Research Article
BibTex RIS Cite

ALDATICI REKLAMLARA KARŞI TÜKETİCİ BİLİNÇ DÜZEYİNİ ÖLÇMEYE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 36 - 73, 04.11.2020

Abstract

Tüketicilerin korunması için evrensel tüketici hakları kabul edilmiştir. Türk hukuk sisteminde esas itibariyle Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Türk Ticaret Kanunu ve Borçlar Kanunu'nda tüketicileri koruyucu düzenlemelere yer verilmiştir. Bu çalışmada Karabük Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu'nda öğrenim gören öğrencilerin haksız rekabetin bir türü olan aldatıcı reklamlara karşı tüketicilik bilinç düzeyleri ölçülmüştür. Çalışma sonucuna göre öğrencilerin aldatıcı reklamlar sonucu satın aldığı ürünlere karşı tazmin edilme haklarını kullanmak istediği ve temel tüketici haklarının yetkili makamlarca yeterince korunup korunmadığına ilişkin şüpheci bir algı benimsedikleri tespit edilmiştir.

References

  • Amil, E. (2010) “Reklam ve Reklamcılık”, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 0 (9), 11-19.
  • Arıkan, R. (2013) Anketler ve Anket Soruları, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Aygün, E. (2007) “Sağlık Sektöründe Reklam”, Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Hukuk Anabilim Dalı.
  • Bozbel, S. (2006) Mukayeseli Hukukta ve Türk Hukukunda Karşılaştırmalı Reklam Hukuku, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Ceran, Y. ve Karaçor, S. (2013) “Pazarlama İletişim Aracı Olarak Reklam: Reklam Maliyetleri ve Muhasebeleştirilmesi” , Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 6 (1), 9-24.
  • Deryal, Y. ve Korkmaz, Y. (2015) Tüketici Hukuku Ders Kitabı, Ankara: Adalet Yayınevi.
  • Dündar, S. ve Göksel, T. (2006) “Reklamların Pazarlama Etiği ve Sosyal Sorumluluk Bilincine Göre Değerlendirilmesi: Ampirik Bir Çalışma ” , Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 8 (1), 123-141.
  • Göle, C. (1983) Aldatıcı Reklamlara Karşı Tüketicinin Korunması, Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Güven, K. (2015) “Reklam Hukuku Perspektifinden AB, Alman ve Türk Hukuklarında Tüketici Ölçütü: ABAD’ın ‘Gut Springenheide’ Kararı Üzerinden Bir İnceleme”, Türkiye Barolar Birliği Dergisi, 0 (120), 493-508.
  • İslamoğlu, A. H. (2008) Pazarlama Yöntemi, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. 4.Baskı.
Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 36 - 73, 04.11.2020

Abstract

References

  • Amil, E. (2010) “Reklam ve Reklamcılık”, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 0 (9), 11-19.
  • Arıkan, R. (2013) Anketler ve Anket Soruları, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Aygün, E. (2007) “Sağlık Sektöründe Reklam”, Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Hukuk Anabilim Dalı.
  • Bozbel, S. (2006) Mukayeseli Hukukta ve Türk Hukukunda Karşılaştırmalı Reklam Hukuku, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Ceran, Y. ve Karaçor, S. (2013) “Pazarlama İletişim Aracı Olarak Reklam: Reklam Maliyetleri ve Muhasebeleştirilmesi” , Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 6 (1), 9-24.
  • Deryal, Y. ve Korkmaz, Y. (2015) Tüketici Hukuku Ders Kitabı, Ankara: Adalet Yayınevi.
  • Dündar, S. ve Göksel, T. (2006) “Reklamların Pazarlama Etiği ve Sosyal Sorumluluk Bilincine Göre Değerlendirilmesi: Ampirik Bir Çalışma ” , Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 8 (1), 123-141.
  • Göle, C. (1983) Aldatıcı Reklamlara Karşı Tüketicinin Korunması, Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Güven, K. (2015) “Reklam Hukuku Perspektifinden AB, Alman ve Türk Hukuklarında Tüketici Ölçütü: ABAD’ın ‘Gut Springenheide’ Kararı Üzerinden Bir İnceleme”, Türkiye Barolar Birliği Dergisi, 0 (120), 493-508.
  • İslamoğlu, A. H. (2008) Pazarlama Yöntemi, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. 4.Baskı.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Hüsnü Özcan This is me 0000-0003-3604-4198

Hakim Aziz

Publication Date November 4, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Özcan, H., & Aziz, H. (2020). ALDATICI REKLAMLARA KARŞI TÜKETİCİ BİLİNÇ DÜZEYİNİ ÖLÇMEYE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA. Uluslararası Bankacılık Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 36-73.