Günümüzün en fazla tercih edilen ve birçok alanda pazarlama aracı olarak da kullanılan internet, teknolojideki hızlı gelişmeyle birlikte, dünyada firmaların birçok müşteriye ulaşmasını mümkün kılmakta ve müşterilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştirmektedir. Bu değişim dünya çapında küresel firmaların ortaya çıkmasına sebep olmaktadır. İnternet dünyadaki coğrafi sınırları ortadan kaldırmakta, bunun neticesi olarak da satıcılar ve alıcıların buluşma noktası olan pazarlara farklı boyutlar kazandırmaktadır. Bu değişim neticesinde satıcılar ticari faaliyetlerini global hale getirerek bütün dünyayı kapsayacak şekilde internet tabanlı hizmet sunmaktadır. Tüketiciler ürün ve hizmetler hakkında bilgi toplamak, mal ve hizmet satın almak amacıyla hatta zevk için göz atarak online alışverişe yönelmektedirler. Bu bakımdan online alışveriş ortamları, pazarlamacılar ve tüketiciler arasındaki ilişkide daha fazla role sahip olmaktadır. Bu çalışmada Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrencilere yönelik olarak hazırlanan anket ile öğrencilerin online alışveriş davranışları ile demografik özellikleri arasındaki dağılım incelenmiş ve
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 21, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 7 Issue: 3 |