Bu çalışmanın temel amacı Zenginleştirilmiş Eğitim Programının (ZEP) ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin geometri ders ve görsel algı başarıları ile matematiğe ilişkin tutumlarına etkisini incelemektir. Bu amaçla, karma yöntem ile bir araştırma yürütülmüştür. Bu kapsamda nicel ve nitel analiz yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Aydın ili Efeler ilçesindeki özel bir okulda 4. sınıfta öğrenim gören toplam 37 öğrenci araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Bu öğrenciler 10 hafta boyunca ZEP uygulamaları içeren derslere katılmışlardır. Araştırma verileri; Geometri Başarı Testi (GBT), Matematikle İlgili Düşünceler Anketi, Görsel Algı Testi (GAT), öğrenci günlükleri ve araştırmacı günlüğü aracılığı ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS 25.0 yardımıyla ortalama ve standart sapma gibi tanımlayıcı istatistikler ile ilişkili örneklemler için t-testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Nitel analizlerde ise betimsel analizi tekniğine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda, GBT ön test ortalaması 16,19; son test ortalaması ise 17,24 olarak tespit edilmiştir. Matematiğe ilişkin olumlu düşünceler ön test ortalaması 3,29; son test ortalaması ise 3,21; olumsuz düşünceler ön test ortalaması 2,59; son test ortalaması ise 2,51 olarak bulunmuştur. Ayrıca görsel algı ön ve son test ortalamaları 9,89 ve 10,81 olarak tespit edilmiştir. Yapılan t-testleri sonucunda, ilkokul 4. sınıfta uygulanan Zenginleştirilmiş Eğitim Programı, öğrencilerin geometri ders başarılarına ve görsel algı becerilerine anlamlı bir katkı sağlamaktadır (p<0,05). Ancak programın matematiğe ilişkin olumlu veya olumsuz düşünceler üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmamaktadır (p>0,05). ZEP derslerine ilişkin yapılan öğrenci görüşmelerinde derste yer verilen uygulamaların duyuşsal ve bilişsel anlamda oldukça iyi etki bıraktığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |