Image Presentation
BibTex RIS Cite

Okul Yöneticilerinin Ders Dışı Sosyal Etkinliklere Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi: Fenomolojik Bir Çözümleme

Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 31 - 42, 31.12.2020

Abstract

Bu araştırma, okul yöneticilerinin ders dışı sosyal etkinliklere bakış açılarını farklı değişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın evreni 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında Mersin İli Erdemli İlçesi’nde görev yapan 10 okul yöneticisi katılmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden Fenemolojik desen kullanılmıştır. Görüşmelerde veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Okul yöneticileriyle yapılan görüşmelerde elde edilen nitel veriler görüşme soruları doğrultusunda ve analiz aşamasında ortaya çıkan temalar çerçevesinde tartışılarak yorumlanmıştır. İçerik analizi yoluyla verileri tanımlama ve verilerin içinde gömülü teori ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmaya katılan yöneticilerin tamamı ders dışı sosyal etkinliklerin oldukça önemli olduğunu kesinlikle yapılması gerektiği konusunda hem fikirdirler. Sosyal etkinliklerin bir amaca hizmet etmesi gerektiği görüşü savunmaktadır. Amaç doğrultusunda yürütüldüğünde katılım sağlayan öğrencilerdeki sosyal yönler ön plana çıkacak ve öğrenciler keşfedilebileceği sıklıkla vurgulanmıştır.

References

  • Argon, T., ve Zafer, D. (2009). İlköğretim okulu yöneticilerinin iletişim sürecinde yaşadıkları problemler: Nitel bir çalışma. The Journal of SAU Education Faculty, 18, 99-123.
  • Başar, Z. E. (2008). Düzce’de kamu ve özel öğrenim kurumlarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin ders dışı etkinliklerinde spor alanlarının etkin kullanımı üzerine görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Bayrak, C. (1998). Okul ve Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar, Eğitim Bilimlerinde Yenilikler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
  • Broh, B. A. (2002). Linking extracurricular programming to academic achievement: Who benefits and why?. Sociology of education, 69-95.
  • Çılğın, Ö. (2007). Yatılı ilköğretim bölge okullarında öğrenim gören öğrenciler ile velilerinin beden eğitimi ve ders dışı etkinliklere yaklaşımları. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Crosnoe, R. (2001). The social world of male and female athletes in high school. Sociological Studies of Children and Youth, 8, 89-110. Ekici, S., Bayrakdar, A., ve Uğur, A. O. (2009). Ortaöğretim kurumlarındaki yöneticilerin ve öğrencilerin ders dışı etkinliklere bakış açılarının incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1), 430-444.
  • Ergül, H. (2006). Çevrimiçi eğitimde akademik başarıyı etkileyen güdülenme yapıları. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 5(1), 124-128. Feldman, A. F., ve Matjasko, J. L. (2005). The role of school-based extracurricular activities in adolescent development: A comprehensive review and future directions. Review of educational research, 75(2), 159-210.
  • Gardner, H. (1999). Çoklu Zekâ ve Howard Gardner’la Söyleşli. İstanbul: Enka okulları Yayınları.
  • Gardner, H. (2004). Zihin çerçeveleri çoklu zeka kuramı. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Giorgi, A. (2009). The descriptive phenomenological method in psychology: A modified Husserlian approach. Pittsburgh: Duquesne University Press.
  • Groenewald, T. (2004). A phenomenological research design illustrated. International Journal of Qualitative Methods, 3(1), 1-26.
  • Keyman, E. F. (2009). Globalization, Modernity and Democracy- Turkish Foreign Policy 2009 and Beyond, Journal of International Affairs, 2, 1-10.
  • Mahoney, J. L., Cairns, B. D., & Farmer, T. W. (2003). Promoting interpersonal competence and educational success through extracurricular activity participation. Journal of educational psychology, 95(2), 409.
  • Mamak, H., (2000). Zonguldak’ta Spora Katkının Sosyo Ekonomik Boyutu, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Marsh, H. W., ve Kleitman, S. (2003). School athletic participation: Mostly gain with little pain. Journal of sport and exercise psychology, 25(2), 205-228.
  • Özkalp, E. (2007), Sosyolojiye Giriş, Bursa: Ekin Yayınları.
Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 31 - 42, 31.12.2020

Abstract

References

  • Argon, T., ve Zafer, D. (2009). İlköğretim okulu yöneticilerinin iletişim sürecinde yaşadıkları problemler: Nitel bir çalışma. The Journal of SAU Education Faculty, 18, 99-123.
  • Başar, Z. E. (2008). Düzce’de kamu ve özel öğrenim kurumlarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin ders dışı etkinliklerinde spor alanlarının etkin kullanımı üzerine görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Bayrak, C. (1998). Okul ve Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar, Eğitim Bilimlerinde Yenilikler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
  • Broh, B. A. (2002). Linking extracurricular programming to academic achievement: Who benefits and why?. Sociology of education, 69-95.
  • Çılğın, Ö. (2007). Yatılı ilköğretim bölge okullarında öğrenim gören öğrenciler ile velilerinin beden eğitimi ve ders dışı etkinliklere yaklaşımları. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Crosnoe, R. (2001). The social world of male and female athletes in high school. Sociological Studies of Children and Youth, 8, 89-110. Ekici, S., Bayrakdar, A., ve Uğur, A. O. (2009). Ortaöğretim kurumlarındaki yöneticilerin ve öğrencilerin ders dışı etkinliklere bakış açılarının incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1), 430-444.
  • Ergül, H. (2006). Çevrimiçi eğitimde akademik başarıyı etkileyen güdülenme yapıları. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 5(1), 124-128. Feldman, A. F., ve Matjasko, J. L. (2005). The role of school-based extracurricular activities in adolescent development: A comprehensive review and future directions. Review of educational research, 75(2), 159-210.
  • Gardner, H. (1999). Çoklu Zekâ ve Howard Gardner’la Söyleşli. İstanbul: Enka okulları Yayınları.
  • Gardner, H. (2004). Zihin çerçeveleri çoklu zeka kuramı. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Giorgi, A. (2009). The descriptive phenomenological method in psychology: A modified Husserlian approach. Pittsburgh: Duquesne University Press.
  • Groenewald, T. (2004). A phenomenological research design illustrated. International Journal of Qualitative Methods, 3(1), 1-26.
  • Keyman, E. F. (2009). Globalization, Modernity and Democracy- Turkish Foreign Policy 2009 and Beyond, Journal of International Affairs, 2, 1-10.
  • Mahoney, J. L., Cairns, B. D., & Farmer, T. W. (2003). Promoting interpersonal competence and educational success through extracurricular activity participation. Journal of educational psychology, 95(2), 409.
  • Mamak, H., (2000). Zonguldak’ta Spora Katkının Sosyo Ekonomik Boyutu, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Marsh, H. W., ve Kleitman, S. (2003). School athletic participation: Mostly gain with little pain. Journal of sport and exercise psychology, 25(2), 205-228.
  • Özkalp, E. (2007), Sosyolojiye Giriş, Bursa: Ekin Yayınları.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education (Other), Exercise and Sports Psychology
Journal Section 2020 Cilt: 1 Sayı : 1
Authors

Hasan Halil Sansar This is me

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Sansar, H. H. (2020). Okul Yöneticilerinin Ders Dışı Sosyal Etkinliklere Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi: Fenomolojik Bir Çözümleme. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 31-42.