Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2023, , 232 - 245, 31.12.2023
https://doi.org/10.47477/ubed.1326039

Öz

Okullar, bireyleri topluma faydalı hale getirmek amacıyla kurulan ve içerisinde eğitim-öğretim faaliyetlerinin gerçekleştirildiği örgütlerdir. Okulların birbirinden farklılaşan vizyon ve misyonları olmasına rağmen ortak amaçları iyi eğitimli bireyler yetiştirmek ve topluma kazandırmaktır. Belirli bir amaç doğrultusunda bireylerin bir araya gelerek oluşturduğu örgütlerin istikbalini en çok etkileyen ve belirleyen örgüt üyesi o örgütün lideridir. Diğer örgütlerde olduğu gibi okullarda da yöneticiler, okulun iklimini, gelişimini ve değişimini önemli ölçüde etkilemektedir. Okul yöneticilerinin öğretmenler üzerindeki tutumu onlarının motivasyonunu etkileyecek ve okulun hedeflerine ulaşmadaki durumuna olumlu ya da olumsuz yön verecektir. Öğretmenlerin motivasyonuna etki eden diğer bir faktör ise okul yönetiminden beklentileridir. Beklentisi karşılanan öğretmenler kendilerini örgütün bir parçası hissedecek ve örgütün amaçlarına ulaşmasına yardım edecektir. Bu çalışmamda öğretmenlik branşlarında yeni bir alan olan özel eğitim branşında çalışan öğretmenlerin, okul yönetiminden beklentileri ve bu doğrultuda etkili okul yöneticisinde olması gereken yeterlilikler incelenecek ve önerilerde bulunulacaktır.

Kaynakça

  • Arnn, J. W. and Mangieri, J. (1988). Effective leadership for effective schools: a survey of principals’ attitudes. NASSP Bulletin, 72(505), 1-7.
  • Arvasi, S. (1995). Eğitim Sosyolojisi. İstanbul: Burak Yayınevi
  • Austin, G. R. and Holowenzak, S. P. (1985). An Examination of 10 Years of Research on Exemplary Schools, in Gilbert R. Austin and Herbert Garber (ed.). Research on Exemplary Schools, pp. 65-82. Orlando: AcademicPress.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tolga Çelik 0000-0002-7189-748X

Murat Kar 0000-0001-8160-6386

Ergün Aslanargun 0009-0002-2507-5095

Erken Görünüm Tarihi 28 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Çelik, T., Kar, M., & Aslanargun, E. (2023). ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 6(3), 232-245. https://doi.org/10.47477/ubed.1326039
AMA Çelik T, Kar M, Aslanargun E. ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ. UBED. Aralık 2023;6(3):232-245. doi:10.47477/ubed.1326039
Chicago Çelik, Tolga, Murat Kar, ve Ergün Aslanargun. “ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 6, sy. 3 (Aralık 2023): 232-45. https://doi.org/10.47477/ubed.1326039.
EndNote Çelik T, Kar M, Aslanargun E (01 Aralık 2023) ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 6 3 232–245.
IEEE T. Çelik, M. Kar, ve E. Aslanargun, “ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ”, UBED, c. 6, sy. 3, ss. 232–245, 2023, doi: 10.47477/ubed.1326039.
ISNAD Çelik, Tolga vd. “ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 6/3 (Aralık 2023), 232-245. https://doi.org/10.47477/ubed.1326039.
JAMA Çelik T, Kar M, Aslanargun E. ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ. UBED. 2023;6:232–245.
MLA Çelik, Tolga vd. “ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, c. 6, sy. 3, 2023, ss. 232-45, doi:10.47477/ubed.1326039.
Vancouver Çelik T, Kar M, Aslanargun E. ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNE GÖRE ETKİLİ OKUL YÖNETİCİSİ YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ. UBED. 2023;6(3):232-45.