Müzik eğitimi, esasta bir müziksel tutum edindirme, değiştirme, değişikliği yaratma ve müziksel tutum geliştirme sürecidir. Müzik eğitimi vasıtası ile kişinin toplumsal çevresi ve müziksel çevresi arasındaki bildirişim ve ilişkilerin daha tertipli, sağlıklı ve verimli olması umulur. Güzel Sanatlar Fakültelerinin genel amacı topluma faydalı olabileceğini düşündükleri öğrencileri yetiştirmek ve meslek sahibi olmalarına olanak tanımaları olmuştur. Bu bölümlerde okuyan öğrenciler müzik teorilerine ve performansa dayalı yoğun bir eğitim almaktadırlar. Bölümlerin zaruri derslerinden biri de Müzik Teorileri ve İşitme Eğitimi dersidir. Literatür tarandığında da görülmektedir ki, çok fazla sayıda işitme eğitimi dersinin farklı etkileri üzerine yapılmış akademik çalışmalar mevcuttur. Bu çalışmada da Kırıkkale Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü programında yer alan Müzik Teorisi ve İşitme eğitimi dersinde öğrencilerin ne tür zorluklarla karşılaştıkları saptanmıştır. Çalışma grubu 37 kişilik bir öğrenci grubundan oluşmuştur. 12 Yargı cümlesinden oluşan 3’lü likert tipi anket uygulanmıştır. Sonuç olarak; işitme eğitimi dersinde öğrencilerin en çok yaşadığı problemler; İşitme eğitimi ders esnasında gerekli ortamın/araç gerecin/sessizliğin sağlanamaması, Sınıf içi başarı düzeylerinin farklı olması ve öğrencilerin düzenli ders tekrarı yapmamaları olarak belirlenmiştir.
Güzel Sanatlar Fakültesi işitme eğitimi müziksel işitme eğitiminde sorunlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 8 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |