Bu çalışmanın amacı Teknoloji Kabul Modeli ve Bilgi Sistemleri Başarı Modeli entegrasyonu ile bir uzaktan eğitim sisteminin kalite özellikleri, algılanan kullanım kolaylığı, algılanan fayda ve kullanıcıların sistem kullanımlarını ve memnuniyetlerini incelemektir. Çalışma gelişmekte olan ülkelerde birleştirilmiş bir modelle yapılan uzaktan eğitim çalışmalarının sınırlı olması bakımından önem taşımaktadır. En az bir dönem uzaktan eğitim ile ders almış 524 üniversite öğrencisi ile yapılan anket çalışmasında her iki modelden alınan bileşenler bir araya getirilerek daha önce test edilmiş bir ölçek kullanılmıştır. Yapısal eşitlik modellemesi (YEM) kullanılarak yapılan analiz sonuçlarına göre hizmet kalitesi, bilgi kalitesi ve algılanan kullanım kolaylığı, algılanan faydayı olumlu etkilemektedir. Eğitim kalitesi ve algılanan fayda memnuniyeti etkileyen ana faktörler olarak bulunmuştur. Memnuniyetin de kullanım üzerinde anlamlı bir etkisi vardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 21, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 7 Issue: 3 |