Bu araştırma, okul yöneticilerinin ders dışı sosyal etkinliklere bakış açılarını farklı değişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın evreni 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında Mersin İli Erdemli İlçesi’nde görev yapan 10 okul yöneticisi katılmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden Fenemolojik desen kullanılmıştır. Görüşmelerde veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Okul yöneticileriyle yapılan görüşmelerde elde edilen nitel veriler görüşme soruları doğrultusunda ve analiz aşamasında ortaya çıkan temalar çerçevesinde tartışılarak yorumlanmıştır. İçerik analizi yoluyla verileri tanımlama ve verilerin içinde gömülü teori ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmaya katılan yöneticilerin tamamı ders dışı sosyal etkinliklerin oldukça önemli olduğunu kesinlikle yapılması gerektiği konusunda hem fikirdirler. Sosyal etkinliklerin bir amaca hizmet etmesi gerektiği görüşü savunmaktadır. Amaç doğrultusunda yürütüldüğünde katılım sağlayan öğrencilerdeki sosyal yönler ön plana çıkacak ve öğrenciler keşfedilebileceği sıklıkla vurgulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer), Egzersiz ve Spor Psikolojisi |
Bölüm | 2020 Cilt: 1 Sayı : 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |