Organizations that share, promote and evaluate information have remained standing at the present time.Producing collective knowledge, creating collective unity and utilizing available human resources as intellectual capital are important competitive advantages for organizations, mainly because knowledge is the fundamental dynamic of the era.In this respect, World Café studies,an easy to use and fun new technique, is the ideal collective information-gathering tool and a communication model for organizations.This study technique has a post-modern structure based on brainstorming and is frequently used especially in educational institutions nowadays. This study provides information about the basic features, the theoretical structure, and the implementation process of World Cafe method and emphasizes its importance for organizations. 1. GİRİŞ Bugünün teknik şartlarında hemen her ürün kopyalanabilmekte, her değer taklit edilebilmektedir. En kaliteli olarak anılan bir markanın en değerli bulunan ürünü işgücünün ucuz olduğu ülkelerde aynen kopyalanabilmektedir. Bunun yanında entelektüel sermaye ve organizasyona kattığı katma değer taklit edilememektedir. Bu yüzdendir ki Google, Microsoft ve Apple gibi firmaların ürünleri taklit edilmelerine rağmen hala piyasa değerlerini korumakta ve artırmaktadırlar. Bu bağlamda yeni yönetsel teknikler, elemanların bilgi, beceri ve yeteneklerini sürekli geliştirme ve bundan fayda yaratma amacına dönüktür. Organizasyonlar; yetkilendirme, güçlendirme, ortak akıl gibi çeşitli uygulamaları etkin olarak kullanmaktadır. Bu açıdan organizasyonların öncelikli çabası yaratıcı, içsel motivasyona sahip, öğrenme ve kendini geliştirmeye istekli, kişisel hedefleri ile kurumsal hedeflerini birleştirebilmiş çalışanlara sahip olmaktır ve onlarla birlikte sinerji oluşturarak kolektif bilgiye ulaşmaktır. Bu nedenledir ki sözü geçen ihtiyaç doğrultusunda son yıllarda kolektif bilgi üretmek adına pek çok teknik geliştirilmiştir. Bunlardan biri olan World Cafe çok yenilikçi fakat bir o kadar da basit bir tekniktir. Bu tekniğin uygulanması için Google’ın ya da Apple’ın dahi çocuklarına gerek duyulmaz. Zaten amaç ortalama insanlardan ortalama üstü fikirler yaratmaktadır. Düşüncenin temelinde “her fikir altın değerindedir” olduğu yatar. . KOLLEKTİF BİLGİ VE KOLLEKTİF BİLGİ ÜRETME TEKNİKLERİ Günümüz değişim ve ağır rekabet koşullarında örgütler daimi olarak değişime ayak uydurmak hatta çoğu zaman yön vermeye çalışmak durumundadırlar. Bu süreç içersinde ihtiyaçları olan yegane silah “bilgi”dir. Organizasyon içerisinde
Günümüzde bilgiyi değere dönüştüren, paylaşan ve yaygınlaştıran organizasyonlar ayakta kalabilmektedir. Kolektif bilgi üretebilmek, kolektif birlik oluşturabilmek eldeki insan kaynağını entelektüel sermaye olarak değerlendirebilmek önemli bir rekabet avantajıdır. Çünkü çağın temel dinamiği bilgidir. Bu açıdan ortaklaşa bilgi üretebilmede yeni ve kullanımı kolay ve eğlenceli bir teknik olan World Cafe uygulamaları örgütler için ideal bir kolektif bilgi toplama aracı ve iletişim modelidir. Beyin fırtınası temeli üzerine kurulmuş post modern bir yapıda olan bu uygulama özellikle eğitim kurumları olmak üzere günümüzde sıklıkla kullanılmaktadır. Bu çalışmada, World Cafe uygulamasının temel özellikleri, teorik yapısı, uygulama süreci hakkında genel bir çerçeve oluşturularak bu uygulamanın örgütler açısından önemi ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 6 Issue: 1 |