Performans değerlendirme, önceden belirlenmiş
kriterler çerçevesinde, yapılan işlerin değerlendirilmesi ve gelecek dönemde
yapılması gerekenlerin kararlaştırıldığı bir süreçten oluşmaktadır.
Çalışanların performansının belirli kriterler çerçevesinde sadece dönem sonunda
değil, çalışanların yaptıkları her önemli çalışmadan sonra değerlendirilmesi,
performans değerlendirme sürecinin önemli bir parçasıdır.
Belirli bir süreci kapsayan performans
değerlendirmeyi yaparken birçok unsura dikkat edilmesi gerekmektedir. Bunlardan
bir tanesi de çalışanların bilgi ihtiyacını karşılayarak, onları motive eden
iletişim öğesidir. Bu kapsamda değerlendirilebilecek iletişim eksikliği,
performans değerlendirme sürecindeki en önemli olumsuzluklardan bir tanesidir.
Bu araştırmanın amacını, performans değerlendirmenin doğru bir şekilde
yapılabilmesi ve etkili sonuçlar alınabilmesi için iletişim sürecinin önemine
dikkat çekmek oluşturmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |