Bu çalışma ile sınıf öğretmenlerinin geri bildirim kullanım durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ile tasarlanmıştır. Araştırma verilerinin toplanması için araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Katılımcılar Amasya ili Merzifon ilçesinde görev yapan ve gönüllülük esasına göre belirlenen 29 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Görüşmeler online ortamda gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların onayı alınarak görüşmelerde ses kaydı yapılmış ve daha sonra bu ses kayıtları transkript edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle kodlanmış ve analiz edilmiştir. Veriler Nvivo programıyla modellenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin geri bildirim kavramını öğrenci geri bildiriminden yola çıkarak tanımladıkları, geri bildirimleri derslerde sık sık kullandıkları, bu konuda kendilerini yeterli hissettikleri görülmüştür. Dersler bazında incelendiğinde sınıf öğretmenlerinin geri bildirimleri en çok matematik dersinde kullandıkları, en az kullanımın ise hayat bilgisi dersinde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca geri bildirimlerin olumlu, olumsuz, sözlü, sözlü olmayan ve yazılı olarak en çok kullanılan türleri belirlenmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |