Remote Education Experiment Amid COVID-19 Pandemic in Learning Institutions in the Philippines. International Journal of Educational Research and Innovation, 15, 162-176.
  • UNESCO. (2020). Basic Guide to Open Educational Resources. 26 Ocak 2020 tarihinde https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000215804 adresinden erişildi.
  • Unger, S., & Meiran, W. (2020). Student Attitudes Towards Online Education During The COVID-19 Viral Outbreak Of 2020: Distance Learning İn A Time Of Social Distance. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 256-266.
  • UNICEF. (2020). UNICEF ve Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) Tarafından Hazırlanan Yeni Rapor. (Rapor No. UNI326140). 17 Ocak 2021 tarihinde https://www.unicef.org/turkey/bas%C4%B1n-b%C3%BCltenleri/unicef-ve-uluslararas%C4%B1-telekom%C3%BCnikasyon-birli%C4%9Fi-itu-taraf%C4%B1ndan-haz%C4%B1rlanan-yeni adresinden erişildi. WHO Coronavirus Disease (COVID-19) Dashboard (2020). 21 Ocak 2021 tarihinde https://COVID19.who.int/table adresinden erişildi.
  • Wise, C. T. (2020). South Dakota & The Spanish Flu. South Dakota Magazine, 53-56.
  • Yavuzalp, N., Demirel, M., Taş, H. & Canbolat, G. (2017). Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Merkezlerinin Mevcut Durumu Üzerine Bir Doküman Analizi Çalışması. Kastamonu Education Journal, 25(2).
  • Yıldız, A., & Vural, R. A. (2020). COVID-19 PANDEMİSİ VE DERİNLEŞEN EĞİTİM EŞİTSİZLİKLERİ. Türk Tabipler Birliği, Covid-19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu. (Rapor No: 6). 20 Ocak 2020 tarihinde https://www.ttb.org.tr/kutuphane/covid19-rapor_6/covid19-rapor_6_Part64.pdf adresinden erişildi.
  • Yılmaz, İnce, E., Kabul, A., & Diler, İ. (2020). Distance Education in Higher Education in the COVID-19 Pandemic Process: A Case of Isparta Applied Sciences University. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 343-351.
  • Zheng, F., Khan, N. A., & Hussain, S. (2020). The COVID-19 Pandemic and Digital Higher Education: Exploring the Impact of Proactive Personality on Social Capital Through Internet Self-Efficiacy and Online Interaction Quality. Children and Youth Services Review, 119, 1-9.

The Place of Distance Education Process in the Perception of Graduate Students in The Scope of Covid-19: The Case of Kirikkale University

Year 2021, , 154 - 167, 20.08.2021
https://doi.org/10.32329/uad.894810

Abstract

This study aims to examine the views and perceptions of students who have experienced distance education during the pandemic process. In this context, the participants were selected with purposive sampling from the ones who are master students in Business Administration Department of Institute of Social Sciences in Kırıkkale University (n = 7). Interviewing, one of the qualitative data collection methods, with the phenomenological approach was preferred in order to make in-depth analysis in the study. The data were analyzed with MAXQDA 2020 package program. The interview was conducted online due to the pandemic. According to the findings of the study, while time is the most advantageous aspect of distance education within the scope of the participants, the most disadvantageous aspects are the lack of communication and interaction, internet infrastructure and difficulty in expressing. Access to the course received the highest score in the dual effect of distance education, which is both an advantage and a disadvantage at the same time. According to the participants, the main deficiencies of distance education that should be improved primarily were the problem of interaction-communication and lack of infrastructure. The common factor of all main codes categorized within the scope of the study was determined as economy. Also, according to the study, it was determined that the future of education is still in formal education according to the majority of the participants. According to the majority of the participants, it was determined that the future of education is still in formal education. The findings of the study are guiding in terms of being used instead of formal education for partial courses rather than being an alternative to be used only in necessary situations such as pandemics by further developing distance education in the future determined.

