Araştırmanın amacı üniversitede eğitim alan öğrencilerin finansal okuryazarlıklarının girişimcilik eğilimlerine olan etkisini incelemektir. Nicel araştırma türünden genel tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmanın amacı doğrultusunda; eğitim gören üniversite öğrencileri arasından basit seçkisiz örneklem yöntemi ile saptanan 475 öğrenci araştırmanın örneklem grubunu oluşturmaktadır. Veriler çevrimiçi olarak toplanmıştır. Verilerin toplanması için, “Kişisel Bilgi Formu, “Girişimcilik Ölçeği ” ve “Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Ölçeği” kullanılmıştır. Kişisel bilgi formu öğrencilerin sosyo-demografik niteliklerinin saptanması amacıyla 6 ifadeden, “Girişimcilik Ölçeği” tek boyut ve 36 ifadeden, “Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Ölçeği” ise dört boyut ve 14 ifadeden meydana gelmektedir. Verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Analiz yöntemi dahilinde veri dağılımının normal olduğunun saptanmasıyla; t testi, ANOVA, korelasyon ve regresyon testleri yapılmıştır. Araştırmanın neticesinde, katılımcıların finansal okuryazarlık düzeyi girişimcilik eğilimi arasında istatistiki açıdan pozitif yönlü ve anlamlı bir etki bulunmuştur. Bu kapsamda bireylerde finansal okuryazarlık düzeyi artış gösterdikçe girişimcilik eğilimi arttığı saptanmıştır.
The aim of the research is to examine the effect of financial literacy of university students on entrepreneurial tendencies. In line with the aim of the study, which was carried out with the general survey model of the quantitative research type; The sample group of the study consists of 475 students determined by the simple random sampling method among the university students studying at the university. Data were collected online. “Personal Information Form”, “Entrepreneurship Scale” and “Financial Literacy Attitude and Behavior Scale” were used to collect data. The personal information form consists of 6 statements in order to determine the socio-demographic characteristics of the students, the "Entrepreneurship Scale" consists of one dimension and 36 statements, and the "Financial Literacy Attitude and Behavior Scale" consists of four dimensions and 14 statements. SPSS program was used in the analysis of the data. By determining that the data distribution is normal within the analysis method; t test, ANOVA, correlation and regression tests were performed. As a result of the research, a statistically positive and significant effect was found between the financial literacy level of the participants and their entrepreneurial tendency. In this context, it has been determined that the entrepreneurial tendency increases as the level of financial literacy increases in individuals.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | November 16, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 2 |