Bu çalışma ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıklarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Gaziantep ilinde ortaokulda eğitim gören 356‟sı kız ve 240‟ı erkek olmak üzere toplam 596 öğrencinden oluşturmaktadır. Araştırmada Hazar ve Hazar (2017) tarafından geliştirilen “Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın çarpıklık ve basıklık değerleri 0,100 ile 1,004 aralığındadır. Bu normal dağılım neticesinde ikili karşılaştırmalarda bağımsız örneklem t-testi ve iki ve üzeri değişkenlerde ise tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin dijital oyun bağımlılık puanlarının cinsiyet, evdeki internet durumu, oyun süresi ve babanın eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı olarak (p<0,05) farklılaştığı görülürken; öğrencilerin sınıf ve annenin eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı olarak (p>0,05) farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Bu neticede ortaokul öğrencilerinin dijital oyunlarına karşı bağımlılık düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Veriler neticesinde ebeveynler ve öğretmenler, öğrencilere fiziksel olarak hareket edecekleri ortamlara, spor kulüplerine, geleneksel oyun alanlarına, resim, sanat ve müzik merkezlerine yönlendirmeli ve teşvik edilmelidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physical Training and Sports Pedagogy |
Journal Section | 2024 Cilt: 5 Sayı : 1 |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2024 |
Submission Date | February 24, 2024 |
Acceptance Date | April 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 1 |