Nitelikli iş gücünün yetiştirilmesinde meslek yüksekokulları büyük önem taşımaktadırlar. Meslek yüksek okullarının kalitesinin yükseltilmesi ülkemizin gelişmiş sanayi toplumları ile rekabet etmesinde kilit rol üstlenmektedir. Bu kapsamda gerçekleştirilen bu çalışma ile meslek yüksekokullarında öğrenimlerinde devam etmekte olan öğrencilerin MYO özelinde mesleki eğitime bakış açılarının ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Belirlenen amaç doğrultusunda; öğrencilerin öğenim gördükleri bölüme yönelik tercih nedenleri ve memnuniyet düzeyleri, staj ve mesleki eğitim uygulamalarına yönelik görüş ve memnuniyet düzeyleri kendilerinin ve yakın çevrelerinin mesleki eğitime yönelik algıları incelenmiştir. Çalışma kapsamında gönüllü katılım esası ile ÇOMÜ’nde farklı bölümlerde öğrenimlerine devam etmekte olan 339 önlisans öğrencisine ulaşılmıştır. Elde edilen veriler ışığında öğrencilerin DGS ile üst öğretim (lisans) eğitimi alma fırsatının MYO tercihinde en önemli neden olduğu ve mezuniyet sonrası eğitimlerine lisans eğitimi devam etmek istedikleri görülmüştür. 4 dönem ders+30 günlük staj öğretim planlamasının kendilerine uygun bir uygulama olduğunu ve memnun olduklarını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin ve yakın çevrelerinin MYO özelinde mesleki eğitime olumlu görüşlerinin çoğunlukta olduğunu fakat ülke genelinde yeterli önemin verilmediğini belirtmişlerdir.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Educational Sociology |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Publication Date | April 30, 2025 |
| Submission Date | August 10, 2024 |
| Acceptance Date | March 7, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 1 |