Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin dürüstlük eğilimlerini spor yapma durumlarına göre incelemektir. Araştırma, 2021-2022 Eğitim Öğretim yılları arasında Konya-Doğanhisar ilçesine bağlı ortaokullarda öğrenim gören 312 öğrenciden oluşan çalışma grubu üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, katılımcıların dürüstlük eğilimlerini ölçmek için Sarmusak (2011) tarafından geliştirilen 9 maddelik bir Dürüstlük Eğilim Ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek, katılımcıların dürüstlük eğilimlerini değerlendirmek için 4'lü Likert tipindedir. Verilerin istatistiksel analizi için SPSS 22 Paket Programı kullanılmıştır. İkili grup karşılaştırmalarda Mann Whitney U testi, ikiden fazla grupların karşılaştırılmasında Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Çalışmanın anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, cinsiyet ve spor yapma durumu değişkenlerinde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre ve spor yapan öğrencilerin spor yapmayanlara göre daha yüksek dürüstlük eğilimine sahip olduğu bulunmuştur. Baba eğitimi, anne eğitimi, aile gelir durumu ve kardeş sayısı gibi değişkenlerde ise anlamlı farklılıklar saptanmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | 2024 Cilt: 5 Sayı : 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |