Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 3, 215 - 227
https://doi.org/10.47477/ubed.1571109

Öz

Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sürdürülebilir çevreye yönelik pedagojik alan bilgilerini belirlemek için ölçek geliştirmektir. Öncelikle alanyazın taraması yapılarak 40 maddeden oluşan ölçme aracı alan uzmanlarına gönderilmiştir. Uzmanların görüşleri doğrultusunda ölçekte gerekli düzenlemeler yapılmış ve 39 maddelik ölçek formu oluşturulmuştur. 39 maddeden oluşan ölçek 2023-2024 eğitim öğretim yılı güz döneminde Adana ilinde görev yapan toplam 104 okul öncesi öğretmenine uygulanmıştır. Ölçek geliştirme aşamasında Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA), Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) gibi analizler yapılmıştır. Bu analizler sonucunda 39 maddeden oluşan Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği; okul öncesi öğretmenlerinin sürdürülebilir çevreye yönelik pedagojik alan bilgilerini belirlemek için geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Avcı, A. ve Kutluca, A. Y. (2022). “Okul öncesi öğretmen adaylarının pedagojik inançları ve pedagojik alan bilgilerinin öğretim uygulamaları üzerindeki etkisi.” Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 20(2), 394-428. https://doi.org/10.37217/tebd.1065083
  • Chin, W., Cheah, J. H., Liu, Y., Ting, H., Lim, X. J., & Cham, T. H. (2020). Demystifying the role of causal-predictive modeling using partial least squares structural equation modeling in information systems research. Industrial Management & Data Systems, 120(12), 2161-2209.
  • Creswell, J. W. ve Creswell, J. D. (2021). Araştırma tasarımı. (Çev. Ed. Engin, K.). (5. baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatmanur Çullu 0000-0003-2921-4961

Çavuş Şahin 0000-0002-4250-9898

Erken Görünüm Tarihi 27 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 21 Ekim 2024
Kabul Tarihi 20 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çullu, F., & Şahin, Ç. (2024). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 7(3), 215-227. https://doi.org/10.47477/ubed.1571109
AMA Çullu F, Şahin Ç. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. UBED. Aralık 2024;7(3):215-227. doi:10.47477/ubed.1571109
Chicago Çullu, Fatmanur, ve Çavuş Şahin. “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 7, sy. 3 (Aralık 2024): 215-27. https://doi.org/10.47477/ubed.1571109.
EndNote Çullu F, Şahin Ç (01 Aralık 2024) Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7 3 215–227.
IEEE F. Çullu ve Ç. Şahin, “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, UBED, c. 7, sy. 3, ss. 215–227, 2024, doi: 10.47477/ubed.1571109.
ISNAD Çullu, Fatmanur - Şahin, Çavuş. “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7/3 (Aralık 2024), 215-227. https://doi.org/10.47477/ubed.1571109.
JAMA Çullu F, Şahin Ç. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. UBED. 2024;7:215–227.
MLA Çullu, Fatmanur ve Çavuş Şahin. “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, c. 7, sy. 3, 2024, ss. 215-27, doi:10.47477/ubed.1571109.
Vancouver Çullu F, Şahin Ç. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. UBED. 2024;7(3):215-27.