Research Article
BibTex RIS Cite

Pandemi Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin Fiziksel Aktiviteye Katılım Düzeyleri ile Covid-19 Anksiyete Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Year 2024, Volume: 5 Issue: 1, 83 - 102, 30.04.2024

Abstract

Bu çalışmanın amacı pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin fiziksel aktiviteye katılım düzeyleri ile covid19 anksiyete durumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmanın evreni üniversite öğrencileri, araştırmanın örneklemi ise 2020 yılı mart ayı itibariyle covid-19 pandemisi sürecinde üniversite eğitimine devam eden 163 gönüllü katılımcıdır. Araştırma grubunu oluşturan 163 katılımcı, 124‟ü kadın 39‟u erkek öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilere, kişisel bilgi formu, fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi amacıyla Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi Kısa Formu ve Covid-19 Anksiyete Ölçeği Kısa Formu uygulanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden tarama deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Yapılan bu çalışmada cinsiyet değişkenine göre fiziksel aktivite düzeyinin erkek katılımcılarda yeterince aktif grubunda olanların %39,12 (n:18) oranı ile anlamlı düzeyde daha yüksek iken kadın katılımcılarda inaktif grubunda olanların %87,1 (n:54) oranının anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu görülmektedir (p<0,05). Covid-19 olma durumlarına ve yaş gruplarına göre fiziksel aktivite düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılık olmadığı görülmektedir (p>0,05). Katılımcıların koronavirüs anksiyetelerinin düşük olduğu, cinsiyet ve yaş grupları değişkenine göre koronavirüs anksiyete düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılık olmadığı (p>0,05) görülürken covid-19 olmuş katılımcıların (n:55) koronavirüs anksiyete düzeyinin Covid-19 olmamış olan (n:108) katılımcılardan anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu görülmektedir (p<0,05). Sonuç olarak, çalışmaya katılan öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerinin yeterli düzeyde aktif olmadığı, inaktif ve minimal düzeyde aktif olan öğrenci oranının daha yüksek olduğu görülmüştür. Bununla birlikte öğrencilerin koronavirüs anksiyetlerinin düşük olduğu ve koronavirüs anksiyetesi yaşama durumlarının covid-19 geçiren katılımcılarda anlamlı ilişki görülmüştür. Katılımcıların fiziksel aktivite düzeyleri ile koronavirüs anksiyete düzeyleri arasında anlamlı düzeyde ilişki olmadığı söylenebilir.

References

  • Akgün, A., Gönen, S. ve Aydın, M. (2007). İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283-299.
  • Alaca, N., Koçyiğit, D., Tokgöz, S., ve Berikman, B. (2022). Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin covid-19 pandemisi sürecinde ve öncesindeki anksiyete seviyesi fiziksel aktivite düzeyi ile fiziksel aktivite engellerinin karşılaştırılması. Sağlık Profesyonelleri Araştırma Dergisi, 4(1), 12-26.
  • Alıcı, E. (2016). Kaygı bozukluğu tanısı alan ve almayan yetişkinlerin benlik saygısı ve sosyal becerilerinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Adana.
  • Astrand, P. O. (1986). Textbook of Work Physiology. New York: McGraw Hill Co.
  • Alp, R. (2023). Pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ile beslenme alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Arslan, T., ve Arslan, S. (2023). Fizyoterapi öğrencilerinin koronavirüs pandemi döneminde fiziksel aktivite alışkanlıkları. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(2), 8-13.
  • Ayubi, E., Bashirian, S., ve Khazaei, S. (2021). Depression and anxiety among patients with cancer during COVID-19 pandemic: a systematic review and meta-analysis. Journal of Gastrointestinal Cancer, 52(2), 499-507.
  • Barğı, G., Şahin, E., ve Çimenli, Ç. (2021). Uzamış covıd-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim gören üniversite öğrencilerinde stres, anksiyete, depresyon ve fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Izmir Democracy University Health Sciences Journal, 4(2), 159-168.
  • Barkley, J. E., et al. (2020). The acute effects of the COVID-19 pandemic on physical activity and sedentary behavior in university students and employees. International Journal of Exercise Science, 13(5), 1326.
  • Bertrand, L., et al. (2021). The impact of the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic on university students‟ dietary intake, physical activity, and sedentary behaviour. Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism, 46(3), 265-272.
  • Belay, D. G. (2020). COVID-19, Distance Learning and Educational Inequality in Rural Ethiopia. Pedagogical Research, 5(4), 1-11.
  • Belostecinic, G., et al. (2022). Teleworking-an economic and social impact during COVID-19 pandemic: A data mining analysis. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(1), 298.
  • Biçer, İ., Çakmak, C., Demir, H., ve Kurt, M. E. (2020). Koronavirüs anksiyete ölçeği kısa formu: Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması. Anatolian Clinic the Journal of Medical Sciences, 25 (Special Issue), 216-225.
  • Bölükbaş, M. G., Kırak, B., ve Vatansever, Ş. (2022). COVID-19 pandemi sürecinde fiziksel aktivite düzeyi, psikolojik sağlamlık ve koronavirüs anksiyetesi arasındaki ilişki. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-13.
  • Bulguroğlu, H. İ., Bulguroğlu, M., ve Özaslan, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite, yaşam kalitesi ve depresyon seviyelerinin incelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 306-311.
  • Buru, K., ve Batu, B. (2023). Submaksimal düzeyde yapılan egzersizin covid-19 geçiren ve geçirmeyen sedanter bireylerin vital kapasitelerine olan etkisinin incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 354-363.
  • Callow, D. D., et al. (2020). The mental health benefits of physical activity in older adults survive the COVID-19 pandemic. The American Journal of Geriatric Psychiatry, 28(10), 1046-1057.
  • Chioma, L., et al. (2022). Sedentary lifestyle and precocious puberty in girls during the COVID-19 pandemic: an Italian experience. Endocrine Connections, 11(2), e210650.
  • Çetinkaya, C., ve Yıldırım, D. İ. (2023). Sağlık çalışanlarının covid-19 enfeksiyonunu takiben yaşam kalitesi ve bilişsel profillerinin değerlendirilmesi. Troia Medical Journal, 4(2), 55-63.
  • Çölgeçen, Y., ve Çölgeçen, H. (2020). Covid-19 Pandemisine Bağlı Yaşanan Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği. Electronic Turkish Studies, 15(4), 261- 275.
  • Demir, E. N. (2022). Covid-19 pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin depresyon, anksiyete ve stres düzeyleri ile madde bağımlılığına yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Demirer, R. (2022). Covid-19 pandemisi döneminde üniversite öğrencilerinin depresyon, anksiyete ve stres durumlarının belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Cerrahpaşa Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Dinas, P. C., Koutedakis, Y., ve Flouris, A. D. (2011). Effects of exercise and physical activity on depression. Irish Journal of Medical Science, 180, 319-325.
  • Elvén, M., et al. (2022). Changes in physical activity and sedentary behavior before and during the COVID-19 pandemic: a Swedish population study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(5), 2558.
  • Ercan, Ş., ve Keklicek, H. (2020). COVID-19 pandemisi nedeniyle üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerindeki değişimin incelenmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 69-74.
  • Erdoğan, R. (2021). Pandemi döneminde beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(Pandemi Özel Sayısı), 3276-3295.
  • Ersoy, F., Edirne, T., ve Oğuz, T. F. (2003). Birinci basamakta anksiyete bozuklukları. Sted, 12(9), 326-327.
  • Evren, E., ve Us, E. (2020). Covid-19 etkeni. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. Gao, J., et. al. (2020). Mental health problems and social media exposure during Covid-19 outbreak. Plosone, 15(4), e0231924.
  • Güneş, F. (2023). Spor salonu üyesi üniversite öğrencilerinin covġd-19'a yakalanma kaygıları ile fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişki. (Yüksek Lisans Tezi), Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Konya.
  • Güven, G., ve Yalız-Solmaz, D. (2021). Covid-19 pandemi döneminde spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin beden algılarının incelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 5(3), 125-134.
  • Iannaccone, A., et al. (2020). Stay home, stay active with superjump: a home-based activity to prevent sedentary lifestyle during COVID-19 out break. Sustainability, 12(23), 10135.
  • Iob, E., Frank, P., Steptoe, A., ve Fancourt, D. (2020). Levels of severity of depressive symptoms among at-risk groups in the UK duringthe COVID-19 pandemic. JAMA Network Open, 3(10), e2026064-e2026064.
  • Jain, V., ve Yuan, J. M. (2020). Predictive symptoms and comorbidities for severe COVID-19 and intensive careunitadmission: a systematic review and meta-analysis. International Journal of Public Health, 65, 533-546.
  • Kabeloğlu, V., ve Gül, G. (2021). Covid-19 salgını sırasında uyku kalitesi ve ilişkili sosyal ve psikolojik faktörlerin araştırılması. Journal of Turkish Sleep Medicine, 2, 97-104.
  • Kalaycıoğlu, T., Özdemir, F. Z., Hürer, C., Şenol, E. A., Günaydın, Ö. E., ve Sert, Ö. A (2022). Covid-19 pandemisi sürecinde ev tabanlı egzersiz programının anksiyete, depresyon, 99
  • sosyal medya bağımlılığı, fiziksel aktivite düzeyi ve yaşam kalitesi üzerine etkileri. Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(3), 522-533.
  • Kandemir, D., Özdemir, T., ve Ateş, S. (2023). COVID-19 pandemi sürecinde istanbul‟da bir üniversitede öğrenim gören hemşirelik öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin ve kas-iskelet sistemi rahatsızlıklarının belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 10(1), 70-77.
  • Karadayı, M. (2021). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algılarında covid-19 kaygısının, korkusunun ve demografik değişkenlerin rolü. (Yüksek Lisans Tezi), Ufuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Ankara.
  • Karadede, Ö., Karadede, H., Şeremet, H., Taraktaşlı, G. O., Altıparmakoğlu, Y. A., Özalp, E., Gündoğdu, E. H., Dalkılıç, F., Eroğlu, M. N., Kürkan, M., Harman, M., Çakıcı, M., ve Karaali, R. (2022). Covid-19 hastalığı nedeniyle hastanede yatmış bireylerin günlük yaşam aktivite düzeylerinin belirlenmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 17, 603-615.
  • Karavelioğlu, B. (2022). Yozgat bozok üniversitesi spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin rekreasyon farkındalıkları ile fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yozgat.
  • Khoshaim, H. B., et al. (2020). Anxiety level of university students during COVID-19 in Saudi Arabia. Frontiers in Psychiatry, 11, 579750.
  • Király, O., et. al. (2020). Preventing problematic internet use during the COVID-19 pandemic: Consensus guidance. Comprehensive Psychiatry, 100, 152180.
  • Koca, S. (2022). Pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin anksiyete ve korku düzeylerinin, gelecekteki kariyer endişesi üzerine etkisinde Covid-19 bilgi düzeyinin aracılık rolü. (Yüksek Lisans Tezi), Düzce Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Düzce.
  • Kolukısa, Ş., ve Çalcalı, T. (2021). Fiziksel aktivite ve egzersizin etkileri. Ankara: Gece Kitaplığı Yayınevi.
  • Korkut-Gençalp, D. (2020). Covid-19 salgını döneminde ilk ve acil yardım öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları ve fiziksel aktivite durumlarının değerlendirilmesi. Paramedik ve Acil Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 1-15.
  • Kutlu, Z., İbiş, S., Pişkin, N. E., Yavuz, G., Aka, H., ve Aktuğ, Z. 2021). Covid-19 salgın sürecinde üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyinin yaşam kalitesi üzerine etkisi. Tarih Okulu Dergisi, 14(53), 2957-2972.
  • Luciano, F., Cenacchi, V., Vegro, V., ve Pavei, G. (2021). Covid-19 lockdown: physical activity, sedentary behaviour and sleep in Italian medicine students. European Journal of Sport Science, 21(10), 1459-1468.
  • Ma, P. S., So, W. Y., ve Choi, H. (2023). Using the health belief model to assess the physical exercise behaviors of ınternational students in south korea during the pandemic. Healthcare, 11(4), 469-480.
  • Mahfud, I., ve Gumantan, A. (2020). Survey of student anxiety levels during the covid-19 pandemic. Jp. Jok (Jurnal Pendidikan Jasmani, Olahraga Dan Kesehatan), 4(1), 86-97.
  • Malesza, M., ve Kaczmarek, M. C. (2021). Predictors of anxiety during the COVID-19 pandemic in Poland. Personality and İndividual Differences, 170, 110419.
  • Maugeri, G., et al. (2020). The impact of physical activity on psychological health during Covid-19 pandemic in Italy. Heliyon, 6(6), 1-8.
  • Mattila, E., et al. (2021). COVID-19: anxiety among hospital staff and associated factors. Annals of Medicine, 53(1), 237-246.
  • Memiş-Doğan, M. M., ve Düzel, B. (2020). Covid-19 özelinde korku-kaygı düzeyleri. Turkish Studies, 15(4), 739-752.
  • Meyer, J., et al. (2020). Changes in physical activity and sedentary behavior in responseto COVID-19 and their associations with mental health in 3052 US adults. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(18), 6469.
  • Moitra, P., ve Madan, J. (2022). Impact of screen time during COVID-19 on eating habits, physical activity, sleep, and depression symptoms: a cross-sectional study in Indian adolescents. PloSone, 17(3), 1-16.
  • Moreno, C., et al. (2020). How mental health care should change as a consequence of the COVID-19 pandemic. The Lancet Psychiatry, 7(9), 813-824.
  • Motevalli, M., et al. (2023). Changes in physical activity during the COVID-19 lockdown based on the sociodemographic profile of 5569 students and academic staff of Austrian universities. Public Health, 219, 102-109.
  • Najafabadi, M. G., Khah, A. S., ve Rostad, M. (2020). Sedentary lifestyle among office workers and coronary heart disease risk factors due to the COVID-19 quarantine. Work, 67(2), 281-283.
  • Okonji, E. F., Okonji, O. C., Mukumbang, F. C., ve Van Wyk, B. (2021). Understanding varying COVID-19 mortality rates reported in Africa compared to Europe, Americas and Asia. Tropical Medicine & International Health, 26(7), 716-719.
  • Pieh, C., Budimir, S., ve Probst, T. (2020). The effect of age, gender, income, work, and physical activity on mental health during coronavirus disease (COVID-19) lockdown in Austria. Journal of Psychosomatic Research, 136, 110186.
  • Pole, J. S., Andri, J. and Padila, P. (2021). Cardiovascular Patient's Anxiety in the Time of the Covid-19 Pandemic. JOSING: Journal of Nursing and Health, 2(1), 15-21.
  • Puccinelli, P. J., et al. (2021). Reduced level of physical activity during COVID-19 pandemic is associated with depression and anxiety levels: an internet-based survey. BMC Public Health, 21, 1-11.
  • Rahman, K., Vandoni, M., Cheval, B., Asaduzzaman, M., Hasan, M. N., ve Rahman, S. T. (2021). Exploring two pandemics in academic arena: Physical activity and sedentary behaviors profile of university students in Bangladesh. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 11(2), 358-371.
  • Ráthonyi, G., et al. (2021). Changes in workers‟ physical activity and sedentary behavior during the COVID-19 pandemic. Sustainability, 13(17), 9524.
  • Reyes-Molina, et. al. (2022). Association between the physical activity behavioral profile and sedentary time with subjective well-being and mental health in chilean university students during the COVID-19 Pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(4), 2107.
  • Romero-Blanco, et al. (2020). Physical activity and sedentary lifestyle in university students: changes during confinement due to the COVID-19 pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(18), 6567.
  • Rossi, L., Behme, N., ve Breuer, C. (2021). Physical activity of children and adolescents during the COVID-19 pandemic-A scoping review. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(21), 11440.
  • Runacres, A., et al. (2021). Impact of the COVID-19 pandemic on sedentary time and behaviour in children and adults: a systematic review and meta-analysis. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(21), 11286.
  • Sağlam, Ö.E. (2023). Pandemi döneminde haydarpaşa numune eğitim ve araştırma hastanesi aile hekimliği polikliniklerine başvuran hastaların covıd-19 farkındalık düzeylerinin covıd-19 korkusu, depresyon, anksiyete ve stres düzeyleri ile ilişkisi. (Tıpta Uzmanlık Tezi), Sağlık Bilimleri Üniversitesi Haydarpaşa Numune Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi, İstanbul.
  • Sañudo, B., Fennell, C., ve Sánchez-Oliver, A. J. (2020). Objectively-assessed physical activity, sedentary behavior, smartphone use, and sleep patterns pre-and during-COVID19 quarantine in young adults from Spain. Sustainability, 12(15), 5890.
  • Sari, T., ve Nayır, F. (2020). Challenges in distance education during the (Covid-19) pandemic period. Qualitative Research in Education, 9(3), 328-360.
  • Savcı, S., Öztürk, M., Arıkan, H., İnal İnce, D., ve Tokgözoğlu, L. (2006). Physical activity levels of university students. Archives of the Turkish Society of Cardiology, 34(3), 166-172.
  • Savitsky, B., Findling, Y., Ereli, A.,ve Hendel, T. (2020). Anxiety and coping strategies among nursing students during the covid-19 pandemic. Nurse Education in Practice, 46, 102809.
  • Sidebottom, C., Ullevig, S., Cheever, K., ve Zhang, T. (2021). Effects of COVID-19 pandemic and quarantine period on physical activity and dietary habits of college-aged students. Sports Medicine and Health Science, 3(4), 228-235.
  • Sinaci, S., et. al. (2020). Does having a high-risk pregnancy influence anxiety level during the COVID-19 pandemic?. European Journal of Obstetrics & Gynecology and Reproductive Biology, 255, 190-196.
  • Stockwell, S., et al. (2021). Changes in physical activity and sedentary behaviours from before to during the COVID-19 pandemic lockdown: a systematic review. BMJ open sport&exercise medicine, 7(1), e000960.
  • Sürücü, H. A., Çopur, E. Ö., Sungur, M., ve Baksi, A. (2022). Son sınıf hemşirelik öğrencilerinde covıd-19 pandemi sürecinin klinik karar vermede anksiyete ve özgüven düzeylerine etkisinin incelenmesi. Göbeklitepe Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(7), 135-147.
  • Sütlü, D. E. (2022). Covid-19 pandemisinde üniversite öğrencilerinin depresyon, anksiyete ve yalnızlık düzeylerinin çevrim içi eğitim tutumları ile ilişkisi. (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Tan, S. T., Tan, C. X., ve Tan, S. S. (2021). Physical activity, sedentary behavior, and weight status of university students during the covid-19 lockdown: a cross-national comparative study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(13), 7125.
  • Tetik, S. (2021). Covid-19 pandemi sürecinin spor bilimleri öğrencilerinde fiziksel aktivite ve yaşam kalitesine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çanakkale.
  • Tufan, A. (2022). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinde covıd-19 salgını korkusunun, spor tüketimi üzerine etkilerinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Tural, E. (2020). COVID-19 pandemi dönemi ev karantinasında fiziksel aktivite düzeyinin yaşam kalitesine etkisi. Van Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(COVID-19 Özel Sayı), 10-18.
  • Tutal, V., Söğüt, T., Göncü, B. S., ve Işık, İ. (2022). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin covid-19 pandemi sürecinde fiziksel aktivite ile depresyon durumlarının incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 5(4), 984-993.
  • Ugbolue, U. C., et al. (2020). An assessment of the novel COVISTRESS questionnaire: COVID-19 impact on physical activity, sedentary action and psychological emotion. Journal of Clinical Medicine, 9(10), 3352.
  • Woods, J. A., et. al.,(2020). The COVID-19 pandemic and physical activity. Sports Medicine and Health Science, 2(2), 55-64.
  • Wright, J., Astill, S. L., ve Sivan, M. (2022). The relationship between physical activity and long COVID: a cross-sectional study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(9), 5093.
  • Wunsch, K., Kienberger, K., ve Niessner, C. (2022). Changes in physical activity patterns due to the COVID-19 pandemic: A systematic review and meta-analysis. International Journal of Environmental Research and PublicHealth, 19(4), 2250.
  • Violant-Holz, V., et al. (2020). Psychological health and physical activity levels during the COVID-19 pandemic: a systematic review. International Journal of EnvironmentalResearch and Public Health, 17(24), 9419.
  • Yaman, İ. (2021). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite ve inaktivite durumlarının yaşa ve cinsiyete göre incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yayla, M. (2022). Covid-19’un taburculuk sonrası fiziksel durum, solunum fonksiyonları, günlük yaşam aktiviteleri ve yaşam kalitesi üzerine etkileri. (Yüksek Lisans Tezi), İzmir Bakırçay Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İzmir.
  • Yılmaz İnce, E., Kabul, A., ve Diler, İ. (2020). Distance education in higher education in the COVID-19 pandemic process: a case of Isparta Applied Sciences University. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 343-351.
  • Yüksel, A. (2022). Covid-19 salgınının batman ilindeki özel spor işletmeleri üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi: bir vaka çalışması. (Yüksek Lisans Tezi), Mardin Artuklu Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Mardin.
  • Zhang, W. R., et al. (2020). Mental health and psychosocial problems of medical health workers during the COVID-19 epidemic in China. Psychotherapy and Psychosomatics, 89(4), 242-250.
  • Zheng, C., et al. (2020). COVID-19 pandemic brings a sedentary lifestyle in young adults: a cross-sectional and longitudinal study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(17), 6035.
Year 2024, Volume: 5 Issue: 1, 83 - 102, 30.04.2024

Abstract

References

  • Akgün, A., Gönen, S. ve Aydın, M. (2007). İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283-299.
  • Alaca, N., Koçyiğit, D., Tokgöz, S., ve Berikman, B. (2022). Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin covid-19 pandemisi sürecinde ve öncesindeki anksiyete seviyesi fiziksel aktivite düzeyi ile fiziksel aktivite engellerinin karşılaştırılması. Sağlık Profesyonelleri Araştırma Dergisi, 4(1), 12-26.
  • Alıcı, E. (2016). Kaygı bozukluğu tanısı alan ve almayan yetişkinlerin benlik saygısı ve sosyal becerilerinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Adana.
  • Astrand, P. O. (1986). Textbook of Work Physiology. New York: McGraw Hill Co.
  • Alp, R. (2023). Pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ile beslenme alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Arslan, T., ve Arslan, S. (2023). Fizyoterapi öğrencilerinin koronavirüs pandemi döneminde fiziksel aktivite alışkanlıkları. Avrasya Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(2), 8-13.
  • Ayubi, E., Bashirian, S., ve Khazaei, S. (2021). Depression and anxiety among patients with cancer during COVID-19 pandemic: a systematic review and meta-analysis. Journal of Gastrointestinal Cancer, 52(2), 499-507.
  • Barğı, G., Şahin, E., ve Çimenli, Ç. (2021). Uzamış covıd-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim gören üniversite öğrencilerinde stres, anksiyete, depresyon ve fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Izmir Democracy University Health Sciences Journal, 4(2), 159-168.
  • Barkley, J. E., et al. (2020). The acute effects of the COVID-19 pandemic on physical activity and sedentary behavior in university students and employees. International Journal of Exercise Science, 13(5), 1326.
  • Bertrand, L., et al. (2021). The impact of the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic on university students‟ dietary intake, physical activity, and sedentary behaviour. Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism, 46(3), 265-272.
  • Belay, D. G. (2020). COVID-19, Distance Learning and Educational Inequality in Rural Ethiopia. Pedagogical Research, 5(4), 1-11.
  • Belostecinic, G., et al. (2022). Teleworking-an economic and social impact during COVID-19 pandemic: A data mining analysis. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(1), 298.
  • Biçer, İ., Çakmak, C., Demir, H., ve Kurt, M. E. (2020). Koronavirüs anksiyete ölçeği kısa formu: Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması. Anatolian Clinic the Journal of Medical Sciences, 25 (Special Issue), 216-225.
  • Bölükbaş, M. G., Kırak, B., ve Vatansever, Ş. (2022). COVID-19 pandemi sürecinde fiziksel aktivite düzeyi, psikolojik sağlamlık ve koronavirüs anksiyetesi arasındaki ilişki. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-13.
  • Bulguroğlu, H. İ., Bulguroğlu, M., ve Özaslan, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite, yaşam kalitesi ve depresyon seviyelerinin incelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 306-311.
  • Buru, K., ve Batu, B. (2023). Submaksimal düzeyde yapılan egzersizin covid-19 geçiren ve geçirmeyen sedanter bireylerin vital kapasitelerine olan etkisinin incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 354-363.
  • Callow, D. D., et al. (2020). The mental health benefits of physical activity in older adults survive the COVID-19 pandemic. The American Journal of Geriatric Psychiatry, 28(10), 1046-1057.
  • Chioma, L., et al. (2022). Sedentary lifestyle and precocious puberty in girls during the COVID-19 pandemic: an Italian experience. Endocrine Connections, 11(2), e210650.
  • Çetinkaya, C., ve Yıldırım, D. İ. (2023). Sağlık çalışanlarının covid-19 enfeksiyonunu takiben yaşam kalitesi ve bilişsel profillerinin değerlendirilmesi. Troia Medical Journal, 4(2), 55-63.
  • Çölgeçen, Y., ve Çölgeçen, H. (2020). Covid-19 Pandemisine Bağlı Yaşanan Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği. Electronic Turkish Studies, 15(4), 261- 275.
  • Demir, E. N. (2022). Covid-19 pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin depresyon, anksiyete ve stres düzeyleri ile madde bağımlılığına yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Demirer, R. (2022). Covid-19 pandemisi döneminde üniversite öğrencilerinin depresyon, anksiyete ve stres durumlarının belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Cerrahpaşa Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Dinas, P. C., Koutedakis, Y., ve Flouris, A. D. (2011). Effects of exercise and physical activity on depression. Irish Journal of Medical Science, 180, 319-325.
  • Elvén, M., et al. (2022). Changes in physical activity and sedentary behavior before and during the COVID-19 pandemic: a Swedish population study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(5), 2558.
  • Ercan, Ş., ve Keklicek, H. (2020). COVID-19 pandemisi nedeniyle üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerindeki değişimin incelenmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 69-74.
  • Erdoğan, R. (2021). Pandemi döneminde beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(Pandemi Özel Sayısı), 3276-3295.
  • Ersoy, F., Edirne, T., ve Oğuz, T. F. (2003). Birinci basamakta anksiyete bozuklukları. Sted, 12(9), 326-327.
  • Evren, E., ve Us, E. (2020). Covid-19 etkeni. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. Gao, J., et. al. (2020). Mental health problems and social media exposure during Covid-19 outbreak. Plosone, 15(4), e0231924.
  • Güneş, F. (2023). Spor salonu üyesi üniversite öğrencilerinin covġd-19'a yakalanma kaygıları ile fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişki. (Yüksek Lisans Tezi), Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Konya.
  • Güven, G., ve Yalız-Solmaz, D. (2021). Covid-19 pandemi döneminde spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin beden algılarının incelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 5(3), 125-134.
  • Iannaccone, A., et al. (2020). Stay home, stay active with superjump: a home-based activity to prevent sedentary lifestyle during COVID-19 out break. Sustainability, 12(23), 10135.
  • Iob, E., Frank, P., Steptoe, A., ve Fancourt, D. (2020). Levels of severity of depressive symptoms among at-risk groups in the UK duringthe COVID-19 pandemic. JAMA Network Open, 3(10), e2026064-e2026064.
  • Jain, V., ve Yuan, J. M. (2020). Predictive symptoms and comorbidities for severe COVID-19 and intensive careunitadmission: a systematic review and meta-analysis. International Journal of Public Health, 65, 533-546.
  • Kabeloğlu, V., ve Gül, G. (2021). Covid-19 salgını sırasında uyku kalitesi ve ilişkili sosyal ve psikolojik faktörlerin araştırılması. Journal of Turkish Sleep Medicine, 2, 97-104.
  • Kalaycıoğlu, T., Özdemir, F. Z., Hürer, C., Şenol, E. A., Günaydın, Ö. E., ve Sert, Ö. A (2022). Covid-19 pandemisi sürecinde ev tabanlı egzersiz programının anksiyete, depresyon, 99
  • sosyal medya bağımlılığı, fiziksel aktivite düzeyi ve yaşam kalitesi üzerine etkileri. Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(3), 522-533.
  • Kandemir, D., Özdemir, T., ve Ateş, S. (2023). COVID-19 pandemi sürecinde istanbul‟da bir üniversitede öğrenim gören hemşirelik öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin ve kas-iskelet sistemi rahatsızlıklarının belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 10(1), 70-77.
  • Karadayı, M. (2021). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algılarında covid-19 kaygısının, korkusunun ve demografik değişkenlerin rolü. (Yüksek Lisans Tezi), Ufuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Ankara.
  • Karadede, Ö., Karadede, H., Şeremet, H., Taraktaşlı, G. O., Altıparmakoğlu, Y. A., Özalp, E., Gündoğdu, E. H., Dalkılıç, F., Eroğlu, M. N., Kürkan, M., Harman, M., Çakıcı, M., ve Karaali, R. (2022). Covid-19 hastalığı nedeniyle hastanede yatmış bireylerin günlük yaşam aktivite düzeylerinin belirlenmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 17, 603-615.
  • Karavelioğlu, B. (2022). Yozgat bozok üniversitesi spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin rekreasyon farkındalıkları ile fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Bozok Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yozgat.
  • Khoshaim, H. B., et al. (2020). Anxiety level of university students during COVID-19 in Saudi Arabia. Frontiers in Psychiatry, 11, 579750.
  • Király, O., et. al. (2020). Preventing problematic internet use during the COVID-19 pandemic: Consensus guidance. Comprehensive Psychiatry, 100, 152180.
  • Koca, S. (2022). Pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin anksiyete ve korku düzeylerinin, gelecekteki kariyer endişesi üzerine etkisinde Covid-19 bilgi düzeyinin aracılık rolü. (Yüksek Lisans Tezi), Düzce Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Düzce.
  • Kolukısa, Ş., ve Çalcalı, T. (2021). Fiziksel aktivite ve egzersizin etkileri. Ankara: Gece Kitaplığı Yayınevi.
  • Korkut-Gençalp, D. (2020). Covid-19 salgını döneminde ilk ve acil yardım öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları ve fiziksel aktivite durumlarının değerlendirilmesi. Paramedik ve Acil Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 1-15.
  • Kutlu, Z., İbiş, S., Pişkin, N. E., Yavuz, G., Aka, H., ve Aktuğ, Z. 2021). Covid-19 salgın sürecinde üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyinin yaşam kalitesi üzerine etkisi. Tarih Okulu Dergisi, 14(53), 2957-2972.
