Review Article
BibTex RIS Cite

Uzak Doğu Sporu (Wing Chun-Wushu-Karate-Taekwondo-Judo) Antrenörlerinin Benlik Saygısı ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi

Year 2020, Volume: 1 Issue: 2, 1 - 9, 31.12.2020

Abstract

Bu araştırmanın amacı uzak doğu sporu (Judo-Wing Chun-Wushu-Karate-Taekwando) antrenörlerinin benlik saygılarının ve problem çözme becerilerinin cinsiyet, yaş ve antrenörlük yılı değişkenlerine göre incelenmesidir. Araştırma 2019 yılında Ankara ilinde faal olarak görev yapan ilgili federasyonlar tarafından akredite edilmiş 65 erkek, 19 kadın antrenör üzerinde gönüllülük esasına göre yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Morris Rosenberg (1963) tarafından geliştirilen 63 madde ve 12 alt boyuttan oluşan Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeğinin (RBSÖ) 10 maddeden oluşan “Benlik Saygısı” alt testi ve Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilmiş 35 maddeden oluşan, Türkçeye uyarlaması Taylan (1990) tarafından yapılan Problem Çözme Envanteri (PÇE) kullanılmıştır. Ölçekten elde edilen verilerin analizi SPSS 25 istatistik paket programı aracılığıyla yapılmıştır. Verilerin analizi için betimsel istatistikler T-testi, Anova ve Kolerasyon testleri uygulanmıştır. Benlik saygısı ve problem çözme becerileri cinsiyet, yaş ve antrenörlük yılı değişkenlerine göre incelenmiştir. Benlik saygısı ve problem çözme becerisi ile cinsiyet, yaş ve antrenörlük yılı arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmamış olup benlik saygısı ile problem çözme becerisi arasında düşük düzeyde anlamlı farklılığa rastlanmıştır. Benlik saygısı arttıkça problem çözme becerisi de artmıştır.

References

  • Abbasoğlu, E., ve Öncü, E. (2013). Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygıları ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Journal of Kirsehir Education Faculty, 14(2), 407-425.
  • Altunçekiç, A., Yaman, S., ve Koray, Ö. (2005). Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnanç Düzeyleri Ve Problem Çözme Becerileri Üzerine Bir Araştırma (Kastamonu İli örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 93-102.
  • Aslan, Ş., Baş Aslan U. ve Uyan A. (2017). Spor Yapma Durumlarına Göre Bedensel Engelli Bireylerin Benlik Saygısının Karşılaştırılması. International Journal of Human Science. 14 (4), 4032-4040.
  • Aydoğan, H. (2016). Profesyonel Futbolcuların Benlik Saygılarının Bazı Değişkenler Açısından Incelenmesi. International Journal of Sport Culture and Science, 4(Special Issue 1), 278-290.
  • Baybek, H., ve Yavuz, S. (2005). Muğla Üniversitesi Öğrencilerinin Benlik Saygılarının İncelenmesi. Muğla Üniversitesi SBE Dergisi. Bahar 14, 73-95.
  • Birinci, R. (2019). Spor yapan ve yapmayan bireylerin benlik saygısı ve saldırganlık düzeylerinin incelenmesi Yüksek Lisans Tezi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Cihan, B. B., Araç Ilgar, E., Yıldırım, M., ve Uyar, M. (2019). Bireysel Ve Takım Sporu Yapan Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygısı ve Aidiyet Duygularının İncelenmesi. Ecsac‟19 V th European Conference on Scıence Artculture, Proceedings Book. 324- 333.
  • Chapman, P. and Mullis, A. K. (2002). Readdressing Gender Bias İn The Coopersmith SelfEsteem Inventory-Short Form. Journal of Genetic Psychology. 163
  • Çuhadaroğlu, F. (1986). Adölesanlarda Benlik Saygısı. Uzmanlık Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Demiral, S. (2019). Critical Thinking and Problem-Solving Skills of Visually Impaired Female National Judo Team Athletes. Journal of Education and Training Studies, 7(3S), 8-16.
  • Doğan, M., ve Akandere, M. (2019). “Taekwondo Antrenörlerinin İş Doyumu ve Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi” SPORMETRE. 17(2), 154-162.
  • Dolaşır, S. (2006) Antrenörlük Etiği ve İlkeleri, Gazi Kitapevi, Ankara
  • Doğan, T. ve Eryılmaz, A. (2013). Benlik Saygısı Ve Öznel Iyi Oluş Arasındaki Ilişkilerin Incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 107-117.
  • D'Zurilla, T. J., Maydeu-Olivares, A., and Kant, G. L. (1998). Age and Gender Differences In Social Problem-Solving Ability. Personality and individual differences, 25(2), 241- 252.
  • Er, Y., Aktaş, S., Türker, A., Güven, F., ve Alkan, N. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Benlik Saygısı ile Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 16-29.
  • Ermiş, E., Satıcı, A., Bostancı, Ö., İmamoğlu, O., ve Taşmektepligil, M. Y. Tenis Antrenörleri Yeterlilik Düzeyinin Araştırılması. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 1-1.
  • Dönmez, K. H., ve Kaçar, F. (2015). Giresun Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Sosyal Öz-Yeterlik Ve Problem Çözme Becerilerinin Incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(2), 537-546. Gür, A. (1996). Ergenlerde depresyon ve benlik saygısı arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi. H. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı.
  • İnce, G., ve Şen, C. (2006) Adana İlinde Deplasmanlı Ligde Basketbol Oynayan Sporcuların Problem Çözme Becerilerinin Belirlenmesi. Spormetre, Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu, 4(1), 5-10.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Karaca, N. H., Aral N., ve Karaca L. (2013). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Problem Çözme Becerisi ve Benlik Saygısının İncelenmesi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Cilt:2 Sayı:3
  • Karademir, T., Döşyılmaz, E., Çoban, B., ve Kafkas, M. E. (2010). Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Özel Yetenek Sınavına Katılan Öğrencilerde Benlik Saygısı ve Duygusal Zeka. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 653-674.
  • Kazu, H., ve Ersözlü, Z. N. (2008). Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve Öss Puan Türüne Göre Incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1). 161-172.
  • Kocaekşi, S., Koruç, Z., ve Özkara, A. (2009). Türkiye’de Farklı Liglerde Takım Çalıştıran Futbol Antrenörlerinin Kaygı ve Motivasyon Düzeylerinin Incelenmesi. Spor Hekimliği Dergisi, 44(1), 009-017.
  • Korkut, F. (2002). Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 177-182.
  • Korkmaz, N. H. (2007). Yaz Spor Okulları İle Çocukların Benlik Saygısı Arasındaki Ilişki. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 49-65.
  • Kuru, E. (2003). Farklı Statüdeki Beden Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Kişilik Özellikleri G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 175-191.
  • Kuru, E., ve Karabulut, E. O. (2009). Ritim Eğitimi ve Dans Dersi Alan ve Almayan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Bakımından Incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 441- 458.
  • Maşrabacı, T. S. (1994). Hacettepe Üniversitesi birinci sınıf öğrencilerinin benlik saygısı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. AÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, Ankara.
  • Üstün, A., ve Bozkurt E. (2003) İlköğretim Okulu Müdürlerinin Kendilerini Algılayışlarına Göre Problem Çözme Becerilerini Etkileyen Bazı Mesleki Faktörler, Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(1), 13-20.
  • Odacı, H. (1994). Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi öğrencilerinin yalnızlık, benlik saygısı ve yakın ilişkiler kurabilme düzeylerinin ve bu düzeyler arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Otacıoğlu, S. G. (2009). Müzik Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygısı Düzeyleri İle Akademik ve Çalgı Başarılarının Karşılaştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 141-150.
  • Özkan, İ. (1994). Benlik Saygısını Etkileyen Etkenler. Düşünen Adam, 7(3), 4-9.
  • Öztürk, A., Bayazıt, B., ve Gencer, E. (2016). Judocuların problem çözme becerilerinin ve sportif güven düzeylerinin incelenmesi (Trabzon Olimpiyat Hazırlık Merkezi örneği). Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(2), 145-151.
  • Öztürk, F., Koparan, Ş., ve Mehmet, E. F. E. (2008). Boks Antrenör Adaylarının Problem Çözme Becerisi ve Atılganlık Düzeylerinin Tespiti. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 447-459.
  • Özşaker, M., Canpolat, M., ve Yıldız, L. (2011). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançları ve Benlik Saygıları Arasındaki İlişki. Journal of Physical Education & Sports Science/Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 155-164.
  • Taylan S. (1990) Heppner’in problem çözme envanterinin uyarlama, güvenirlik ve geçerlilik çalışmaları, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Sevim, Y. (1998). Türkiye'de Antrenör Eğitim Yapısı ve Temel İlkeleri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-10.
  • Savaş, S. ve Alper U. (2004). Sekiz Haftalık Sezon Öncesi Antrenman Programının Üniversiteli Erkek Boks, Taekwondo ve Karate Sporcularının Fiziksel ve Fizyolojik Özellikleri Üzerine Olan Etkileri GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 257-274.
  • Tatlı, E. (2012). Üniversite Öğrencisi Seçmenlerin Benlik Saygısı ve Şüphe Durumları Yönünden Siyasal Reklamlara Yaklaşımı. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (7).
  • Temel V. (2010) Konya iline ait bireysel ve takım sporu antrenörlüğü yapan bireylerin liderlik tarzlarının karşılaştırılması, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Tümkaya, S., İflazoglu, A. (2000). CU Sinif Ogretmenligi Ogrencilerinin Otomatik Dusunce Ve Problem Cozme Duzeylerinin Incelenmesi. Cukurova University Institute of Social Sciences Journal, 6(6), 143-158.
  • Türkçapar, Ü. (2009). Beden Eğitimi Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinin Farklı Değişkenler Açısından Problem Çözme Becerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1),129-139.
  • Traş, Z., Arslan C., ve Taş A. M. (2011). Öğretmen Adaylarında Mizah Tarzları, Problem Çözme ve Benlik Saygısının İncelenmesi, Uluslar Arası İnsan Bilimler Dergisi, 8(2), 716-732.
  • Yanlıç, N. (2011). Oturarak voleybol oynayan engelli sporcularda benlik saygısı. Fırat Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü (Yüksek Lisans Tezi. Elazığ).
  • Yıldırım A., Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri.
  • Yiğiter, K. (2012). Rekreatif etkinliklerin üniversite öğrencilerinde algılanan problem çözme becerisi ve benlik saygısı düzeylerine etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi, Kocaeli.
  • Yılmaz, Ş. (2009). Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Hastalarında Preop ve Postop Dönemde Beden İmajı ve Benlik Saygısının Degerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
Year 2020, Volume: 1 Issue: 2, 1 - 9, 31.12.2020

