Research Article
BibTex RIS Cite

The Satisfaction of Migrants Living in Türkiye from the University Education: And Evaluation over The Syrian Students Living in Konya - Türkiye

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 64 - 74, 30.08.2020
https://doi.org/10.32329/uad.772646

Abstract

While the number of higher education students studying all over the world increases every year, there is also an increase in the enrollment of immigrant students in universities. As Turkey location is one of the countries most affected by this increase. In this context, many immigrant students from different countries are trained. As Turkey location is one of the countries most affected by this increase. In this context, many immigrant students from different countries are trained. University and guest capacity as one of the leading cities in terms of number of Syrian refugees in Turkey, Konya, Syrian students through academic training they receive and make plans for the future, and today they are trying to prepare for life. The satisfaction of university students, who have important roles and responsibilities in solving the world problems of the future, production and economic development, is very important. The purpose of this research is to determine and evaluate the satisfaction of immigrant students in general and Syrian immigrant students in Konya in particular with their university education. In line with this purpose, firstly, the education rights of immigrants were mentioned within the legal framework and the number of immigrant students was examined. The purpose of this research is to determine and evaluate the satisfaction of immigrant students in general and Syrian immigrant students in Konya in particular with their university education. In line with this purpose, firstly, the education rights of immigrants were mentioned within the legal framework and the number of immigrant students was examined.

References

  • Akdağ, M. A. (2014). Türkiye Bursları Kapsamında Yükseköğrenim İçin Türkiye’ye Gelen Öğrencilerin Sorunları Ve Bu Sorunlara İlişkin Çözüm Önerileri. (Yüksek Lisans tezi), Ankara Üniversitesi, S.B.E., Ankara.
  • Amnesty International (2016, Haz 27). Syria’s refugee crisis in numbers. https://www.amnesty.org/en/latest/news/2016/02/syrias-refugee-crisis-in-numbers/
  • Ata Kurumsal Danışmanlık (2020, Tem 05). Türkiye’de Üniversite Okuyan Yabancı Öğrencilerin Yasal Yükümlülükleri https://www.atakurumsal.com/turkiyede-universite-okuyan-yabanci-ogrencilerin-yasal-yukumlulukleri/
  • Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu (2020, Haz 28). HOPES - Suriyeliler için Yüksek Öğrenim ve Mesleki Eğitim İmkanları ve Perspektifleri. https://www.avrupa.info.tr/tr/proje/hopes-suriyeliler-icin-yuksek-ogrenim-ve-mesleki-egitim-imkanlari-ve-perspektifleri-8002
  • Bazarbayeva, L. (2018). Türkiye’deki Uluslararası Öğrencilerin Hak Ve Hukukları. https://www.udef.org.tr/media/academic/pdf/9f967203f7b34798b8d3ac58622e195e.pdf
  • Büyük, K. (2015). Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşmasının Sürdürülebilirliği Açısından Tanıtım ve Markalaşma Çalışmaları: “STUDY İN TURKEY” Örneği, Uluslararası Öğrenci Sempozyumu Bildiri Kitabı (ss.160-177).
  • Dillioğlu, B. (2015). Suriyeli Mültecilerin Entegrasyonu: Türkiye’nin Eğitim Ve İstihdam Politikaları. Akademik Orta Doğu: Altı Aylık Orta Doğu Araştırmaları Dergisi, 10(1), 1-22
  • Ereş, F. (2015).Türkiye’de Göçmen Eğitimi Sorunsalı Ve Göçmen Eğitiminde Farklılığın Yönetimi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (2), 17-30.
  • Ghanbary, R. (2017). Hacettepe Üniversitesinde Eğitim Gören Uluslararası Öğrencilerin Profili, İhtiyaçları ve Sorunları, (Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Göç İdaresi Genel Müdürlüğü (2017). 2016 Göç Raporu. http://goc.gov.tr/kurumlar/goc.gov.tr/YillikGocRaporlari/2016_yiik_goc_raporu_haziran.pdf, (Erişim Tarihi: 06.01.2020)
  • Göç İdaresi Genel Müdürlüğü. (2019, Haz 29). Türkiye ve Göç. http://www.goc.gov.tr/files/files/goc_tasar%C4%B1m_icler.pdf.
  • Gözler, K. (2019). Üniversitelerde Yabancı Öğrenci Sayısı Sorunu: Akademinin Değersizleşmesi Üzerine Makaleme İkinci Ek,  www.anayasa.gen.tr/yabanci-ogrenci.htm, (Erişim tarihi: 02.07.2020).
  • Harunoğulları, M., Süzülmüş, S. & Polat, Y. (2019). Türkiye’deki Suriyeli Üniversite Öğrencileri ile İlgili Bir Durum Tespiti: Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Örneği. Afyon Kocatepe University Journal of Social Sciences, 21 (3), 816-837.
  • Karadağ, E. ve Yücel, C. (2017). Yabancı Uyruklu Öğrenci Memnuniyet Araştırması. Eskişehir: Üniversite Araştırmaları Laboratuvarı Yayınları. doi:10.13140/RG.2.2.31566.05442.
  • Kaya, Ö. S. (2019). Geçici Koruma Statüsüne Bulunana Suriyeli Üniversite Öğrencilerinin Göç Sürecindeki Uyum Yaşantıları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kaya, İ. ve Yılmaz-Eren, E. (2015). Türkiye’deki Suriyelilerin Hukuki Durumu, Arada Kalanların Hakları ve Yükümlülükleri. SETA Vakfı. http://file.setav.org/Files/ Pdf/20151230134459_turkiyedeki-suriyelilerin-hukuki-durumu-pdf.pdf.
  • Koyuncu, A. A. ve Güneş, Ş. (2020). Uluslararası Öğrencilerin Yaşam Memnuniyeti: Siirt Üniversitesi Öğrencileri Örneği. 3. Uluslararası Öğrencilik Sempozyumu (Ed. Osman AKGÜL), Bildiriler Kitabı, Konya: NEÜ Yayınları.
  • Mezvuat Bilgi Sistemi (2020, Tem 05). http://www.mevzuat.gov.tr/
  • Özkan, F. (2019). Türkiye’de İlahiyat Fakültelerinde Eğitim Gören Uluslararası Öğrencilerin Memenuniyet Düzeyleri (Doktora Tezi). Bursa Uludağ Üniversitesi S.B.E., Bursa.
  • Özoğlu, M., Gür, B. & Coşkun, İ. (2012). Küresel Eğilimler Işığında Türkiye’de Uluslararası Öğrenciler, Ankara: SETA Vakfı.
  • Polat, Y. (2020, Tem 05)., Türkiye’deki Suriyeli Göçmen Gençlerin Entegrasyonu Bağlamında Üniversite Eğitimi Sorunsalı.https://www.researchgate.net/publication/324702874_Turkiye’deki_Suriyeli_Gocmen_Genclerin_Entegrasyonu_Baglaminda_Universite_Egitimi_Sorunsali
  • Sağır, A. & Dikici, E. (2011). Yeni göçmenlik mekânları olarak yeni kurulan üniversiteler: Ordu Üniversitesi örneğinde öğrencilerin bütünleşme sorunları. ODÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 217-242.
  • Sezgin, A. A. & Yolcu, T. (2016) Göç İle Gelen Uluslararası Öğrencilerin Sosyal Uyum ve Toplumsal Kabul Süreci (Social Cohesion And Social Acceptance Process of Incoming International Students). HUMANITAS-Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (7), 417-436.
  • Snoubar, Y. (2015). Türkiye’de öğrenim gören uluslararası öğrencilerin sorunları ve sosyal hizmet gereksinimleri (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Taylan, Ş. (2019). Sakarya Üniversitesindeki Uluslararası Öğrencilerin Sorunları (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi E.B.E., Sakarya.
  • TBMM, Göç ve Uyum Raporu (2018). İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu. Mülteci Hakları Alt Komisyonu. 26. Dönem 3. Yasama Yılı.
  • Tümeğ, D. (2018). Türk Halkının Suriyeli Sığınmacı/ Mülteci Algısı Mevcut Durum, Saha Çalışması Ve Politika Önerileri. Ankara: Türksam Yayınları.
  • Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilere İlişkin Kanun (2020, Tem 05). Resmi Gazete (Sayı: 2922). Erişim adresi: https://www.tbmm.gov.tr/tutanaklar/KANUNLAR_KARARLAR/kanuntbmmc066/kanundmc066/kanundmc06602922.pdf.
  • Türkiye Bursları (2020a, Tem 04). Neden Türkiye Burlsları. https://turkiyeburslari.gov.tr/tr/page/aday-ogrenciler/neden-turkiye-burslari.
  • Türkiye Bursları (2020b, Tem 04). Bursun Kapsamı. https://turkiyeburslari.gov.tr/tr/page/aday-ogrenciler/bursun-kapsami.
  • Türkiye Bursları (2020c, Tem 04). Uluslararası Öğrenci Akademisi. https://turkiyeburslari.gov.tr/tr/sayfa/mevcut-ogrenciler/uluslararasi-ogrenci-akademisi
  • Türkiye Bursları (2020d, Tem 04). Türkiye: Eğitimin Merkezi. https://turkiyeburslari.gov.tr/tr/page/aday-ogrenciler/turkiye-egitimin-merkezi
  • Ulaş, Ö., Baydaş, Ö. & Demi, A. (2020) Uluslararası Öğrenci Üniversite Yaşamına Uyum Düzeyleri. 3. Uluslararası Öğrencilik Sempozyumu (Ed. Osman AKGÜL), Bildiriler Kitabı, Konya: NEÜ Yayınları.
  • UNHCR (2016). UNHCR Syria regional refugee response. Erişim Adresi: http://data.unhcr.org/syrianrefugees/regional.php, (Erişim Tarihi: 23.06.2020).
  • Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu (2020, Oca 05), Resmi Gazete (Sayı: 6458). Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6458.pdf.
  • Yakupoğlu, M. (2014). Türkiye’nin Yükseköğretim Uluslararasılaşma Stratejisi, Avustralya İle Karşılaştırılması (YTB Uzmanlık Tezi). Ankara, 2014.
  • Yardımcıoğlu, F., Beşel, F. & Savaşan, F. (2017). Uluslararası Öğrencilerin Sosyo-ekonomik Problemleri ve Çözüm Önerileri (Sakarya Üniversitesi Örneği), Akademik İncelemeler Dergisi, 12 (1), 203-254.
  • Yıldıran, C., Özkan, D. & Büyükyılmaz, O. (2016). Yabancı uyruklu lisans öğrencilerinin durum analizi: Karabük Üniversitesi. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 1 (1), 20-34.
  • Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı (2020, Tem 05). Uluslararası Öğrenci Hareketliliği. https://www.ytb.gov.tr/uluslararasi-ogrenciler/uluslararasi-ogrenci-hareketliligi
  • YÖKSİS (2020, Tem 05). https://istatistik.yok.gov.tr/

