Araştırmanın temel amacı Din Kültürü ve Ahlak bilgisi dersi öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerileri kazandırmaya yönelik görüşlerini tespit ederek değerlendirmektir. Bu amaca uygun olarak çalışma nitel desenli bir araştırmadır. Bu araştırmada görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları 80 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmenidir. Görüşme formunda öğretmenlere, eleştirel düşünmenin ne olduğu, eleştirel düşünmenin faydaları, eleştirel düşünme becerisi kazandırmada kullandıkları yöntem ve teknikler, eleştirel düşünme becerisi kazandırmanın neden önemli olduğu ve eleştirel düşünme becerisi kazandırılamadığında ne gibi sorunların ortaya çıkacağı sorulmuştur. Verilen çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Birinci soruda farklı açılardan bakabilme, sorgulama, akıl yürütme, bilinç kazanma, bütüncül düşünme, çözümleme, objektif karar verme olarak eleştirel düşünme kategorileri belirlenmiştir. İkinci soruda; üst düzey düşünme, doğru / sağlam bilgi üretme, zihniyet geliştirme, problem çözme, bağnaz tutumlarla mücadele, objektif tutum geliştirme kaynağı olarak eleştirel düşünmenin faydaları kategorileri belirlenmiştir. Araştırmanın veri toplama aracındaki tüm sorulara verilen cevaplar bu şekilde kategorize edilmiş, bulgular yorumlanmış, araştırmanın sonuç bölümünde öneriler sunulmuştur.
Din eğitimi, Düşünme, Eleştirel düşünme, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde eleştirel düşünme becerisi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022, Volume 5, Issue 2 |
Bibtex | @research article { ubed1127830, journal = {Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi}, eissn = {2667-4122}, address = {}, publisher = {Gürbüz OCAK}, year = {2022}, volume = {5}, number = {2}, pages = {69 - 89}, doi = {10.47477/ubed.1127830}, title = {Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerisine Yönelik Görüşleri}, key = {cite}, author = {Çakmak, Fatih} } |
APA | Çakmak, F. (2022). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerisine Yönelik Görüşleri . Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi , 5 (2) , 69-89 . DOI: 10.47477/ubed.1127830 |
MLA | Çakmak, F. "Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerisine Yönelik Görüşleri" . Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5 (2022 ): 69-89 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ubed/issue/72369/1127830> |
Chicago | Çakmak, F. "Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerisine Yönelik Görüşleri". Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5 (2022 ): 69-89 |
RIS | TY - JOUR T1 - Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerisine Yönelik Görüşleri AU - FatihÇakmak Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.47477/ubed.1127830 DO - 10.47477/ubed.1127830 T2 - Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 69 EP - 89 VL - 5 IS - 2 SN - -2667-4122 M3 - doi: 10.47477/ubed.1127830 UR - https://doi.org/10.47477/ubed.1127830 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Journal of International Science and Education Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerisine Yönelik Görüşleri %A Fatih Çakmak %T Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerisine Yönelik Görüşleri %D 2022 %J Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi %P -2667-4122 %V 5 %N 2 %R doi: 10.47477/ubed.1127830 %U 10.47477/ubed.1127830 |
ISNAD | Çakmak, Fatih . "Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerisine Yönelik Görüşleri". Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 5 / 2 (August 2022): 69-89 . https://doi.org/10.47477/ubed.1127830 |
AMA | Çakmak F. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerisine Yönelik Görüşleri. IJSE. 2022; 5(2): 69-89. |
Vancouver | Çakmak F. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerisine Yönelik Görüşleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi. 2022; 5(2): 69-89. |
IEEE | F. Çakmak , "Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerisine Yönelik Görüşleri", Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 69-89, Aug. 2022, doi:10.47477/ubed.1127830 |