Gerçekleştirilen bu araştırmanın amacı; sedanter bireylerin bilgisayar oyunlarına katılım motivasyonlarını
incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020 yılında Yozgat ve Kırşehir illerinde yaşayan ve online anket
yoluyla ulaşılan toplam 302 kişi oluşturmaktadır. Katılımcıların bilgisayar oyunları motivasyonlarını belirlemeye
yönelik bilgiler Munusturlar Akyıldız ve Munusturlar (2018) tarafından geliştirilen Bilgisayar oyunları
Motivasyon ölçeği ile elde edilmiştir. Toplanan veriler istatistiki işlemler için SPSS 20 yazılım programına
aktarılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde normallik testi, frekans analizi, yüzde analizi, aritmetik ortalama, t
testi, ANOVA analizi kullanılmıştır. Gerçekleştirilen analizler sonucunda; Ölçekten elde edilen toplam puan
ortalaması 40.28’tir. Cinsiyet değişkenine göre bilgisayar oyunları motivasyon ölçeği toplam puan ortalamaları
arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar bulunmuştur (p<0.05). Erkek katılımcıların bilgisayar oyunları
motivasyonun kadın katılımcılara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir (x̄=45.06). Yaş değişkenine göre ise
bilgisayar oyunları motivasyon ölçeği toplam puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar tespit
edilmemiştir (p>0.05).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Body Sociology |
Journal Section | 2020 Cilt: 1 Sayı : 2 |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 2 |