Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrencilerin Lise Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersinden Beklentileri

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 24 - 47, 08.10.2018

Öz

Değişen ve gelişen yenidünya düzeni ile birlikte eğitim-öğretim de sürekli
değişim ve gelişim göstermektedir. Bu gelişimle birlikte çağdaş öğrenme ve
öğretme yaklaşımları öğrenci merkezli eğitim sistemine, araştırma-inceleme
yoluyla öğretmeye, yaparak-yaşayarak öğrenmeye vurgu yapmaktadır. Bu çerçevede
eğitim-öğretimde öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate almak, öğrenci
beklentilerine uygun öğrenme-öğretme yaşantıları düzenlemek önemli bir ihtiyaç
olmuştur. Bu ihtiyaç Din eğitimi için de böyledir. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
dersi için hem program geliştirme sürecinde, hem de dersin uygulama aşamasında
öğrencilerin beklentilerini belirlemek gerekmektedir.

Bu araştırma eğitim ve öğretimde önemli unsurlardan biri olan ve din
öğretimi açısından düşünüldüğünde belki de eğitimin en önemli unsuru olarak
ifade edebileceğimiz öğrenciler üzerine yapılan bir alan araştırmasıdır.
Araştırmamız Afyonkarahisar ilinde orta öğretimde  (Lise) öğrenim gören öğrencilerle
gerçekleştirilecek bir nicel araştırmadır. Araştırmamızda evren Lise 1-2-3-4.
sınıf öğrencilerini temsil edecek şekilde bir örneklem grubundan nitelikli atama
(amaçlı örnekleme) yöntemine göre seçilmiştir.

Öğrencilerin Din Kültürü ve
Ahlak Bilgisi dersi programına yönelik tutum
düzeyleri, kendi görüşlerine dayalı olarak Likert tipi beşli derecelendirme
ölçeğiyle toplanmıştır. Her tutum ifadesi için “tamamen katılıyorum”,
“katılıyorum”, “kararsızım”, “katılmıyorum” ve “kesinlikle katılmıyorum”
düzeyleri kullanılmıştır.







Öğrencilerin belirtilen katılım düzeyleri toplam
puanlar kullanılarak değerlendirilmiştir. Bunun için katılım düzeylerine
ilişkin toplam puanlar hesaplanmış, bu değerler 1’den başlayarak büyükten
küçüğe sıralanmıştır. Her bir katılım düzeyine ait ortalama puanlar
kullanılarak, öğrencilerin o katılımlara hangi düzeylerde sahip olduğu
ölçeklendirilmiştir.
Ayrıca öğrencilerin Lise 1,2,3 ve 4. Sınıflar için mevcut
programa katılım düzeyleri belirlenmiş, bulgular yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Altaş, Nurullah, (2008). “İlköğretim Öğrencilerinin Din Öğretimi Sürecinde İlgi Duydukları Konular (Ankara İli Örneğinde 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencileri Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Analiz)”, Ankara: AÜİFD XLIX, Sayı II, s. 103-120
  • Balcı Ali, (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma-Yöntem, Teknik ve İlkeler, Ankara: PegemA Yayıncılık, 3. Baskı,
  • Celep, Cevat Bülbül, Tuncer Tunç, Binali, (2000). “Aday Öğretmenlerin Atanma Odakları.” VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bilimsel Çalışmaları, Trabzon, Cilt:1, Ss. 569-575.
  • Gökçe, Birsen, (1988). Toplumsal Bilimlerde Araştırma, Ankara: Savaş Yayınları.
  • MEB (2010). Ortaöğretim DKAB. Dersi 9-10-11-12. Sınıflar Öğretim Programı, Ankara: Din Öğretimi Genel Müdürlüğü.
  • Uçar Rezzan, İpek Cemalettin, (2006).“İlköğretim Kurumlarında Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin MEB. Hizmetiçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri”, Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:6, Sayı:1, Haziran, , ss.34-53.
Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 24 - 47, 08.10.2018

Öz

Kaynakça

  • Altaş, Nurullah, (2008). “İlköğretim Öğrencilerinin Din Öğretimi Sürecinde İlgi Duydukları Konular (Ankara İli Örneğinde 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencileri Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Analiz)”, Ankara: AÜİFD XLIX, Sayı II, s. 103-120
  • Balcı Ali, (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma-Yöntem, Teknik ve İlkeler, Ankara: PegemA Yayıncılık, 3. Baskı,
  • Celep, Cevat Bülbül, Tuncer Tunç, Binali, (2000). “Aday Öğretmenlerin Atanma Odakları.” VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bilimsel Çalışmaları, Trabzon, Cilt:1, Ss. 569-575.
  • Gökçe, Birsen, (1988). Toplumsal Bilimlerde Araştırma, Ankara: Savaş Yayınları.
  • MEB (2010). Ortaöğretim DKAB. Dersi 9-10-11-12. Sınıflar Öğretim Programı, Ankara: Din Öğretimi Genel Müdürlüğü.
  • Uçar Rezzan, İpek Cemalettin, (2006).“İlköğretim Kurumlarında Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin MEB. Hizmetiçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri”, Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:6, Sayı:1, Haziran, , ss.34-53.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Çakmak

Yayımlanma Tarihi 8 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çakmak, F. (2018). Öğrencilerin Lise Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersinden Beklentileri. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 1(1), 24-47.
AMA Çakmak F. Öğrencilerin Lise Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersinden Beklentileri. UBED. Ekim 2018;1(1):24-47.
Chicago Çakmak, Fatih. “Öğrencilerin Lise Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersinden Beklentileri”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 1, sy. 1 (Ekim 2018): 24-47.
EndNote Çakmak F (01 Ekim 2018) Öğrencilerin Lise Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersinden Beklentileri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 1 1 24–47.
IEEE F. Çakmak, “Öğrencilerin Lise Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersinden Beklentileri”, UBED, c. 1, sy. 1, ss. 24–47, 2018.
ISNAD Çakmak, Fatih. “Öğrencilerin Lise Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersinden Beklentileri”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 1/1 (Ekim 2018), 24-47.
JAMA Çakmak F. Öğrencilerin Lise Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersinden Beklentileri. UBED. 2018;1:24–47.
MLA Çakmak, Fatih. “Öğrencilerin Lise Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersinden Beklentileri”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, c. 1, sy. 1, 2018, ss. 24-47.
Vancouver Çakmak F. Öğrencilerin Lise Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersinden Beklentileri. UBED. 2018;1(1):24-47.