  • Luciano, F., Cenacchi, V., Vegro, V., ve Pavei, G. (2021). Covid-19 lockdown: physical activity, sedentary behaviour and sleep in Italian medicine students. European Journal of Sport Science, 21(10), 1459-1468.
  • Ma, P. S., So, W. Y., ve Choi, H. (2023). Using the health belief model to assess the physical exercise behaviors of ınternational students in south korea during the pandemic. Healthcare, 11(4), 469-480.
  • Mahfud, I., ve Gumantan, A. (2020). Survey of student anxiety levels during the covid-19 pandemic. Jp. Jok (Jurnal Pendidikan Jasmani, Olahraga Dan Kesehatan), 4(1), 86-97.
  • Malesza, M., ve Kaczmarek, M. C. (2021). Predictors of anxiety during the COVID-19 pandemic in Poland. Personality and İndividual Differences, 170, 110419.
  • Maugeri, G., et al. (2020). The impact of physical activity on psychological health during Covid-19 pandemic in Italy. Heliyon, 6(6), 1-8.
  • Mattila, E., et al. (2021). COVID-19: anxiety among hospital staff and associated factors. Annals of Medicine, 53(1), 237-246.
  • Memiş-Doğan, M. M., ve Düzel, B. (2020). Covid-19 özelinde korku-kaygı düzeyleri. Turkish Studies, 15(4), 739-752.
  • Meyer, J., et al. (2020). Changes in physical activity and sedentary behavior in responseto COVID-19 and their associations with mental health in 3052 US adults. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(18), 6469.
  • Moitra, P., ve Madan, J. (2022). Impact of screen time during COVID-19 on eating habits, physical activity, sleep, and depression symptoms: a cross-sectional study in Indian adolescents. PloSone, 17(3), 1-16.
  • Moreno, C., et al. (2020). How mental health care should change as a consequence of the COVID-19 pandemic. The Lancet Psychiatry, 7(9), 813-824.
  • Motevalli, M., et al. (2023). Changes in physical activity during the COVID-19 lockdown based on the sociodemographic profile of 5569 students and academic staff of Austrian universities. Public Health, 219, 102-109.
  • Najafabadi, M. G., Khah, A. S., ve Rostad, M. (2020). Sedentary lifestyle among office workers and coronary heart disease risk factors due to the COVID-19 quarantine. Work, 67(2), 281-283.
  • Okonji, E. F., Okonji, O. C., Mukumbang, F. C., ve Van Wyk, B. (2021). Understanding varying COVID-19 mortality rates reported in Africa compared to Europe, Americas and Asia. Tropical Medicine & International Health, 26(7), 716-719.
  • Pieh, C., Budimir, S., ve Probst, T. (2020). The effect of age, gender, income, work, and physical activity on mental health during coronavirus disease (COVID-19) lockdown in Austria. Journal of Psychosomatic Research, 136, 110186.
  • Pole, J. S., Andri, J. and Padila, P. (2021). Cardiovascular Patient's Anxiety in the Time of the Covid-19 Pandemic. JOSING: Journal of Nursing and Health, 2(1), 15-21.
  • Puccinelli, P. J., et al. (2021). Reduced level of physical activity during COVID-19 pandemic is associated with depression and anxiety levels: an internet-based survey. BMC Public Health, 21, 1-11.
  • Rahman, K., Vandoni, M., Cheval, B., Asaduzzaman, M., Hasan, M. N., ve Rahman, S. T. (2021). Exploring two pandemics in academic arena: Physical activity and sedentary behaviors profile of university students in Bangladesh. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 11(2), 358-371.
  • Ráthonyi, G., et al. (2021). Changes in workers‟ physical activity and sedentary behavior during the COVID-19 pandemic. Sustainability, 13(17), 9524.
  • Reyes-Molina, et. al. (2022). Association between the physical activity behavioral profile and sedentary time with subjective well-being and mental health in chilean university students during the COVID-19 Pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(4), 2107.
  • Romero-Blanco, et al. (2020). Physical activity and sedentary lifestyle in university students: changes during confinement due to the COVID-19 pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(18), 6567.
  • Rossi, L., Behme, N., ve Breuer, C. (2021). Physical activity of children and adolescents during the COVID-19 pandemic-A scoping review. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(21), 11440.
  • Runacres, A., et al. (2021). Impact of the COVID-19 pandemic on sedentary time and behaviour in children and adults: a systematic review and meta-analysis. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(21), 11286.
  • Sağlam, Ö.E. (2023). Pandemi döneminde haydarpaşa numune eğitim ve araştırma hastanesi aile hekimliği polikliniklerine başvuran hastaların covıd-19 farkındalık düzeylerinin covıd-19 korkusu, depresyon, anksiyete ve stres düzeyleri ile ilişkisi. (Tıpta Uzmanlık Tezi), Sağlık Bilimleri Üniversitesi Haydarpaşa Numune Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi, İstanbul.
  • Sañudo, B., Fennell, C., ve Sánchez-Oliver, A. J. (2020). Objectively-assessed physical activity, sedentary behavior, smartphone use, and sleep patterns pre-and during-COVID19 quarantine in young adults from Spain. Sustainability, 12(15), 5890.
  • Sari, T., ve Nayır, F. (2020). Challenges in distance education during the (Covid-19) pandemic period. Qualitative Research in Education, 9(3), 328-360.
  • Savcı, S., Öztürk, M., Arıkan, H., İnal İnce, D., ve Tokgözoğlu, L. (2006). Physical activity levels of university students. Archives of the Turkish Society of Cardiology, 34(3), 166-172.
  • Savitsky, B., Findling, Y., Ereli, A.,ve Hendel, T. (2020). Anxiety and coping strategies among nursing students during the covid-19 pandemic. Nurse Education in Practice, 46, 102809.
  • Sidebottom, C., Ullevig, S., Cheever, K., ve Zhang, T. (2021). Effects of COVID-19 pandemic and quarantine period on physical activity and dietary habits of college-aged students. Sports Medicine and Health Science, 3(4), 228-235.
  • Sinaci, S., et. al. (2020). Does having a high-risk pregnancy influence anxiety level during the COVID-19 pandemic?. European Journal of Obstetrics & Gynecology and Reproductive Biology, 255, 190-196.
  • Stockwell, S., et al. (2021). Changes in physical activity and sedentary behaviours from before to during the COVID-19 pandemic lockdown: a systematic review. BMJ open sport&exercise medicine, 7(1), e000960.
  • Sürücü, H. A., Çopur, E. Ö., Sungur, M., ve Baksi, A. (2022). Son sınıf hemşirelik öğrencilerinde covıd-19 pandemi sürecinin klinik karar vermede anksiyete ve özgüven düzeylerine etkisinin incelenmesi. Göbeklitepe Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(7), 135-147.
  • Sütlü, D. E. (2022). Covid-19 pandemisinde üniversite öğrencilerinin depresyon, anksiyete ve yalnızlık düzeylerinin çevrim içi eğitim tutumları ile ilişkisi. (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Tan, S. T., Tan, C. X., ve Tan, S. S. (2021). Physical activity, sedentary behavior, and weight status of university students during the covid-19 lockdown: a cross-national comparative study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(13), 7125.
  • Tetik, S. (2021). Covid-19 pandemi sürecinin spor bilimleri öğrencilerinde fiziksel aktivite ve yaşam kalitesine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi), Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çanakkale.
  • Tufan, A. (2022). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinde covıd-19 salgını korkusunun, spor tüketimi üzerine etkilerinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Tural, E. (2020). COVID-19 pandemi dönemi ev karantinasında fiziksel aktivite düzeyinin yaşam kalitesine etkisi. Van Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(COVID-19 Özel Sayı), 10-18.
  • Tutal, V., Söğüt, T., Göncü, B. S., ve Işık, İ. (2022). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin covid-19 pandemi sürecinde fiziksel aktivite ile depresyon durumlarının incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 5(4), 984-993.
  • Ugbolue, U. C., et al. (2020). An assessment of the novel COVISTRESS questionnaire: COVID-19 impact on physical activity, sedentary action and psychological emotion. Journal of Clinical Medicine, 9(10), 3352.
  • Woods, J. A., et. al.,(2020). The COVID-19 pandemic and physical activity. Sports Medicine and Health Science, 2(2), 55-64.
  • Wright, J., Astill, S. L., ve Sivan, M. (2022). The relationship between physical activity and long COVID: a cross-sectional study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(9), 5093.
  • Wunsch, K., Kienberger, K., ve Niessner, C. (2022). Changes in physical activity patterns due to the COVID-19 pandemic: A systematic review and meta-analysis. International Journal of Environmental Research and PublicHealth, 19(4), 2250.
  • Violant-Holz, V., et al. (2020). Psychological health and physical activity levels during the COVID-19 pandemic: a systematic review. International Journal of EnvironmentalResearch and Public Health, 17(24), 9419.
  • Yaman, İ. (2021). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite ve inaktivite durumlarının yaşa ve cinsiyete göre incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yayla, M. (2022). Covid-19’un taburculuk sonrası fiziksel durum, solunum fonksiyonları, günlük yaşam aktiviteleri ve yaşam kalitesi üzerine etkileri. (Yüksek Lisans Tezi), İzmir Bakırçay Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İzmir.
  • Yılmaz İnce, E., Kabul, A., ve Diler, İ. (2020). Distance education in higher education in the COVID-19 pandemic process: a case of Isparta Applied Sciences University. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 343-351.
  • Yüksel, A. (2022). Covid-19 salgınının batman ilindeki özel spor işletmeleri üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi: bir vaka çalışması. (Yüksek Lisans Tezi), Mardin Artuklu Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Mardin.
  • Zhang, W. R., et al. (2020). Mental health and psychosocial problems of medical health workers during the COVID-19 epidemic in China. Psychotherapy and Psychosomatics, 89(4), 242-250.
  • Zheng, C., et al. (2020). COVID-19 pandemic brings a sedentary lifestyle in young adults: a cross-sectional and longitudinal study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(17), 6035.
There are 94 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Exercise and Sports Psychology
Journal Section 2024 Cilt: 5 Sayı : 1
Authors

Hatice Kekeç This is me

Şevki Kolukısa This is me

Publication Date April 30, 2024
Submission Date January 15, 2024
Acceptance Date April 14, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Kekeç, H., & Kolukısa, Ş. (2024). Pandemi Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin Fiziksel Aktiviteye Katılım Düzeyleri ile Covid-19 Anksiyete Durumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 83-102.