Çalışmamızda eğitsel oyun esnasında maske kullanımının 12-13 yaş grubundaki ilköğretim öğrencilerinde denge,
reaksiyon süresi ve çeviklik değerlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya kayseri Kızılören parlaklar
ortaokulunda okuyan 12-13 yaşlarında 47 kız ve erkek öğrenci gönüllü olarak katıldı. Deney grubu (25) eğitsel oyun
sırasında maske takarken, kontrol grubu (22) ise eğitsel oyun esnasında maske takmamıştır. Katılımcıların, el ve ayak
reaksiyon testi reaksiyon cetveli ile denge testi flamingo denge aleti ile ve çeviklik testi fotosel ile ön testleri testleri
yapıldı. Sekiz hafta sonra, haftada üç gün eğitsel oyunlara katılan deney grubu ile kontrol grubunun son test ölçümleri
yapıldı. Elde edilen veriler aritmetik ortalama ve standart sapma olarak sunuldu. Bağımsız grupların
karşılaştırılmasında indepedent sample t test ve bağımlı grupların karşılaştırmasında paired sample t test kullanıldı.
Anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak alındı. Deney grubunun (maske takan) ön-son test reaksiyon süreleri değerlerinde
anlamlı fark görülürken (p<0.05), kontrol grubunda (maske takmayan) vücut ağırlığı değerlerinde anlamlı farkın
olduğu görüldü (p<0.05). Gruplar arası son test ölçümlerinde ise çeviklik değerlerinde anlamlı farkın olduğu belirlendi
(p<0.05). Sonuç olarak maske kullanımının reaksiyon sürelerine olumlu etkisinin olduğu, maske kullanımının kısa
süreli egzersizlerde olumsuz etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Eğitsel oyunlara katılımın ilköğretim çağındaki
çocukların gelişiminde önemli olduğu ve beden eğitimi derslerinde eğitsel oyunlara daha fazla yer verilerek
öğrencilerin aktif olarak oyunlara katılması öğrencilerin gelişimine olumlu katkısının olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physical Training and Sports Pedagogy |
Journal Section | 2021 Cilt: 2 Sayı : 2 |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 2 |