Değişen ve gelişen yenidünya düzeni ile birlikte eğitim-öğretim de sürekli
değişim ve gelişim göstermektedir. Bu gelişimle birlikte çağdaş öğrenme ve
öğretme yaklaşımları öğrenci merkezli eğitim sistemine, araştırma-inceleme
yoluyla öğretmeye, yaparak-yaşayarak öğrenmeye vurgu yapmaktadır. Bu çerçevede
eğitim-öğretimde öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate almak, öğrenci
beklentilerine uygun öğrenme-öğretme yaşantıları düzenlemek önemli bir ihtiyaç
olmuştur. Bu ihtiyaç Din eğitimi için de böyledir. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
dersi için hem program geliştirme sürecinde, hem de dersin uygulama aşamasında
öğrencilerin beklentilerini belirlemek gerekmektedir.
Bu araştırma eğitim ve öğretimde önemli unsurlardan biri olan ve din
öğretimi açısından düşünüldüğünde belki de eğitimin en önemli unsuru olarak
ifade edebileceğimiz öğrenciler üzerine yapılan bir alan araştırmasıdır.
Araştırmamız Afyonkarahisar ilinde orta öğretimde (Lise) öğrenim gören öğrencilerle
gerçekleştirilecek bir nicel araştırmadır. Araştırmamızda evren Lise 1-2-3-4.
sınıf öğrencilerini temsil edecek şekilde bir örneklem grubundan nitelikli atama
(amaçlı örnekleme) yöntemine göre seçilmiştir.
Öğrencilerin Din Kültürü ve
Ahlak Bilgisi dersi programına yönelik tutum
düzeyleri, kendi görüşlerine dayalı olarak Likert tipi beşli derecelendirme
ölçeğiyle toplanmıştır. Her tutum ifadesi için “tamamen katılıyorum”,
“katılıyorum”, “kararsızım”, “katılmıyorum” ve “kesinlikle katılmıyorum”
düzeyleri kullanılmıştır.
Öğrencilerin belirtilen katılım düzeyleri toplam
puanlar kullanılarak değerlendirilmiştir. Bunun için katılım düzeylerine
ilişkin toplam puanlar hesaplanmış, bu değerler 1’den başlayarak büyükten
küçüğe sıralanmıştır. Her bir katılım düzeyine ait ortalama puanlar
kullanılarak, öğrencilerin o katılımlara hangi düzeylerde sahip olduğu
ölçeklendirilmiştir. Ayrıca öğrencilerin Lise 1,2,3 ve 4. Sınıflar için mevcut
programa katılım düzeyleri belirlenmiş, bulgular yorumlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 8, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |