Gerçekleştirilen bu araştırmanın amacı; sedanter bireylerin bilgisayar oyunlarına katılım motivasyonlarını
incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020 yılında Yozgat ve Kırşehir illerinde yaşayan ve online anket
yoluyla ulaşılan toplam 302 kişi oluşturmaktadır. Katılımcıların bilgisayar oyunları motivasyonlarını belirlemeye
yönelik bilgiler Munusturlar Akyıldız ve Munusturlar (2018) tarafından geliştirilen Bilgisayar oyunları
Motivasyon ölçeği ile elde edilmiştir. Toplanan veriler istatistiki işlemler için SPSS 20 yazılım programına
aktarılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde normallik testi, frekans analizi, yüzde analizi, aritmetik ortalama, t
testi, ANOVA analizi kullanılmıştır. Gerçekleştirilen analizler sonucunda; Ölçekten elde edilen toplam puan
ortalaması 40.28’tir. Cinsiyet değişkenine göre bilgisayar oyunları motivasyon ölçeği toplam puan ortalamaları
arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar bulunmuştur (p<0.05). Erkek katılımcıların bilgisayar oyunları
motivasyonun kadın katılımcılara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir (x̄=45.06). Yaş değişkenine göre ise
bilgisayar oyunları motivasyon ölçeği toplam puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar tespit
edilmemiştir (p>0.05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Sosyolojisi |
Bölüm | 2020 Cilt: 1 Sayı : 2 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2 |