Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin ders içi akıllı telefon siber aylaklık davranışlarını incelemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, bir devlet üniversitesinin Müzik Eğitimi, Resim Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümlerinde öğrenim gören ve basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 140 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak kullanılan ölçeğin birinci bölümünde üniversite öğrencilerinin kişisel bilgilerine ilişkin maddeler; ikinci bölümünde ise ders içi akıllı telefon siber aylaklık durumlarına ilişkin maddeler yer almaktadır. Elde edilen verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin ders içi akıllı telefon siber davranışlarından kaçındıkları ve en çok ”Derslerde akıllı telefonumdan dersle ilgili ek bilgileri öğrenmek için internet kullanırım.” ve “Derslerde akıllı telefonumdan diğer insanlarla whatsapp, messenger vb. uygulamalar üzerinden çevrimiçi/online olarak anlık mesajlaşırım.” davranışlarını gösterdikleri sonucuna varılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin ders içi akıllı telefon siber aylaklık davranışının bölüm ve internet kullanma durumlarına göre anlamlı farklılık gösterdiği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |