Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin MYO Özelinde Mesleki Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: ÇOMÜ Örneği

Yıl 2025, Cilt: 8 Sayı: 1, 15 - 31, 30.04.2025
https://doi.org/10.47477/ubed.1531409

Öz

Nitelikli iş gücünün yetiştirilmesinde meslek yüksekokulları büyük önem taşımaktadırlar. Meslek yüksek okullarının kalitesinin yükseltilmesi ülkemizin gelişmiş sanayi toplumları ile rekabet etmesinde kilit rol üstlenmektedir. Bu kapsamda gerçekleştirilen bu çalışma ile meslek yüksekokullarında öğrenimlerinde devam etmekte olan öğrencilerin MYO özelinde mesleki eğitime bakış açılarının ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Belirlenen amaç doğrultusunda; öğrencilerin öğenim gördükleri bölüme yönelik tercih nedenleri ve memnuniyet düzeyleri, staj ve mesleki eğitim uygulamalarına yönelik görüş ve memnuniyet düzeyleri kendilerinin ve yakın çevrelerinin mesleki eğitime yönelik algıları incelenmiştir. Çalışma kapsamında gönüllü katılım esası ile ÇOMÜ’nde farklı bölümlerde öğrenimlerine devam etmekte olan 339 önlisans öğrencisine ulaşılmıştır. Elde edilen veriler ışığında öğrencilerin DGS ile üst öğretim (lisans) eğitimi alma fırsatının MYO tercihinde en önemli neden olduğu ve mezuniyet sonrası eğitimlerine lisans eğitimi devam etmek istedikleri görülmüştür. 4 dönem ders+30 günlük staj öğretim planlamasının kendilerine uygun bir uygulama olduğunu ve memnun olduklarını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin ve yakın çevrelerinin MYO özelinde mesleki eğitime olumlu görüşlerinin çoğunlukta olduğunu fakat ülke genelinde yeterli önemin verilmediğini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Akan, B. (2014). Toplam kalite yönetimi çerçevesinde öğrenci memnuniyeti: Namık Kemal Üniversitesi Hayrabolu Meslek Yüksekokulu uygulaması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(10), 106-123. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/181824
  • Aşkın, A. (2012). MYO mobilya ve dekorasyon programı öğrencilerinin bu programı tercih etme nedenlerinin ve memnuniyet durumlarının araştırılması: ÇOMÜ örneği. Düzce Üniversitesi Orman Fakültesi Ormancılık Dergisi, 7(2), 28-38. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/313180
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. (18. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ümit Demir 0000-0003-4899-4895

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2025
Gönderilme Tarihi 10 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 7 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demir, Ü. (2025). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin MYO Özelinde Mesleki Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: ÇOMÜ Örneği. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 8(1), 15-31. https://doi.org/10.47477/ubed.1531409
AMA Demir Ü. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin MYO Özelinde Mesleki Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: ÇOMÜ Örneği. UBED. Nisan 2025;8(1):15-31. doi:10.47477/ubed.1531409
Chicago Demir, Ümit. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin MYO Özelinde Mesleki Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: ÇOMÜ Örneği”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 8, sy. 1 (Nisan 2025): 15-31. https://doi.org/10.47477/ubed.1531409.
EndNote Demir Ü (01 Nisan 2025) Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin MYO Özelinde Mesleki Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: ÇOMÜ Örneği. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 8 1 15–31.
IEEE Ü. Demir, “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin MYO Özelinde Mesleki Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: ÇOMÜ Örneği”, UBED, c. 8, sy. 1, ss. 15–31, 2025, doi: 10.47477/ubed.1531409.
ISNAD Demir, Ümit. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin MYO Özelinde Mesleki Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: ÇOMÜ Örneği”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 8/1 (Nisan2025), 15-31. https://doi.org/10.47477/ubed.1531409.
JAMA Demir Ü. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin MYO Özelinde Mesleki Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: ÇOMÜ Örneği. UBED. 2025;8:15–31.
MLA Demir, Ümit. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin MYO Özelinde Mesleki Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: ÇOMÜ Örneği”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, c. 8, sy. 1, 2025, ss. 15-31, doi:10.47477/ubed.1531409.
Vancouver Demir Ü. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin MYO Özelinde Mesleki Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: ÇOMÜ Örneği. UBED. 2025;8(1):15-31.