The purpose of the current study is to compare the 2018 and 2013 science curriculums in terms of science and engineering objectives with Illuminative Program Evaluation Model. The study employed the case study design. The study group is comprised of 12 science teachers, 8 principles and 12 students. The data of the study were collected by using a semi-structured interview form developed by the researchers and the obtained data were analyzed using the content analysis method. As a result of the study, it was concluded that the objectives in the science curriculum were simplified, the number of subjects was reduced and the places of some subjects were changed across the grade levels. It was also found that the newly added science and engineering subjects in the curriculum could not be adequately covered due to their placement at the end of units, insufficient weekly class hours, difficulties in obtaining materials, exam-oriented nature of the system and the emphasis on academic achievement.
Araştırmanın amacı 2018 ve 2013 Fen Bilimleri öğretim programının karşılaştırılması ile 2018 programına yeni eklenen Fen ve Mühendislik kazanımlarının Aydınlatıcı Program Değerlendirme Modeline göre değerlendirmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 Eğitim Öğretim yılında Muğla ilinde devlet okullarında görev yapan 12 Fen Bilimleri öğretmeni ile 8 okul müdürü ve Muğla ilinde bulunan devlet okullarında öğrenim gören 12 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmış, elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda 2018 fen bilimleri öğretim programına 2013 programından farklı olarak fen ve mühendislik konuları eklenmiştir. Ayrıca fen bilimleri öğretim programında yer alan kazanımların sadeleştiği, konuların azaltıldığı ve sınıf düzeyinde konuların yer değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. Programa eklenen Fen ve Mühendislik konularının işlenmesi aşamasında konuların ünitelerin sonunda yer alması, haftalık ders saatinin yeterli olmaması, materyallerin temininin sıkıntılı olması, sistemin sınav odaklı olması ve akademik başarı beklentisinden dolayı STEM’ e gerekli zamanın ayrılamadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi, Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |