Research Article
BibTex RIS Cite

ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2023, , 232 - 245, 31.12.2023
https://doi.org/10.47477/ubed.1326039

Abstract

Okullar, bireyleri topluma faydalı hale getirmek amacıyla kurulan ve içerisinde eğitim-öğretim faaliyetlerinin gerçekleştirildiği örgütlerdir. Okulların birbirinden farklılaşan vizyon ve misyonları olmasına rağmen ortak amaçları iyi eğitimli bireyler yetiştirmek ve topluma kazandırmaktır. Belirli bir amaç doğrultusunda bireylerin bir araya gelerek oluşturduğu örgütlerin istikbalini en çok etkileyen ve belirleyen örgüt üyesi o örgütün lideridir. Diğer örgütlerde olduğu gibi okullarda da yöneticiler, okulun iklimini, gelişimini ve değişimini önemli ölçüde etkilemektedir. Okul yöneticilerinin öğretmenler üzerindeki tutumu onlarının motivasyonunu etkileyecek ve okulun hedeflerine ulaşmadaki durumuna olumlu ya da olumsuz yön verecektir. Öğretmenlerin motivasyonuna etki eden diğer bir faktör ise okul yönetiminden beklentileridir. Beklentisi karşılanan öğretmenler kendilerini örgütün bir parçası hissedecek ve örgütün amaçlarına ulaşmasına yardım edecektir. Bu çalışmamda öğretmenlik branşlarında yeni bir alan olan özel eğitim branşında çalışan öğretmenlerin, okul yönetiminden beklentileri ve bu doğrultuda etkili okul yöneticisinde olması gereken yeterlilikler incelenecek ve önerilerde bulunulacaktır.

References

  • Arnn, J. W. and Mangieri, J. (1988). Effective leadership for effective schools: a survey of principals’ attitudes. NASSP Bulletin, 72(505), 1-7.
  • Arvasi, S. (1995). Eğitim Sosyolojisi. İstanbul: Burak Yayınevi
  • Austin, G. R. and Holowenzak, S. P. (1985). An Examination of 10 Years of Research on Exemplary Schools, in Gilbert R. Austin and Herbert Garber (ed.). Research on Exemplary Schools, pp. 65-82. Orlando: AcademicPress.
Year 2023, , 232 - 245, 31.12.2023
https://doi.org/10.47477/ubed.1326039

Abstract

References

  • Arnn, J. W. and Mangieri, J. (1988). Effective leadership for effective schools: a survey of principals’ attitudes. NASSP Bulletin, 72(505), 1-7.
  • Arvasi, S. (1995). Eğitim Sosyolojisi. İstanbul: Burak Yayınevi
  • Austin, G. R. and Holowenzak, S. P. (1985). An Examination of 10 Years of Research on Exemplary Schools, in Gilbert R. Austin and Herbert Garber (ed.). Research on Exemplary Schools, pp. 65-82. Orlando: AcademicPress.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Tolga Çelik 0000-0002-7189-748X

Murat Kar 0000-0001-8160-6386

Ergün Aslanargun 0009-0002-2507-5095

Early Pub Date December 28, 2023
Publication Date December 31, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Çelik, T., Kar, M., & Aslanargun, E. (2023). ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 6(3), 232-245. https://doi.org/10.47477/ubed.1326039
AMA Çelik T, Kar M, Aslanargun E. ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ. UBED. December 2023;6(3):232-245. doi:10.47477/ubed.1326039
Chicago Çelik, Tolga, Murat Kar, and Ergün Aslanargun. “ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 6, no. 3 (December 2023): 232-45. https://doi.org/10.47477/ubed.1326039.
EndNote Çelik T, Kar M, Aslanargun E (December 1, 2023) ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 6 3 232–245.
IEEE T. Çelik, M. Kar, and E. Aslanargun, “ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ”, UBED, vol. 6, no. 3, pp. 232–245, 2023, doi: 10.47477/ubed.1326039.
ISNAD Çelik, Tolga et al. “ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 6/3 (December 2023), 232-245. https://doi.org/10.47477/ubed.1326039.
JAMA Çelik T, Kar M, Aslanargun E. ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ. UBED. 2023;6:232–245.
MLA Çelik, Tolga et al. “ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, vol. 6, no. 3, 2023, pp. 232-45, doi:10.47477/ubed.1326039.
Vancouver Çelik T, Kar M, Aslanargun E. ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ. UBED. 2023;6(3):232-45.