Türkiye’de Yaşayan Göçmenlerin Üniversite Eğitiminden Memnuniyetlerinin Konya’daki Suriyeli Öğrenciler Örneği Üzerinden Değerlendirilmesi

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 64 - 74, 30.08.2020
https://doi.org/10.32329/uad.772646

Abstract

Her yıl tüm dünyada eğitim gören yükseköğretim öğrencilerinin sayısı artmakla birlikte üniversitelerin göçmen öğrenci kayıtlarında da artışlar görülmektedir. Türkiye konumu itibariyle bu artıştan en çok etkilenen ülkelerden birisidir. Bu bağlamda, farklı ülkelerden gelen çok sayıda göçmen öğrenciye eğitim verilmektedir. Özellikle 2011 yılında başlayan Suriye iç savaşı ve karışıklığı ile birlikte hali hazırda yaklaşık 27 bin Suriyeli öğrencinin Türkiye’de üniversite aldığı bilinmektedir. Üniversite kapasitesi ve misafir ettiği Suriyeli göçmen sayısı açısından Türkiye’nin önde gelen şehirlerinden olan Konya’da, Suriyeli öğrenciler bugünleri ve gelecekleri için planlar yapmakta ve aldıkları akademik eğitim sayesinde hayata hazırlanmaya çalışmaktadırlar. Geleceğin dünya sorunlarını çözmede, üretim ve iktisadi kalkınmada önemli rol ve sorumlulukları olan üniversitelilerin farklı bir ülkede aldıkları eğitimden memnuniyet duymalarının değeri ise oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı genelde göçmen öğrencilerin, özelde ise Konya’daki Suriyeli göçmen öğrencilerin aldıkları üniversite eğitiminden memnuniyet durumlarını belirlemek ve değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda, öncelikle göçmenlerin eğitim haklarına hukuksal çerçevede değinilmiş ve göçmen öğrencilerin sayıları irdelenmiştir. Araştırmanın sonunda ise üniversitede eğitim alan göçmen öğrencilerin memnuniyet durumları bazı kriterler eşliğinde incelenmiş ve yorumlanmıştır.

References

  • Akdağ, M. A. (2014). Türkiye Bursları Kapsamında Yükseköğrenim İçin Türkiye’ye Gelen Öğrencilerin Sorunları Ve Bu Sorunlara İlişkin Çözüm Önerileri. (Yüksek Lisans tezi), Ankara Üniversitesi, S.B.E., Ankara.
  • Amnesty International (2016, Haz 27). Syria’s refugee crisis in numbers. https://www.amnesty.org/en/latest/news/2016/02/syrias-refugee-crisis-in-numbers/
  • Ata Kurumsal Danışmanlık (2020, Tem 05). Türkiye’de Üniversite Okuyan Yabancı Öğrencilerin Yasal Yükümlülükleri https://www.atakurumsal.com/turkiyede-universite-okuyan-yabanci-ogrencilerin-yasal-yukumlulukleri/
  • Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu (2020, Haz 28). HOPES - Suriyeliler için Yüksek Öğrenim ve Mesleki Eğitim İmkanları ve Perspektifleri. https://www.avrupa.info.tr/tr/proje/hopes-suriyeliler-icin-yuksek-ogrenim-ve-mesleki-egitim-imkanlari-ve-perspektifleri-8002
  • Bazarbayeva, L. (2018). Türkiye’deki Uluslararası Öğrencilerin Hak Ve Hukukları. https://www.udef.org.tr/media/academic/pdf/9f967203f7b34798b8d3ac58622e195e.pdf
  • Büyük, K. (2015). Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşmasının Sürdürülebilirliği Açısından Tanıtım ve Markalaşma Çalışmaları: “STUDY İN TURKEY” Örneği, Uluslararası Öğrenci Sempozyumu Bildiri Kitabı (ss.160-177).
  • Dillioğlu, B. (2015). Suriyeli Mültecilerin Entegrasyonu: Türkiye’nin Eğitim Ve İstihdam Politikaları. Akademik Orta Doğu: Altı Aylık Orta Doğu Araştırmaları Dergisi, 10(1), 1-22
  • Ereş, F. (2015).Türkiye’de Göçmen Eğitimi Sorunsalı Ve Göçmen Eğitiminde Farklılığın Yönetimi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (2), 17-30.
  • Ghanbary, R. (2017). Hacettepe Üniversitesinde Eğitim Gören Uluslararası Öğrencilerin Profili, İhtiyaçları ve Sorunları, (Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Göç İdaresi Genel Müdürlüğü (2017). 2016 Göç Raporu. http://goc.gov.tr/kurumlar/goc.gov.tr/YillikGocRaporlari/2016_yiik_goc_raporu_haziran.pdf, (Erişim Tarihi: 06.01.2020)
  • Göç İdaresi Genel Müdürlüğü. (2019, Haz 29). Türkiye ve Göç. http://www.goc.gov.tr/files/files/goc_tasar%C4%B1m_icler.pdf.
  • Gözler, K. (2019). Üniversitelerde Yabancı Öğrenci Sayısı Sorunu: Akademinin Değersizleşmesi Üzerine Makaleme İkinci Ek,  www.anayasa.gen.tr/yabanci-ogrenci.htm, (Erişim tarihi: 02.07.2020).
  • Harunoğulları, M., Süzülmüş, S. & Polat, Y. (2019). Türkiye’deki Suriyeli Üniversite Öğrencileri ile İlgili Bir Durum Tespiti: Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Örneği. Afyon Kocatepe University Journal of Social Sciences, 21 (3), 816-837.
  • Karadağ, E. ve Yücel, C. (2017). Yabancı Uyruklu Öğrenci Memnuniyet Araştırması. Eskişehir: Üniversite Araştırmaları Laboratuvarı Yayınları. doi:10.13140/RG.2.2.31566.05442.
  • Kaya, Ö. S. (2019). Geçici Koruma Statüsüne Bulunana Suriyeli Üniversite Öğrencilerinin Göç Sürecindeki Uyum Yaşantıları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kaya, İ. ve Yılmaz-Eren, E. (2015). Türkiye’deki Suriyelilerin Hukuki Durumu, Arada Kalanların Hakları ve Yükümlülükleri. SETA Vakfı. http://file.setav.org/Files/ Pdf/20151230134459_turkiyedeki-suriyelilerin-hukuki-durumu-pdf.pdf.
  • Koyuncu, A. A. ve Güneş, Ş. (2020). Uluslararası Öğrencilerin Yaşam Memnuniyeti: Siirt Üniversitesi Öğrencileri Örneği. 3. Uluslararası Öğrencilik Sempozyumu (Ed. Osman AKGÜL), Bildiriler Kitabı, Konya: NEÜ Yayınları.
  • Mezvuat Bilgi Sistemi (2020, Tem 05). http://www.mevzuat.gov.tr/
  • Özkan, F. (2019). Türkiye’de İlahiyat Fakültelerinde Eğitim Gören Uluslararası Öğrencilerin Memenuniyet Düzeyleri (Doktora Tezi). Bursa Uludağ Üniversitesi S.B.E., Bursa.
  • Özoğlu, M., Gür, B. & Coşkun, İ. (2012). Küresel Eğilimler Işığında Türkiye’de Uluslararası Öğrenciler, Ankara: SETA Vakfı.
  • Polat, Y. (2020, Tem 05)., Türkiye’deki Suriyeli Göçmen Gençlerin Entegrasyonu Bağlamında Üniversite Eğitimi Sorunsalı.https://www.researchgate.net/publication/324702874_Turkiye’deki_Suriyeli_Gocmen_Genclerin_Entegrasyonu_Baglaminda_Universite_Egitimi_Sorunsali
  • Sağır, A. & Dikici, E. (2011). Yeni göçmenlik mekânları olarak yeni kurulan üniversiteler: Ordu Üniversitesi örneğinde öğrencilerin bütünleşme sorunları. ODÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 217-242.
  • Sezgin, A. A. & Yolcu, T. (2016) Göç İle Gelen Uluslararası Öğrencilerin Sosyal Uyum ve Toplumsal Kabul Süreci (Social Cohesion And Social Acceptance Process of Incoming International Students). HUMANITAS-Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (7), 417-436.
  • Snoubar, Y. (2015). Türkiye’de öğrenim gören uluslararası öğrencilerin sorunları ve sosyal hizmet gereksinimleri (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Taylan, Ş. (2019). Sakarya Üniversitesindeki Uluslararası Öğrencilerin Sorunları (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi E.B.E., Sakarya.
  • TBMM, Göç ve Uyum Raporu (2018). İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu. Mülteci Hakları Alt Komisyonu. 26. Dönem 3. Yasama Yılı.
  • Tümeğ, D. (2018). Türk Halkının Suriyeli Sığınmacı/ Mülteci Algısı Mevcut Durum, Saha Çalışması Ve Politika Önerileri. Ankara: Türksam Yayınları.
  • Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilere İlişkin Kanun (2020, Tem 05). Resmi Gazete (Sayı: 2922). Erişim adresi: https://www.tbmm.gov.tr/tutanaklar/KANUNLAR_KARARLAR/kanuntbmmc066/kanundmc066/kanundmc06602922.pdf.
  • Türkiye Bursları (2020a, Tem 04). Neden Türkiye Burlsları. https://turkiyeburslari.gov.tr/tr/page/aday-ogrenciler/neden-turkiye-burslari.
  • Türkiye Bursları (2020b, Tem 04). Bursun Kapsamı. https://turkiyeburslari.gov.tr/tr/page/aday-ogrenciler/bursun-kapsami.
  • Türkiye Bursları (2020c, Tem 04). Uluslararası Öğrenci Akademisi. https://turkiyeburslari.gov.tr/tr/sayfa/mevcut-ogrenciler/uluslararasi-ogrenci-akademisi
  • Türkiye Bursları (2020d, Tem 04). Türkiye: Eğitimin Merkezi. https://turkiyeburslari.gov.tr/tr/page/aday-ogrenciler/turkiye-egitimin-merkezi
  • Ulaş, Ö., Baydaş, Ö. & Demi, A. (2020) Uluslararası Öğrenci Üniversite Yaşamına Uyum Düzeyleri. 3. Uluslararası Öğrencilik Sempozyumu (Ed. Osman AKGÜL), Bildiriler Kitabı, Konya: NEÜ Yayınları.
  • UNHCR (2016). UNHCR Syria regional refugee response. Erişim Adresi: http://data.unhcr.org/syrianrefugees/regional.php, (Erişim Tarihi: 23.06.2020).
  • Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu (2020, Oca 05), Resmi Gazete (Sayı: 6458). Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6458.pdf.
  • Yakupoğlu, M. (2014). Türkiye’nin Yükseköğretim Uluslararasılaşma Stratejisi, Avustralya İle Karşılaştırılması (YTB Uzmanlık Tezi). Ankara, 2014.
  • Yardımcıoğlu, F., Beşel, F. & Savaşan, F. (2017). Uluslararası Öğrencilerin Sosyo-ekonomik Problemleri ve Çözüm Önerileri (Sakarya Üniversitesi Örneği), Akademik İncelemeler Dergisi, 12 (1), 203-254.
  • Yıldıran, C., Özkan, D. & Büyükyılmaz, O. (2016). Yabancı uyruklu lisans öğrencilerinin durum analizi: Karabük Üniversitesi. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 1 (1), 20-34.
  • Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı (2020, Tem 05). Uluslararası Öğrenci Hareketliliği. https://www.ytb.gov.tr/uluslararasi-ogrenciler/uluslararasi-ogrenci-hareketliligi
  • YÖKSİS (2020, Tem 05). https://istatistik.yok.gov.tr/
There are 40 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Arif Altunbaş 0000-0003-0505-6575

Publication Date August 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Altunbaş, A. (2020). Türkiye’de Yaşayan Göçmenlerin Üniversite Eğitiminden Memnuniyetlerinin Konya’daki Suriyeli Öğrenciler Örneği Üzerinden Değerlendirilmesi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(2), 64-74. https://doi.org/10.32329/uad.772646