Bu araştırmada Eğitim Programı ve Öğretim alanında yapılan yüksek lisans tezlerindeki eğilimin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Yöktez veri tabanına kayıtlı Eğitim Programları ve Öğretim alanında 2019-2021 yılları arasında yapılan 554 yüksek lisans tezine ulaşılmıştır. Tezlerin incelenmesinde nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi modeli kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; son yıllarda Eğitim Programı ve Öğretim alanında yapılan yüksek lisans tezlerinin sayısında artış olduğu görülmüştür. Üniversitelere göre tez dağılımı birbirine yakın seviyededir. Kadın araştırmacılarının sayıları daha fazladır. Nicel araştırma yöntemlerinin daha fazla tercih edildiği belirlenmiştir. Örneklem grubu olarak öğretmenlerle daha çok çalışılırken örneklem sayısının çok yüksek tutulmadığı görülmüştür. Öğretim stratejileri, öğretmen ve öğrencilerin öz-yeterlilikleri, eğitim programları ve değerlendirme, öğretim yöntem ve tekniklerinin derslere etkisi, öğretmen eğitimi, düşünme becerileri, eğitimde bilişim teknolojileri ve yabancı uyruklu öğrencilerin karşılaştığı güçlükler konu eğilimleri olarak tespit edilmiştir. Araştırmacılar tezlerin büyük çoğunluğunda geçerlik ve güvenirlik analizlerini yeniden yapmışlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Publication Date | August 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022, Volume 5, Issue 2 |
Bibtex | @research article { ubed1059232, journal = {Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi}, eissn = {2667-4122}, address = {}, publisher = {Gürbüz OCAK}, year = {2022}, volume = {5}, number = {2}, pages = {113 - 132}, doi = {10.47477/ubed.1059232}, title = {Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin İçerik Analizi (2019-2021)}, key = {cite}, author = {Akkaş Baysal, Emine and Kırat, Kerim} } |
APA | Akkaş Baysal, E. & Kırat, K. (2022). Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin İçerik Analizi (2019-2021) . Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi , 5 (2) , 113-132 . DOI: 10.47477/ubed.1059232 |
MLA | Akkaş Baysal, E. , Kırat, K. "Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin İçerik Analizi (2019-2021)" . Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5 (2022 ): 113-132 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ubed/issue/72369/1059232> |
Chicago | Akkaş Baysal, E. , Kırat, K. "Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin İçerik Analizi (2019-2021)". Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5 (2022 ): 113-132 |
RIS | TY - JOUR T1 - Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin İçerik Analizi (2019-2021) AU - EmineAkkaş Baysal, KerimKırat Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.47477/ubed.1059232 DO - 10.47477/ubed.1059232 T2 - Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 113 EP - 132 VL - 5 IS - 2 SN - -2667-4122 M3 - doi: 10.47477/ubed.1059232 UR - https://doi.org/10.47477/ubed.1059232 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Journal of International Science and Education Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin İçerik Analizi (2019-2021) %A Emine Akkaş Baysal , Kerim Kırat %T Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin İçerik Analizi (2019-2021) %D 2022 %J Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi %P -2667-4122 %V 5 %N 2 %R doi: 10.47477/ubed.1059232 %U 10.47477/ubed.1059232 |
ISNAD | Akkaş Baysal, Emine , Kırat, Kerim . "Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin İçerik Analizi (2019-2021)". Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5 / 2 (August 2022): 113-132 . https://doi.org/10.47477/ubed.1059232 |
AMA | Akkaş Baysal E. , Kırat K. Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin İçerik Analizi (2019-2021). IJSE. 2022; 5(2): 113-132. |
Vancouver | Akkaş Baysal E. , Kırat K. Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin İçerik Analizi (2019-2021). Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi. 2022; 5(2): 113-132. |
IEEE | E. Akkaş Baysal and K. Kırat , "Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin İçerik Analizi (2019-2021)", Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 113-132, Aug. 2022, doi:10.47477/ubed.1059232 |