Abstract

References

  • Abbasoğlu, E., ve Öncü, E. (2013). Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygıları ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Journal of Kirsehir Education Faculty, 14(2), 407-425.
  • Altunçekiç, A., Yaman, S., ve Koray, Ö. (2005). Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnanç Düzeyleri Ve Problem Çözme Becerileri Üzerine Bir Araştırma (Kastamonu İli örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 93-102.
  • Aslan, Ş., Baş Aslan U. ve Uyan A. (2017). Spor Yapma Durumlarına Göre Bedensel Engelli Bireylerin Benlik Saygısının Karşılaştırılması. International Journal of Human Science. 14 (4), 4032-4040.
  • Aydoğan, H. (2016). Profesyonel Futbolcuların Benlik Saygılarının Bazı Değişkenler Açısından Incelenmesi. International Journal of Sport Culture and Science, 4(Special Issue 1), 278-290.
  • Baybek, H., ve Yavuz, S. (2005). Muğla Üniversitesi Öğrencilerinin Benlik Saygılarının İncelenmesi. Muğla Üniversitesi SBE Dergisi. Bahar 14, 73-95.
  • Birinci, R. (2019). Spor yapan ve yapmayan bireylerin benlik saygısı ve saldırganlık düzeylerinin incelenmesi Yüksek Lisans Tezi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Cihan, B. B., Araç Ilgar, E., Yıldırım, M., ve Uyar, M. (2019). Bireysel Ve Takım Sporu Yapan Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygısı ve Aidiyet Duygularının İncelenmesi. Ecsac‟19 V th European Conference on Scıence Artculture, Proceedings Book. 324- 333.
  • Chapman, P. and Mullis, A. K. (2002). Readdressing Gender Bias İn The Coopersmith SelfEsteem Inventory-Short Form. Journal of Genetic Psychology. 163
  • Çuhadaroğlu, F. (1986). Adölesanlarda Benlik Saygısı. Uzmanlık Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Demiral, S. (2019). Critical Thinking and Problem-Solving Skills of Visually Impaired Female National Judo Team Athletes. Journal of Education and Training Studies, 7(3S), 8-16.
  • Doğan, M., ve Akandere, M. (2019). “Taekwondo Antrenörlerinin İş Doyumu ve Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi” SPORMETRE. 17(2), 154-162.
  • Dolaşır, S. (2006) Antrenörlük Etiği ve İlkeleri, Gazi Kitapevi, Ankara
  • Doğan, T. ve Eryılmaz, A. (2013). Benlik Saygısı Ve Öznel Iyi Oluş Arasındaki Ilişkilerin Incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 107-117.
  • D'Zurilla, T. J., Maydeu-Olivares, A., and Kant, G. L. (1998). Age and Gender Differences In Social Problem-Solving Ability. Personality and individual differences, 25(2), 241- 252.
  • Er, Y., Aktaş, S., Türker, A., Güven, F., ve Alkan, N. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Benlik Saygısı ile Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Muş Alparslan Üniversitesi Uluslararası Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 16-29.
  • Ermiş, E., Satıcı, A., Bostancı, Ö., İmamoğlu, O., ve Taşmektepligil, M. Y. Tenis Antrenörleri Yeterlilik Düzeyinin Araştırılması. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 1-1.
  • Dönmez, K. H., ve Kaçar, F. (2015). Giresun Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Sosyal Öz-Yeterlik Ve Problem Çözme Becerilerinin Incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(2), 537-546. Gür, A. (1996). Ergenlerde depresyon ve benlik saygısı arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi. H. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı.
  • İnce, G., ve Şen, C. (2006) Adana İlinde Deplasmanlı Ligde Basketbol Oynayan Sporcuların Problem Çözme Becerilerinin Belirlenmesi. Spormetre, Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu, 4(1), 5-10.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Karaca, N. H., Aral N., ve Karaca L. (2013). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Problem Çözme Becerisi ve Benlik Saygısının İncelenmesi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Cilt:2 Sayı:3
  • Karademir, T., Döşyılmaz, E., Çoban, B., ve Kafkas, M. E. (2010). Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Özel Yetenek Sınavına Katılan Öğrencilerde Benlik Saygısı ve Duygusal Zeka. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 653-674.
  • Kazu, H., ve Ersözlü, Z. N. (2008). Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Cinsiyet, Bölüm ve Öss Puan Türüne Göre Incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1). 161-172.
  • Kocaekşi, S., Koruç, Z., ve Özkara, A. (2009). Türkiye’de Farklı Liglerde Takım Çalıştıran Futbol Antrenörlerinin Kaygı ve Motivasyon Düzeylerinin Incelenmesi. Spor Hekimliği Dergisi, 44(1), 009-017.
  • Korkut, F. (2002). Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 177-182.
  • Korkmaz, N. H. (2007). Yaz Spor Okulları İle Çocukların Benlik Saygısı Arasındaki Ilişki. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 49-65.
  • Kuru, E. (2003). Farklı Statüdeki Beden Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Kişilik Özellikleri G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 175-191.
  • Kuru, E., ve Karabulut, E. O. (2009). Ritim Eğitimi ve Dans Dersi Alan ve Almayan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Bakımından Incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 441- 458.
  • Maşrabacı, T. S. (1994). Hacettepe Üniversitesi birinci sınıf öğrencilerinin benlik saygısı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. AÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, Ankara.
  • Üstün, A., ve Bozkurt E. (2003) İlköğretim Okulu Müdürlerinin Kendilerini Algılayışlarına Göre Problem Çözme Becerilerini Etkileyen Bazı Mesleki Faktörler, Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(1), 13-20.
  • Odacı, H. (1994). Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi öğrencilerinin yalnızlık, benlik saygısı ve yakın ilişkiler kurabilme düzeylerinin ve bu düzeyler arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Otacıoğlu, S. G. (2009). Müzik Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygısı Düzeyleri İle Akademik ve Çalgı Başarılarının Karşılaştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 141-150.
  • Özkan, İ. (1994). Benlik Saygısını Etkileyen Etkenler. Düşünen Adam, 7(3), 4-9.
  • Öztürk, A., Bayazıt, B., ve Gencer, E. (2016). Judocuların problem çözme becerilerinin ve sportif güven düzeylerinin incelenmesi (Trabzon Olimpiyat Hazırlık Merkezi örneği). Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(2), 145-151.
  • Öztürk, F., Koparan, Ş., ve Mehmet, E. F. E. (2008). Boks Antrenör Adaylarının Problem Çözme Becerisi ve Atılganlık Düzeylerinin Tespiti. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 447-459.
  • Özşaker, M., Canpolat, M., ve Yıldız, L. (2011). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançları ve Benlik Saygıları Arasındaki İlişki. Journal of Physical Education & Sports Science/Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 155-164.
  • Taylan S. (1990) Heppner’in problem çözme envanterinin uyarlama, güvenirlik ve geçerlilik çalışmaları, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Sevim, Y. (1998). Türkiye'de Antrenör Eğitim Yapısı ve Temel İlkeleri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-10.
  • Savaş, S. ve Alper U. (2004). Sekiz Haftalık Sezon Öncesi Antrenman Programının Üniversiteli Erkek Boks, Taekwondo ve Karate Sporcularının Fiziksel ve Fizyolojik Özellikleri Üzerine Olan Etkileri GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 257-274.
  • Tatlı, E. (2012). Üniversite Öğrencisi Seçmenlerin Benlik Saygısı ve Şüphe Durumları Yönünden Siyasal Reklamlara Yaklaşımı. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (7).
  • Temel V. (2010) Konya iline ait bireysel ve takım sporu antrenörlüğü yapan bireylerin liderlik tarzlarının karşılaştırılması, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Tümkaya, S., İflazoglu, A. (2000). CU Sinif Ogretmenligi Ogrencilerinin Otomatik Dusunce Ve Problem Cozme Duzeylerinin Incelenmesi. Cukurova University Institute of Social Sciences Journal, 6(6), 143-158.
  • Türkçapar, Ü. (2009). Beden Eğitimi Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinin Farklı Değişkenler Açısından Problem Çözme Becerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1),129-139.
  • Traş, Z., Arslan C., ve Taş A. M. (2011). Öğretmen Adaylarında Mizah Tarzları, Problem Çözme ve Benlik Saygısının İncelenmesi, Uluslar Arası İnsan Bilimler Dergisi, 8(2), 716-732.
  • Yanlıç, N. (2011). Oturarak voleybol oynayan engelli sporcularda benlik saygısı. Fırat Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü (Yüksek Lisans Tezi. Elazığ).
  • Yıldırım A., Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri.
  • Yiğiter, K. (2012). Rekreatif etkinliklerin üniversite öğrencilerinde algılanan problem çözme becerisi ve benlik saygısı düzeylerine etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi, Kocaeli.
  • Yılmaz, Ş. (2009). Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Hastalarında Preop ve Postop Dönemde Beden İmajı ve Benlik Saygısının Degerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü).
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Physical Training and Sports
Journal Section 2020 Cilt: 1 Sayı : 2
Authors

Musa Uyar This is me 0000-0002-9795-0947

Yunus Emre Susuz This is me

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Uyar, M., & Susuz, Y. E. (2020). Uzak Doğu Sporu (Wing Chun-Wushu-Karate-Taekwondo-Judo) Antrenörlerinin Benlik Saygısı ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 1-9.