Bu araştırma okul öncesi öğretmen adaylarının
temel matematik kavramlarını içeren soruları çözerken yaptıkları hataları
tespit etmeyi amaçlamıştır. Betimsel araştırma modeli baz alınarak tasarlanan
çalışmada, amaca yönelik olarak, 10 açık sorudan oluşan bilgi testi
oluşturulmuş ve farklı sınıflarda öğrenim gören 237 öğretmen adayına
uygulanmıştır. Katılımcıların vermiş
oldukları hatalı çözümler analiz edilmiş ve öğretmen adaylarının yapmış
oldukları hatalar soruyu hatalı anlama, basit aritmetik işlem hatası, yöntemsel hata ve kavramsal hata
kategorilerinde sınıflandırılmıştır. Yapılan analizler neticesinde, hataların
büyük çoğunluğunun soruyu hatalı anlama ve basit aritmetik işlem hatası
kategorisinde olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen verilere göre, öğretmen
adaylarının bilgi testindeki soruları doğru çözememelerindeki en büyük
etkenlerin soruyu yanlış anlama ve yorumlamalarından ve çözüm sürecinde
işlemleri yaparken dikkatsiz olmalarından kaynaklandığı söylenebilir. Bu tarz
hataların önüne geçilebilmesi için, bireylerin okuma alışkanlıklarının
arttırılıp, okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesi ve kişilerin çözümün
doğru olup olmadığının kontrolünün yapması sağlanmalıdır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 20, 2017 |
Acceptance Date | November 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |