Bu araştırmanın amacı; beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel sinizm düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu; 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılında Yozgat ilinde görev yapan ve kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 155 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu (cinsiyet, medeni durum, yaş ve mesleki deneyim) ve Sağır ve Oğuz (2012) tarafından geliştirilen “Öğretmenlere Yönelik Örgütsel Sinizm Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizleri ve çözümlemeleri esnasında, frekans, standart sapma ve skor toplamlarından yararlanılmıştır. Çarpıklık ve basıklık değerleri analiz edilerek, verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiş ve buna göre t testi ve tek yönlü Anova testleri uygulanmıştır. Gerçekleştirilen analizler sonucunda; cinsiyet ve medeni durum değişkenlerine göre beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel sinizm düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre çalıştığı kurumdan uzaklaşma (duygusal-davranışsal) alt boyut puan ortalaması daha yüksek olarak belirlenmiştir. Bekar öğretmenlerin evli öğretmenlere göre çalıştığı kurumdan uzaklaşma (duygusal-davranışsal) ve performansı düşüren etkenler alt boyutları puan ortalamaları daha yüksek olarak tespit edilmiştir. Yaş ve mesleki deneyim değişkenlerine göre ise beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel sinizm düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar tespit edilmemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | 2024 Cilt: 5 Sayı : 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |