Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Year 2024, Volume: 7 Issue: 3, 215 - 227, 27.12.2024
https://doi.org/10.47477/ubed.1571109

Abstract

Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sürdürülebilir çevreye yönelik pedagojik alan bilgilerini belirlemek için ölçek geliştirmektir. Öncelikle alanyazın taraması yapılarak 40 maddeden oluşan ölçme aracı alan uzmanlarına gönderilmiştir. Uzmanların görüşleri doğrultusunda ölçekte gerekli düzenlemeler yapılmış ve 39 maddelik ölçek formu oluşturulmuştur. 39 maddeden oluşan ölçek 2023-2024 eğitim öğretim yılı güz döneminde Adana ilinde görev yapan toplam 104 okul öncesi öğretmenine uygulanmıştır. Ölçek geliştirme aşamasında Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA), Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) gibi analizler yapılmıştır. Bu analizler sonucunda 39 maddeden oluşan Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği; okul öncesi öğretmenlerinin sürdürülebilir çevreye yönelik pedagojik alan bilgilerini belirlemek için geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir.

References

  • Avcı, A. ve Kutluca, A. Y. (2022). “Okul öncesi öğretmen adaylarının pedagojik inançları ve pedagojik alan bilgilerinin öğretim uygulamaları üzerindeki etkisi.” Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 20(2), 394-428. https://doi.org/10.37217/tebd.1065083
  • Chin, W., Cheah, J. H., Liu, Y., Ting, H., Lim, X. J., & Cham, T. H. (2020). Demystifying the role of causal-predictive modeling using partial least squares structural equation modeling in information systems research. Industrial Management & Data Systems, 120(12), 2161-2209.
  • Creswell, J. W. ve Creswell, J. D. (2021). Araştırma tasarımı. (Çev. Ed. Engin, K.). (5. baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Year 2024, Volume: 7 Issue: 3, 215 - 227, 27.12.2024
https://doi.org/10.47477/ubed.1571109

Abstract

References

  • Avcı, A. ve Kutluca, A. Y. (2022). “Okul öncesi öğretmen adaylarının pedagojik inançları ve pedagojik alan bilgilerinin öğretim uygulamaları üzerindeki etkisi.” Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 20(2), 394-428. https://doi.org/10.37217/tebd.1065083
  • Chin, W., Cheah, J. H., Liu, Y., Ting, H., Lim, X. J., & Cham, T. H. (2020). Demystifying the role of causal-predictive modeling using partial least squares structural equation modeling in information systems research. Industrial Management & Data Systems, 120(12), 2161-2209.
  • Creswell, J. W. ve Creswell, J. D. (2021). Araştırma tasarımı. (Çev. Ed. Engin, K.). (5. baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section Articles
Authors

Fatmanur Çullu 0000-0003-2921-4961

Çavuş Şahin 0000-0002-4250-9898

Early Pub Date December 27, 2024
Publication Date December 27, 2024
Submission Date October 21, 2024
Acceptance Date December 20, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Çullu, F., & Şahin, Ç. (2024). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 7(3), 215-227. https://doi.org/10.47477/ubed.1571109
AMA Çullu F, Şahin Ç. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. IJSE. December 2024;7(3):215-227. doi:10.47477/ubed.1571109
Chicago Çullu, Fatmanur, and Çavuş Şahin. “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 7, no. 3 (December 2024): 215-27. https://doi.org/10.47477/ubed.1571109.
EndNote Çullu F, Şahin Ç (December 1, 2024) Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7 3 215–227.
IEEE F. Çullu and Ç. Şahin, “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, IJSE, vol. 7, no. 3, pp. 215–227, 2024, doi: 10.47477/ubed.1571109.
ISNAD Çullu, Fatmanur - Şahin, Çavuş. “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7/3 (December 2024), 215-227. https://doi.org/10.47477/ubed.1571109.
JAMA Çullu F, Şahin Ç. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. IJSE. 2024;7:215–227.
MLA Çullu, Fatmanur and Çavuş Şahin. “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, vol. 7, no. 3, 2024, pp. 215-27, doi:10.47477/ubed.1571109.
Vancouver Çullu F, Şahin Ç. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. IJSE. 2024;7(3):215-27.