Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin iletişim ve problem çözme beceri düzeylerini belirlemeye yönelik betimsel bir çalışmadır. Aynı zamanda üniversite öğrencilerinin iletişim ve problem çözme beceri düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelediği için ilişkisel bir çalışmadır. Çalışmada tarama modellerinden genel tarama modeli ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde 2019-2020 eğitim-öğretim yılında öğrenime devam eden öğrenciler arasından seçkisiz yöntemle seçilen farklı sınıf düzeyinden 410 öğrenci oluşturmaktadır. Ölçme aracı olarak “İletişim Becerileri Envanteri” ve “Kişilerarası Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır. Verilerin analizi için “Bağımsız Örneklem T-Testi”, “Anova” ve “Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı” istatistiksel teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçları; daha iyi iletişim kurabilen bireylerin kişilerarası sorunlarda problem çözme yetenek ve donanımına da sahip olduğunu göstermektedir. İletişim kurabilme ve problem çözebilme yetenekleri açısından son bir ayda kitap okuma faktörü olumlu yönde katkı sağlamaktadır. Sosyo-ekonomik bağlamda ise daha az gelire sahip bireylerin iletişim kurma ve problem çözme yeteneklerinin yüksek olduğu görülmektedir. Anne baba eğitim durumu, büyüdüğü yer ve öğrencilerin okuduğu sınıf düzeyi gibi faktörler ise iletişim becerileri ve problem çözme yetenekleri açısından anlamlı bir değişim oluşturmamaktadır. Cinsiyet bağlamında kadınların daha iyi iletişim kurabildiği görülmektedir.
This study is a descriptive study aimed at determining the communication skills and problem solving levels of university students. It is also a relational study as it examines the relationship between university students' communication and problem solving skill levels. The study group of the research consists of 410 students from different grade levels selected by random method among the students who continue their education in Muş Alparslan University Faculty of Education in the 2019-2020 academic year. "Communication Skills Inventory" and "Interpersonal Problem Solving Inventory" were used as measurement tools. For the analysis of the data, "Independent Sample T-Test", "Anova" and Pearson Product Moment Correlation Coefficient statistical techniques were used. Research results; It shows that individuals who can communicate better also have problem-solving skills and equipment in interpersonal problems. In terms of their ability to communicate and solve problems, reading books in the last month contribute positively. İndividuals with less income have high communication and problem solving skills. Factors such as the education level of parents, growth place and the grade level of the students do not create a significant change in terms of communication skills and problem solving skills. In terms of gender, İt is seen that women can communicate better.
university students Communication skills problem solving skills interpersonal communication
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 1 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .