Lesson study is a professional development model that is widely used in teacher training and development in the international arena, which we have heard frequently in recent years in our country. To present a general schema of the lesson study studies carried out with different participant profiles for different purposes in our country is considered to be valuable both for practitioners (such as teachers, teacher candidates, administrators, etc.) who will carry out lesson study practices in the future and for researchers who will carry out their studies in this field. Precisely for this reason, 38 articles reached by using the Dergi Park platform (until September 2021) are analysed according to publication years, branches, type of lecture study, preferred research approach, design, study group type and size, and data collection tools used in the process. The data obtained in the study were subjected to descriptive content analysis. The results were obtained such as the first article about the lesson study was published in 2012, mostly lesson study studies are carried out in the branch of mathematics and mostly lesson study is accomplished with teacher candidates in our country. Based on the results obtained, it is recommended to include participants such as academicians, inspectors, education politicians in the process in order to ensure the diversity of the participant profile in lesson study practices.
Ders imecesi uluslararası platformda öğretmen yetiştirme ve geliştirmede yaygın bir şekilde kullanılan, ülkemizde de son yıllarda adını sıklıkla duyduğumuz bir mesleki gelişim modelidir. Ülkemizde farklı amaçlarla farklı katılımcı profilleri ile yürütülen ders imecesi çalışmalarının genel bir tablosunu sunmanın; hem gelecekte ders imecesi uygulamaları gerçekleştirecek olan uygulayıcılar (öğretmen, öğretmen adayı, idareci, vb. gibi) için hem de bu alanda çalışmalarını yürütecek olan araştırmacılar için kıymetli olduğu düşünülmektedir. Bu nedenle araştırmada, Dergi Park platformu kullanılarak (Eylül 2021 tarihine dek) ulaşılan 38 makale yayım yıllarına, branşlarına, kullanılan ders imecesi türüne, araştırmada tercih edilen araştırma yaklaşımına, desenine, çalışma grubu türü ve büyüklüğüne ve süreç içerinde kullanılan veri toplama araçlarına göre detaylı bir şekilde incelenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler betimsel içerik analizine tabi tutulmuştur. Ders imecesi ile ilgili ilk makalenin 2012 yılında yayımlandığı; çoğunlukla matematik branşında ders imecesi araştırmalarının yürütüldüğü; ülkemizde çoğunlukla öğretmen adaylarıyla ve okul içi ders imecesi türünün gerçekleştirildiği sonuçlara ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlardan hareketle, ders imecesi uygulamalarında katılımcı profilinin çeşitliliğinin sağlanması adına akademisyen, müfettiş, eğitim politikacıları gibi katılımcıların da sürece dahil edilmesi önerilmektedir.
Sunduğumuz makalenin son yıllarda tüm Dünya’da ve Ülkemizde tercih edilen öğretmen yetiştirme ve geliştirme modeli olan ‘Ders İmecesi’ne yönelik Dergi Park Platformunda yayımlanan 38 makalenin betimsel içerik analizi olması ve bu tür sistematik derleme araştırmaları için Etik Kurul Onayına gerek olmaması nedeniyle Etik Kurul Onayı bulunmamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Teacher Education and Professional Development of Educators |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | October 25, 2023 |
Publication Date | October 27, 2023 |
Acceptance Date | September 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 2 |