Research Article
BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmenlerinin Geri Bildirim Kullanım Durumlarının İncelenmesi

Year 2023, , 321 - 346, 31.12.2023
https://doi.org/10.47477/ubed.1249234

Abstract

Bu çalışma ile sınıf öğretmenlerinin geri bildirim kullanım durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ile tasarlanmıştır. Araştırma verilerinin toplanması için araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Katılımcılar Amasya ili Merzifon ilçesinde görev yapan ve gönüllülük esasına göre belirlenen 29 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Görüşmeler online ortamda gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların onayı alınarak görüşmelerde ses kaydı yapılmış ve daha sonra bu ses kayıtları transkript edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle kodlanmış ve analiz edilmiştir. Veriler Nvivo programıyla modellenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin geri bildirim kavramını öğrenci geri bildiriminden yola çıkarak tanımladıkları, geri bildirimleri derslerde sık sık kullandıkları, bu konuda kendilerini yeterli hissettikleri görülmüştür. Dersler bazında incelendiğinde sınıf öğretmenlerinin geri bildirimleri en çok matematik dersinde kullandıkları, en az kullanımın ise hayat bilgisi dersinde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca geri bildirimlerin olumlu, olumsuz, sözlü, sözlü olmayan ve yazılı olarak en çok kullanılan türleri belirlenmeye çalışılmıştır.

References

  • Arslan, A. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin iyi bir eğitim ortamını sağlayan yedi ilkenin uygulanabilirlik düzeyinin belirlenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 4(1), 13- 35. https://dergipark.org.tr/en/pub/turkegitimdergisi/issue/46280/516100
  • Aydemir, L. ve Tekin, T. (2018). Eğitim örgütlerinde iletişim: ilköğretimde metaforik analiz. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 11(21), 145-161. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/mahder/issue/36252/408700
  • Baysal, E. A. ve Hocaoğlu, N. (2019). Nitel araştırma modelleri-desenleri. G. Ocak. (Ed.), Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Coşkun, E. ve Tamer, M. (2015). Yazma eğitiminde geri bildirim türleri ve kullanımı / types and use of feedback in writing education. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 337-372.
Year 2023, , 321 - 346, 31.12.2023
https://doi.org/10.47477/ubed.1249234

Abstract

References

  • Arslan, A. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin iyi bir eğitim ortamını sağlayan yedi ilkenin uygulanabilirlik düzeyinin belirlenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 4(1), 13- 35. https://dergipark.org.tr/en/pub/turkegitimdergisi/issue/46280/516100
  • Aydemir, L. ve Tekin, T. (2018). Eğitim örgütlerinde iletişim: ilköğretimde metaforik analiz. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 11(21), 145-161. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/mahder/issue/36252/408700
  • Baysal, E. A. ve Hocaoğlu, N. (2019). Nitel araştırma modelleri-desenleri. G. Ocak. (Ed.), Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Coşkun, E. ve Tamer, M. (2015). Yazma eğitiminde geri bildirim türleri ve kullanımı / types and use of feedback in writing education. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 337-372.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Begüm Başar 0000-0001-7691-7737

Mehmet Kaan Demir 0000-0001-8797-0410

Early Pub Date December 28, 2023
Publication Date December 31, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Başar, B., & Demir, M. K. (2023). Sınıf Öğretmenlerinin Geri Bildirim Kullanım Durumlarının İncelenmesi. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 6(3), 321-346. https://doi.org/10.47477/ubed.1249234
AMA Başar B, Demir MK. Sınıf Öğretmenlerinin Geri Bildirim Kullanım Durumlarının İncelenmesi. UBED. December 2023;6(3):321-346. doi:10.47477/ubed.1249234
Chicago Başar, Begüm, and Mehmet Kaan Demir. “Sınıf Öğretmenlerinin Geri Bildirim Kullanım Durumlarının İncelenmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 6, no. 3 (December 2023): 321-46. https://doi.org/10.47477/ubed.1249234.
EndNote Başar B, Demir MK (December 1, 2023) Sınıf Öğretmenlerinin Geri Bildirim Kullanım Durumlarının İncelenmesi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 6 3 321–346.
IEEE B. Başar and M. K. Demir, “Sınıf Öğretmenlerinin Geri Bildirim Kullanım Durumlarının İncelenmesi”, UBED, vol. 6, no. 3, pp. 321–346, 2023, doi: 10.47477/ubed.1249234.
ISNAD Başar, Begüm - Demir, Mehmet Kaan. “Sınıf Öğretmenlerinin Geri Bildirim Kullanım Durumlarının İncelenmesi”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 6/3 (December 2023), 321-346. https://doi.org/10.47477/ubed.1249234.
JAMA Başar B, Demir MK. Sınıf Öğretmenlerinin Geri Bildirim Kullanım Durumlarının İncelenmesi. UBED. 2023;6:321–346.
MLA Başar, Begüm and Mehmet Kaan Demir. “Sınıf Öğretmenlerinin Geri Bildirim Kullanım Durumlarının İncelenmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, vol. 6, no. 3, 2023, pp. 321-46, doi:10.47477/ubed.1249234.
Vancouver Başar B, Demir MK. Sınıf Öğretmenlerinin Geri Bildirim Kullanım Durumlarının İncelenmesi. UBED. 2023;6(3):321-46.