Research Article
BibTex RIS Cite

Evaluation Of The 2018 Science Curriculum In Terms Of The Newly Added Science And Engineering Subjects And The Changing Objectives Compered To The 2013 Curriculum, Using The Illuminative Program Evaluation Model

Year 2023, , 166 - 189, 31.12.2023
https://doi.org/10.47477/ubed.1352318

Abstract

The purpose of the current study is to compare the 2018 and 2013 science curriculums in terms of science and engineering objectives with Illuminative Program Evaluation Model. The study employed the case study design. The study group is comprised of 12 science teachers, 8 principles and 12 students. The data of the study were collected by using a semi-structured interview form developed by the researchers and the obtained data were analyzed using the content analysis method. As a result of the study, it was concluded that the objectives in the science curriculum were simplified, the number of subjects was reduced and the places of some subjects were changed across the grade levels. It was also found that the newly added science and engineering subjects in the curriculum could not be adequately covered due to their placement at the end of units, insufficient weekly class hours, difficulties in obtaining materials, exam-oriented nature of the system and the emphasis on academic achievement.

References

  • Ayas A. Çepni, S. (2016). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Eğitimde Program Geliştirme ve Bazı Fen ve Teknoloji Programları. (13. ed., pp. 16–47). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Aydın G. Guzey S. Saka M. (2017). 4-8. Sınıf öğrencilerinin fen , teknoloji, mühendislik, matematik (STEM=FETEMM) tutumlarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 13(2), 787-802. DOI: 10.17860/mersinefd.290319
  • Ayvazoğlu, Ş. (2019). Ortaokul 5. sınıf düzeyinde fen bilimleri dersi öğretimi yapan öğretmenlerin 2017 yılında güncellenen fen bilimleri dersi öğretim programıyla ilgili görüşleri ve değerlendirilmesi. (Tez No. 563163) [Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.

2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı’nın 2013 Programına Göre Yeni Eklenen Fen ve Mühendislik Konuları İle Değişen Kazanımlar Açısından Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi

Year 2023, , 166 - 189, 31.12.2023
https://doi.org/10.47477/ubed.1352318

Abstract

Araştırmanın amacı 2018 ve 2013 Fen Bilimleri öğretim programının karşılaştırılması ile 2018 programına yeni eklenen Fen ve Mühendislik kazanımlarının Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeline göre değerlendirmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 Eğitim Öğretim yılında Muğla ilinde devlet okullarında görev yapan 12 Fen Bilimleri öğretmeni ile 8 okul müdürü ve Muğla ilinde bulunan devlet okullarında öğrenim gören 12 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmış, elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda 2018 fen bilimleri öğretim programına 2013 programından farklı olarak fen ve mühendislik konuları eklenmiştir. Ayrıca fen bilimleri öğretim programında yer alan kazanımların sadeleştiği, konuların azaltıldığı ve sınıf düzeyinde konuların yer değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. Programa eklenen Fen ve Mühendislik konularının işlenmesi aşamasında konuların ünitelerin sonunda yer alması, haftalık ders saatinin yeterli olmaması, materyallerin temininin sıkıntılı olması, sistemin sınav odaklı olması ve akademik başarı beklentisinden dolayı STEM’ e gerekli zamanın ayrılamadığı sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Ayas A. Çepni, S. (2016). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Eğitimde Program Geliştirme ve Bazı Fen ve Teknoloji Programları. (13. ed., pp. 16–47). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Aydın G. Guzey S. Saka M. (2017). 4-8. Sınıf öğrencilerinin fen , teknoloji, mühendislik, matematik (STEM=FETEMM) tutumlarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 13(2), 787-802. DOI: 10.17860/mersinefd.290319
  • Ayvazoğlu, Ş. (2019). Ortaokul 5. sınıf düzeyinde fen bilimleri dersi öğretimi yapan öğretmenlerin 2017 yılında güncellenen fen bilimleri dersi öğretim programıyla ilgili görüşleri ve değerlendirilmesi. (Tez No. 563163) [Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology, Sociology (Other)
Journal Section Articles
Authors

Rasime Akbulut 0009-0002-6353-4301

Duygu Sidekli 0000-0002-6988-9018

Necdet Aykaç 0000-0001-8020-713X

Early Pub Date December 28, 2023
Publication Date December 31, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Akbulut, R., Sidekli, D., & Aykaç, N. (2023). 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı’nın 2013 Programına Göre Yeni Eklenen Fen ve Mühendislik Konuları İle Değişen Kazanımlar Açısından Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 6(3), 166-189. https://doi.org/10.47477/ubed.1352318
AMA Akbulut R, Sidekli D, Aykaç N. 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı’nın 2013 Programına Göre Yeni Eklenen Fen ve Mühendislik Konuları İle Değişen Kazanımlar Açısından Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi. UBED. December 2023;6(3):166-189. doi:10.47477/ubed.1352318
Chicago Akbulut, Rasime, Duygu Sidekli, and Necdet Aykaç. “2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı’nın 2013 Programına Göre Yeni Eklenen Fen Ve Mühendislik Konuları İle Değişen Kazanımlar Açısından Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 6, no. 3 (December 2023): 166-89. https://doi.org/10.47477/ubed.1352318.
EndNote Akbulut R, Sidekli D, Aykaç N (December 1, 2023) 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı’nın 2013 Programına Göre Yeni Eklenen Fen ve Mühendislik Konuları İle Değişen Kazanımlar Açısından Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 6 3 166–189.
IEEE R. Akbulut, D. Sidekli, and N. Aykaç, “2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı’nın 2013 Programına Göre Yeni Eklenen Fen ve Mühendislik Konuları İle Değişen Kazanımlar Açısından Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi”, UBED, vol. 6, no. 3, pp. 166–189, 2023, doi: 10.47477/ubed.1352318.
ISNAD Akbulut, Rasime et al. “2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı’nın 2013 Programına Göre Yeni Eklenen Fen Ve Mühendislik Konuları İle Değişen Kazanımlar Açısından Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 6/3 (December 2023), 166-189. https://doi.org/10.47477/ubed.1352318.
JAMA Akbulut R, Sidekli D, Aykaç N. 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı’nın 2013 Programına Göre Yeni Eklenen Fen ve Mühendislik Konuları İle Değişen Kazanımlar Açısından Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi. UBED. 2023;6:166–189.
MLA Akbulut, Rasime et al. “2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı’nın 2013 Programına Göre Yeni Eklenen Fen Ve Mühendislik Konuları İle Değişen Kazanımlar Açısından Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, vol. 6, no. 3, 2023, pp. 166-89, doi:10.47477/ubed.1352318.
Vancouver Akbulut R, Sidekli D, Aykaç N. 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı’nın 2013 Programına Göre Yeni Eklenen Fen ve Mühendislik Konuları İle Değişen Kazanımlar Açısından Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi. UBED. 2023;6(3):166-89.