References

  • A.B.D. Eğitim Departmanı. (2010). Evaluation of Evidence-Based Practices in Online Learning: A Meta-Analysis and Review of Online Learning Studies, Washington, D.C. 22 Ocak 2021 tarihinde http://www2.ed.gov/rschstat/eval/tech/evidence-based-practices/finalreport.pdf. adresinden erişildi.
  • Ak, M., Şahin, L., Çiçekler, A. N., & Ertürk, M. A. (2020). Kovid-19 Küresel Salgın Sürecinde İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulamalarına Genel Bir Bakış. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 40(2), 1-10.
  • Akat, M., & Karataş, K. (2020). Psychological Effects of COVID-19 Pandemic on Society and Its Reflections on Education. Turkish Studies, 15(4), s. 1-13.
  • Anderson, H. M., Cain, J., & Bird, E. (2005). Online Student Course Evaluations: Review of Literature and A Pilot Study. American Journal of Pharmaceutical Education, 69(1-5), 34-43.
  • Anderson, T. (2011). Toward A Theory of Online Learning. T. Anderson (Ed.), Theory and Practice of Online Learning içinde (ss.45-75) Canada: AU Press.
  • Aristovnik, A., Kerzic, D., Ravselj, D., Tomazevic, N., & Umek, L. (2020). Impacts of the COVID-19 Pandemic on Life of Higher Education Students: A Global Perspective. Sustainability, 12(8438), 1-34.
  • Aykaç, B. (2001). Kamu Yönetiminde Kriz ve Kriz Yönetimi. G.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi 2, 123-132.
  • Balıkçıoğlu, N., Öz, D. Ç. & Işın, N. N. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Derslerindeki Memnuniyet Araştırması: Aşık Veysel Meslek Yüksekokulu Örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 462-473.
  • Başkale, H. (2016). Determination Of Validity, Reliability And Sample Size İn Qualitative Studies. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sırasında İlköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik İmge ve Algıları: Bir Metafor Analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Cabı, E. (2018). Uzaktan Eğitim İle Bilgisayar Okuryazarlığı Öğretimi: Eğitmen Deneyimleri. Başkent University Journal of Education, 5(1), 61-68.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve Pedagojik Yansımaları: Türkiye’de Açık Ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Chapay, M. B. (2020). Rethinking Education in the New Normal Post-COVID-19 Era: A Curriculum Studies Perspective. Aquademia, 4(2), 1-5.
  • Chick, R. C., Clifton, G. T., Peace, K. M., Propper, B. W., Hale, D. F., Alseidi, A. A., & Vreelan, T. J. (2020). Using Technology to Maintain the Educaiton of Residents During the COVID-19 Pandemic. Journal of Surgical Education, 77(4), 729-732.
  • Clark, J. T. (2020). Distance Education. E. Iadanza (Ed.). Clinical Engineering Handbook içinde (ss. 410-415). Academic Imprint: Academic Press.
  • COVID-19 Impact on Education. (2020). 22 Ocak 2021 tarihinde https://en.unesco.org/covid19/educationresponse. adresinden erişildi.
  • Crawford, J., Butler-Henderson, K., Rudolph, J., Malkawi, B., Glowatz, M., burton, R., Magni, P. A., & Lam, S. (2020). COVID-19: 20 Countries’ Higher Education Intra-Period Digital Pedagogy Responses. Journal of Applied Learning & Teaching, 3(1), 9-28.
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative İnquiry And Research Design: Choosing Among Five Approaches. Sage Publications. 18 Ocak 2021 tarihinde http://www.ceil-conicet.gov.ar/wp-content/uploads/2018/04/CRESWELLQualitative-Inquary-and-Research-Design-Creswell.pdf adresinden erişildi.
  • Çakır, R., & Arslan, F. (2020). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Eş Zamanlı Sanal Sınıf Ortamlarını Kullanım Niyetleri ile Uzaktan Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 114-133.
  • Çin Ülke Profili. (2020). T.C. Ticaret Bakanlığı Dış Temsilcilikler ve Uluslararası Etkinlikler Genel Müdürlüğü 21 Ocak 2021 tarihinde https://ticaret.gov.tr/data/5f3b925713b876ea88e4c9c4/%C3%87%C4%B0N%20%C3%BClke%20profili.pdf adresinden erişildi.
  • Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 Pandemic. Prospects, 49, 91-96.
  • Demirkan, Ö., Bayra, E., & Baysan, E. (2016). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Dersleri Takip Etme Durumlarının Dönemsonu Başarılarına Etkisi-Afyon Kocatepe Üniversitesi Örneği). Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(1), 47-75. Dünya Nüfusu (2020). 21 Ocak 2021 tarihinde https://www.worldometers.info/tr/ adresinden erişildi.
  • Dwivedi, Y. K., Hughes, D. L., Coombs, C., Constantiou, I., Duan, Y., Edwards, J. S., Gupta, B., Lal, B., Misra, S., Prashant, P., Raman, R., Rana, N. P., Sharma, S. K., & Upadhyay, N. (2020). Impact of COVID-19 Pandemic on Information Management Research and Practice: Transforming Education, Work and Life. International Journal of Information Management, 55, 1-20.
  • Feng, X., Yu, T., Hu, X., & Fan, K. (2020). A Brief Discussion About the Impact of Coronavirus Disease 2019 on Teaching in Colleges and Universities of China. 2020. International Conference on E-Commerce and Internet Technology (ECIT).de sunulan bildiri.
  • Gökçe, A. T. (2008). Küreselleşme Sürecinde Uzaktan Eğitim. D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 1-12.
  • Greenhow, C., & Chapman, A. (2020). Social Distancing Meet Social Media: Digital Tools for Connecting Students, Teachers, and Citizens in an Emergency. Information and Learning Sciences, 121 (5/6), 341-352.
  • Heffer, S. (2020). What the Spanish Flu Pandemic Teaches Us Today. New Statesman, 36-39.
  • Keskin, M., & Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Khalili, H. (2020). Online Interprofessional Education During and Post the COVID-19 Pandemic: A Commentary. Journal of Interprofessional Care, DOI: 10.1080/13561820.2020.1792424, 1-5.
  • Kırali, F. N., & Alcı, B. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Algısına İlişkin Görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 30, 55-83.
  • Kuyumcu, M. (2017). Y Kuşağı ve Teknoloji: Y Kuşağının İletişim Teknolojilerini Kullanım Alışkanlıkları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 845-872.
  • Miller, R. K., & Washington, K. (2011). Consumer Behavior 2011. United States: Richard K Miller & Associates.
  • Mok, K. H., Xiong, W., Ke, G., & Cheung, J. O. W. (2020). Impact of COVID-19 Pandemic on International Higher Education and Student Mobility: Student Perspectives from Mainland China and Honk Kong. International Journal of Educational Research, 105, 1-11.
  • Oğurlu, E. (2002). Tarih Boyunca Pandemiler ve Uluslararası Sisteme Etkileri, Turkish Studies, 15(4), 791-805.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalişma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Peloso, R. M., Ferruzzi, F., Mori, A. A., Camacho, D. P., Franzin, L. C. D. S., Margioto Teston, A. P., & Freitas, K. M. S. (2020). Notes From The Field: Concerns Of Health-Related Higher Education Students İn Brazil Pertaining To Distance Learning During The Coronavirus Pandemic. Evaluation & the Health Professions, 43(3), 201-203.
  • Piotrowski, C., & King, C. (2020). COVID-19 Pandemic: Challenges and Implications for Higher Education. Education, 141(2), 61-66.
  • Rizun, M., & Strzelecki, A. (2020). Students’ Acceptance of the COVID-19 Impact on Shifting Higher Education to Distance Learning in Poland. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17, 1-19.
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Smith, A., J. (2004). Reflecting On The Development Of İnterpretative Phenomenological Analysis And İts Contribution To Qualitative Research İn Psychology. Qualitative Research in Psychology, 1(1), 39-54, DOI: 10.1191/1478088704qp004oa
  • Smith, J. A., & Shinebourne, P. (2012). Interpretative Phenomenological Analysis. American Psychological Association. 18 Ocak 2021 tarihinde https://core.ac.uk/download/pdf/141225882.pdf adresinden erişildi.
  • Statista Research Department (2020). Leading Export Countries Worldwide 2019. 21 Ocak 2021 tarihinde https://www.statista.com/statistics/264623/leading-export-countries-worldwide/#:~:text=Leading%20export%20countries%20worldwide%202019&text=China%20led%20the%20world%20in,at%201.49%20trillion%20US%20dollars. Adresinden erişildi.
  • Steers, R. M., Mowday, R. T., & Shapiro, D. L. (2004). The Future of Work Motivation Theory. Academy of Management Review, 29(3), 379-387. Tekin, O. (2020). Uzaktan Eğitim Kullanılan Hizmet İçi Eğitim Programlarına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16(1), 20-35.
  • Temel, M. K., & Erin, H. (2020). 1918 Grip Pandemisi Kıssasında COVID-19 Pandemisine Hisseler. Anadolu Klin, 25(1), 63-78.
  • Toquero, C. M. (2020). Challenges and Opportunities for Higher Education Amid the COVID-19 Pandemic: The Philippine Context. Pedagogical Research, 5(4), 1-5.
  • Toquero, C. M. (2021). Emergency Remote Education Experiment Amid COVID-19 Pandemic in Learning Institutions in the Philippines. International Journal of Educational Research and Innovation, 15, 162-176.
  • UNESCO. (2020). Basic Guide to Open Educational Resources. 26 Ocak 2020 tarihinde https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000215804 adresinden erişildi.
  • Unger, S., & Meiran, W. (2020). Student Attitudes Towards Online Education During The COVID-19 Viral Outbreak Of 2020: Distance Learning İn A Time Of Social Distance. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 256-266.
  • UNICEF. (2020). UNICEF ve Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) Tarafından Hazırlanan Yeni Rapor. (Rapor No. UNI326140). 17 Ocak 2021 tarihinde https://www.unicef.org/turkey/bas%C4%B1n-b%C3%BCltenleri/unicef-ve-uluslararas%C4%B1-telekom%C3%BCnikasyon-birli%C4%9Fi-itu-taraf%C4%B1ndan-haz%C4%B1rlanan-yeni adresinden erişildi. WHO Coronavirus Disease (COVID-19) Dashboard (2020). 21 Ocak 2021 tarihinde https://COVID19.who.int/table adresinden erişildi.
  • Wise, C. T. (2020). South Dakota & The Spanish Flu. South Dakota Magazine, 53-56.
  • Yavuzalp, N., Demirel, M., Taş, H. & Canbolat, G. (2017). Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Merkezlerinin Mevcut Durumu Üzerine Bir Doküman Analizi Çalışması. Kastamonu Education Journal, 25(2).
  • Yıldız, A., & Vural, R. A. (2020). COVID-19 PANDEMİSİ VE DERİNLEŞEN EĞİTİM EŞİTSİZLİKLERİ. Türk Tabipler Birliği, Covid-19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu. (Rapor No: 6). 20 Ocak 2020 tarihinde https://www.ttb.org.tr/kutuphane/covid19-rapor_6/covid19-rapor_6_Part64.pdf adresinden erişildi.
  • Yılmaz, İnce, E., Kabul, A., & Diler, İ. (2020). Distance Education in Higher Education in the COVID-19 Pandemic Process: A Case of Isparta Applied Sciences University. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 343-351.
  • Zheng, F., Khan, N. A., & Hussain, S. (2020). The COVID-19 Pandemic and Digital Higher Education: Exploring the Impact of Proactive Personality on Social Capital Through Internet Self-Efficiacy and Online Interaction Quality. Children and Youth Services Review, 119, 1-9.
There are 54 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Tayfun Arar 0000-0001-6132-1121

Melahat Öneren 0000-0002-4255-9422

Gülşen Yurdakul 0000-0003-2064-0278

Publication Date August 20, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Arar, T., Öneren, M., & Yurdakul, G. (2021). Covid-19 Kapsamında Uzaktan Eğitim Sürecinin Lisansüstü Öğrencilerin Algısındaki Yeri: Kırıkkale Üniversitesi Örneği. Journal of University Research, 4(2), 154-167. https://doi.org/10.32329/uad.894810

Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License 32353.