Bu çalışmanın amacı, covid-19 pandemi döneminde spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin boş zaman
tutumlarının bazı demografik özellikler açısından değerlendirilmesidir. Bu çalışma katılımcılardan elde edilen
nicel verilere dayalı olarak tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmada seçkisiz olarak belirlenen Eskişehir
Teknik Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören toplam 310 öğrenci bu araştırmanın örneklemini
oluşturmuştur. Çalışmada Ragheb ve Beard (1982) tarafından geliştirilen ve Akgül ve Gürbüz (2011) tarafından
Türkçe’ye uyarlanan “Boş Zaman Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Boş Zaman Tutum Ölçeği bilişsel, duyuşsal,
davranışsal olmak üzere 3 alt boyuttan ve toplam 36 maddeden oluşmaktadır. Katılımcıların boş zaman
aktivitelerine yönelik tutumları 5’li Likert tipi ölçek üzerinden değerlendirilmiştir. Araştırmanın amacına yönelik
verilerin test edilmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ile değişkenler arasında farklılık
olup olmadığını belirlemek için t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre,
öğrencilerin boş zaman tutumlarının bilişsel boyutta en yüksek ortalamaya sahip oldukları görülmektedir.
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve davranışsal boyutlara göre boş zaman tutumlarında cinsiyet değişkeninin
tümünde istatistiksel açıdan anlamlı farklılık bulunmuştur. Ayrıca düzenli egzersiz yapma durumlarına göre
davranışsal boyutta ve boş zaman aktivitelerini tercih etme nedenlerine göre duyuşsal boyutta istatistiksel açıdan
anlamlı farklılık tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Engelliler için Beden Eğitimi, Spor ve Fiziksel Aktivite |
Bölüm | 2021 Cilt: 2 Sayı : 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |