Spor Hizmetleri Genel Müdürlüğü Bünyesinde Görev Yapan Personelin Spor Yapma Alışkanlıklarının İncelenmesi
Yıl 2021,
Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 12, 30.04.2021
Fidan Tüfekçi Yildirim
Bekir Bariş Cihan
Öz
Spor içinde bulunduğumuz toplumdaki olumsuz teknolojik gelişmeler etkisinde kalan gençlerin farkı ve zararlı
işler yapma yöneliminde olan, kötü alışkanlık kazanmış gençlerin önüne geçmek için en iyi araçlardan birisidir.
Çalışmamızın amacı, spor hizmetleri genel müdürlüğü bünyesinde görev yapan personelin spor yapma
alışkanlıklarının incelenmesidir. Çalışma grubumuzu, Spor Bakanlığına bağlı merkez teşkilat birimlerinde
çalışan 333 personel oluşturmaktadır. Yapılan analizler neticesinde katılımcıların spor yapmak için daha fazla
süre ayırmaya isteklerinin olduğu, spor aktivitelerine katıldıkları alanlara bakıldığında büyük çoğunluğun özel
sektöre ait alanlarda, spora katılımın fiziksel etkinlikle birlikte sosyal bir olgu olduğunu ve fiziksel aktivitelerine
katılımdaki en büyük engel olarak sosyal ortam ile zaman problemleri olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Sonuç
olarak çalışma ortamlarının durumları göz önünde bulundurul ise iş yoğunluğu ve zaman kısıtlığından kaynaklı
olarak spor yapmaya vakit ayırmayan personelin spor tesisi kullanması açısından esneklik sağlanabileceği,
kurumun kolay ulaşabilecek, güvenli ve bakımlı spor tesisleri sayısının artırılması gerekliliği söylenebilir.
Kaynakça
-
Arslan, E., Namlı, A. Y., ve Doğaner, S. (2018). Üniversite Öğrencileri Neden Aktif Değiller?
Katılımsal Engeller. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(4), 140-
150.
-
Atabeyoğlu, C. (1985). Cumhuriyet döneminde spor politikası. Cumhuriyet Dönemi Türkiye
Ansiklopedisi. İstanbul: İletişim Yayınları.
-
Bozdag, B. (2020). Examination of Psychological Resilience Levels of High School Students.
World Journal of Education, 10(3), 65-78.
-
Cihan, B. B., ve Ilgar Araç, E. (2018). Spor Yapan ve Spor Yapmayan (Sedanter) Lise
Öğrencilerinin Meraklılık Düzeylerinin Belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir
Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1649-1660. DOI:10.29299/kefad.2018.19.02.016
-
Çolakoğlu, T. (2005). Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Veren Okullardaki Öğrencilerin Sigara
Kullanma Alışkanlıklarının İncelenmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor
Bilimleri Dergisi, 3(4), 151-158. DOI: 10.1501/Sporm_0000000053
-
Demirel, M. ve Harmandar, D. (2009). Üniversite öğrencilerinin rekreasyonel etkinliklere
katılımlarında engel oluşturabilecek faktörlerin belirlenmesi. Uluslararası İnsan
Bilimleri Dergisi. 6(1), 838-846.
-
Erturan, E. E. (2010). Almanya ve Türkiye’deki spor kulüplerinin karşılaştırmalı analizi –
Türkiye’de spor kulüplerinin yapı ve işleyişine yeni bir yaklaşım. (Doktora tezi). Gazi
Üniversitesi. Ankara.
-
Fişek, K. (1998). Devler politikası ve toplumsal yapıyla ilişkileri açısından dünyada ve
Türkiye’de spor yönetimi. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
-
Güçlü, S. (2005). Kurumlara sosyolojik bakış. İstanbul: Birey Yayıncılık.
-
Gürkan, O., Ertetik, G., Müniroğlu, S. (2018). Türkiye Süper Liginde atılan gollerin zaman
dilimlerine ve türlerine göre incelenmesi. Journal of Human Sciences, 15(1), 499-508.
-
Ilgar, E. A. ve Cihan, B. B. (2018). Metaphoric Perceptions of School Principals towards
Physical Education Term. International Journal of Higher Education, 7(5), 194-205.
-
İmamlı, H. ve Ünver G. (2018). Spor karakterinin demografik nitelikler açısından
incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 1(1): 36-49.
-
İnan, M., İnan., S. A., Varol, Y., K., Çolakoğlu F., F., ve Çolakoğlu Tekin. (2018). Ergenlerin
Sosyal Görünüş Kaygılarının Beden Eğitimi Dersine Yönelik Sürekli Kaygı Düzeyleri
Üzerindeki Etkisi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 12,3),
258-265.
-
Kara, F., M., ve Özdedeoğlu, B. (2015). Serbest zamanda sıkılma algısı ve boş zaman
engelleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. III. Rekreasyon araştırmaları kongresi
bildiri kitabı, Eskişehir, Türkiye
-
Karakütük, K., Tunç, B., Özdem, G. ve Bülbül, T. (2008). Eğitim fakültelerinin öğretim
elemanı profili. (Yüksek Lisans tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri
Fakültesi.
-
Öcal Karaç Y. (2019). Spor Bilimleri Alanında Araştırma Makaleleri. Ankara: Gece Akademi
Yayıncılık.
-
Pehlivan, Z. (2009). Spora katılan çocuklara yönelik ailelerin beklentileri, çocuklarda
gözlenen davranış değişimleri ve spora katılımın önündeki engeller. Spormetre Beden
Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 69-76.
-
Sırgancı, G., Ilgar A. E. ve Cihan, B. (2019). Spora Bağlılık Ölçeği‟nin geçerlik ve güvenirlik
çalışması. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 7(17), 171-182.
-
Sivrikaya, Ö. ve Pehlivan, M. (2015). Üniversite öğrencilerinin spor yapmasını etkileyen
faktörlerin belirlenmesi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, 10(1), 37-47.
-
Şahan, H. (2007). Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme sürecinde spor aktivitelerinin rolü.
(Doktora tezi). Selçuk Üniversitesi. Konya.
-
Şahin, M. ve Ekici, H. (2013). Demografik özelliklere göre Gaziantep‟te yaşayan insanların
fiziksel aktivitede bulunmama nedenlerine yönelik bir uygulama. Manas Sosyal
Araştırmalar Dergisi, 2(4), 87-100.
-
Şahin, M. Y. ve İmamoğlu F. A. (2011). Akademisyenlerin ve milletvekillerinin spor siyaset
etkileşimine yönelik görüşleri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(2),
25-44.
-
Şahin, S., Şahin, S., Yıldırım, D. ve İzzet Kırkaya (2019). Evaluation of Body Composition
and Quality of Life of University Students. Asian Journal of Education and Training,
5(3), 454-458.
-
Tamer, K. (2000) Sporda fiziksel ve fizyolojik performansın ölçülmesi ve değerlendirilmesi.
Ankara: Bağırgan Yayınevi.
-
Tiryaki, Ş. (2008). Spor Psikolojisi. Ankara: Eylül Yayıncılık.
-
Yetim, A. (2000). Sporun Sosyal Görünümü. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi,
5(1), 63-72.
-
Yıldırım, M., Araç Ilgar, E., Uslu, S. (2018). Lise öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının
incelenmesi, Turkish Studies, 13(11), 1711-1727.