Research Article
BibTex RIS Cite

Hemşirelik Öğrencilerinin Benlik Saygısı, Narsisizm ve Kişilik Özellikleri: Devlet ve Vakıf Üniversitesi İncelemesi

Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 16 - 27, 26.06.2020

Abstract

Hemşirelik ülkemizde üniversitelerin tercih edilen bir bölümüdür. Amaç: Araştırma devlet ve vakıf üniversitesinde hemşirelik lisans eğitimine başlayan öğrencilerinin benlik saygı düzeyleri, narsisizm düzeyleri ve kişilik özelliklerinin incelenmesi amacıyla yapıldı. Metod: Tanımlayıcı tipteki araştırma bir devlet üniversitesi ve bir vakıf üniversitesinde öğrenime başlayan 253 hemşirelik birinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında; “Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği (RBSÖ)”, “Narsistik Kişilik Envanteri (NKE)” ve “Eysenck Kişilik Anketi- Gözden Geçirilmiş Kısaltılmış Formu (EKA-GGK)” kullanıldı. Bulgular: Verilerin analizinde Ki-kare, Mann-Whitney U-Testi, Student t testi ve korelasyon analizinden yararlanıldı. Her iki grubun bölüm memnuniyeti özelliği benzer, cinsiyet, yaş ortalaması, mezun olunan lise, anne eğitimi, baba eğitimi ve gelir düzeyi özellikleri benzer değildir. Hemşirelik öğrencilerinin RBSÖ puan ortalaması 1.05 ± 0.53; NKE puan ortalaması 13.52 ± 5.54, EKA-GGK alt boyutuna göre puan ortalamaları; Psikotisizm 1.17 ± 1.03; Nörotisizm 3.10 ± 1.77; Dışa dönüklük 3.89 ± 1.84; Yalan 4.14 ± 1.45’dir. NKE ile RBSÖ puanları ve EKA-GGK Dışa dönüklük ve Psikotisizm alt boyut puanları arasında pozitif yönde, NKE ile EKA-GGK Nörotisizm ve Yalan alt boyut puanları arasında negatif yönde ilişki saptandı. Vakıf üniversitesindeki öğrencilerinin NKE puanları devlet üniversitesindekilerden yüksektir, RBSÖ ve EKA-GGK alt ölçek puanları iki grupta da benzerdir. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin benlik saygı düzeyi yüksek, narsisizm düzeyleri normaldir. Kişilik özelliklerinden psikotisizm düşük düzeyde, nörotisizm, dışa dönüklük ve yalan orta düzeydedir. Narsisizm düzeyi ile benlik saygısı ve kişilik özellikleri arasında ilişki vardır. Benlik saygı düzeyi ve kişilik özellikleri devlet ve vakıf üniversitesi öğrencilerinde benzerdir. Narsisizm düzeyi vakıf üniversitesi öğrencilerinde yüksektir.

Supporting Institution

Yok

Project Number

Yok

Thanks

Araştırmaya katılan öğrencilere ve kurum izni veren yöneticilere teşekkür ederiz.

References

  • Altıok, H.Ö., Ek, N., ve Koruklu, N. (2010). Üniversite öğrencilerinin benlik saygı düzeyi ile ilişkili bazı değişkenlerin incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1):99-120.
  • Arkar, H. (2005). Cloninger’in psikobiyolojik kişilik kuramı. Türk Psikoloji Bülteni, 36:82-94.
  • Baumeister, R. F., Bushman, B. J., ve Campbell. K. (2000). Self-esteem, narcissism, and aggression: Does violence result from low self-esteem or from threatened egotism?. Current Directions in Psychological Science, 9(1):26-29.
  • Cihangiroğlu, N., Teke, A., Uzuntarla, Y., Uğrak, U. (2014). Narsisistik kişilik özellikleri kurumsal bağlılığı etkiler mi?. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 15 (2):173-185.
  • Cremers, H. R., ve Roelofs, K. (2016). Social anxiety disorder: A critical overview of neurocognitive research. Wiley Interdiscip Rev Cogn Sci, 7(4):218-232.
  • Çuhadaroğlu, F.( 1986). Adölesanlarda benlik saygısı (Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi). Hacettepe Üniversitesi Tıp Fak., Ankara.
  • Davidson, M., Sorensen, J.R., ve Reidy, T. J. (2016). Gender-responsiveness in corrections: Estimating female inmate misconduct risk using the Personality Assessment Inventory (PAI). Law and Human Behavior, 40(1):72–81.
  • Eskimez, Z., Öztunç, G., ve Alparslan, N. (2008). Lise son sınıfta okuyan kız öğrencilerin hemşirelik mesleğine ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, 15(1):58–67.
  • Evren, C., Dalbudak, E., Ozen, S., ve Evren, B. (2017). The relationship of social anxiety disorder symptoms with probable attention deficit hyperactivity disorder in Turkish university students; impact of negative affect and personality traits of neuroticism and extraversion. Psychiatry Research, 254:158-163.
  • Fang, K., Friedlander, M., ve Pieterse, A. L.(2016). Contributions of acculturation, enculturation, discrimination, and personality traits to social anxiety among Chinese immigrants: a context-specific assessment. Cultural Diversity and Ethnic Minority Psycholog, 22(1):58-68.
  • Foster, J. D., Campbell, W. K., ve Twenge, J. M.(2003). Individual differences in narcissism: Inflated self-views across the lifespan and around the world. Journal of Research in Personality, 37(6):469– 86.
  • Francis, L. J., Brown, L. B., ve Philipchalk, R.(1992). The development of an abbreviated form of the Revised Eysenck Personality Questionnaire (EPQR-A): Its use among students in England, Canada, the USA and Australia. Pers Individ Dif., 13(4):443-449.
  • Gardner, B. O., Boccaccini, M. T., Bitting, B. S., ve Edens, J. F. (2015). Personality assessment inventory scores as predictors of misconduct, recidivism, and violence: A meta-analytic review. Psychological Assessmen, 27(2):534–544.
  • Ha, C., Petersen, N., ve Sharp, C. (2008). Narcissism, self-esteem, and conduct problems Evidence from a British community sample of 7–11 year olds. European Child and Adolescent Psychiatr, 17(7):406–413.
  • İkiz, F.,E., ve Savi, F. C. (2010). Perceived social support and self-esteem in adolescence. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5:2338–2342.
  • Kaplan, S.C., Levinson, C. A., Rodebaugh, T.L., Menatti, A., ve Weeks, J.W. (2015). Social anxiety and the big five personality traits: The interactive relationship of trust and openness. Cognitive Behaviour Therap, 44(3):212-222.
  • Karaaziz, M., ve Atak, E. İ. (2013). Narsisizm ve narsisizmle ilgili araştırmalar üzerine bir gözden geçirme. Nesne, 1(2):44-59.
  • Karagözoğlu, Ş., Kahve, E., Koç, Ö., ve Adamişoğlu, D. (2008). Self esteem and assertiveness of final year Turkish university students. Nurse Education Today, 28(5):641–649.
  • Karancı, N., Dirik, G., ve Yorulmaz, O. (2007). Eysenck kişilik anketi -gözden geçirilmiş kısaltılmış formu’nun (EKA-GGK) Türkiye’de geçerlik ve güvenilirlik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 18 (3):254-261.
  • Kavurmacı, M., ve Küçükoğlu, S. (2014). Erkekler neden hemşire olmak istiyor? Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(1):1-5.
  • Kılıç, H. F. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin eğitim stresi ve mesleki benlik saygısı arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 5(1):49-59.
  • Kırağ, N. (2015). Hemşirelik mesleğinin seçiminde ilişkili olan faktörler. DEUHFED 8(4):226-231. Kızıltan, H. (2000). Narcissistic Personality Inventory (NPI) ölçeğinin Türkçe formu dil eşdeğerliliği, güvenilirlik ve geçerlilik çalışmaları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İÜSBE, İstanbul.
  • Levy, K. N., Chauhan, P., Clarkin, J. F., Wasserman, R. H., ve Reynoso, J. S. (2009). Narcissistic pathology: Empirical approaches. Psychiatric Annals, 39(4):203–213.
  • Lían, T. C. (2008). Family functioning, perceived social support, academic performance and self-esteem. Pertanika Journal of Social Sciences ve Humanities, 16(2):285-299.
  • McCredie M. N., ve Morey, L. C. (2019).. Who are the Turkers? A characterization of MTurk workers using the personality assessment inventory. Assessment, 2019;26(5):759-766.
  • Munro, D., Bore, M., ve Powis, D. (2005). Personality factors in professional ethical behaviour: Studies of empathy and narcissism. Australian Journal of Psycholog, 57(1):49–60.
  • Noll, J. F., ve Rosenbaum, B. (2014). Narcissistic biographies third age self‐transcendence abilities. Commentary. Personality and Mental Health, 8(1):85-88.
  • Önler, E., ve Saraçoğlu, V. G. (2010). Hemşirelikte meslek seçimi ölçeğinin güvenilirlik ve geçerliliği. DEUHFED, 3(2):78-85.
  • Pitt, V., Powis., D., Tracy., L. J., ve Hunter, S. (2014). Nursing students' personal qualities: A descriptive study. Nurse Education Today, 34(9):1196-1200.
  • Raskin, R., Novacek, J., ve Hogan, R. (1991). Narcissistic self-esteem management. Journal of Personality and Social Psychology, 60(6):911–918.
  • Raskin, R., ve Terry, H. A.(1988). Principal component analysis of the Narcissistic Personality Inventory and further evidence of its construct validity. Journal of Personality and Social Psychology, 54(5):890-902.
  • Reidy, T. J., Sorensen, J. R., ve Davidson, M. (2016). Testing the predictive validity of the Personality Assessment Inventory (PAI) in relation to inmate misconduct and violence. Psychological Assessment, 28(8):871–884.
  • Ronningstam, E. (2010) Narcissistic personality disorder: A current review. Current Psychiatry Reports, 12(1):68–75.
  • Russ, E., Shedler, J., Bradley, R., ve Westen, D. (2008). Refining the construct of narcissistic personality disorder: diagnostic criteria and subtypes. The American Journal of Psychiatry, 165(11):1473–1481.
  • Şişli, G., ve Köse, S. (2013). Kurum kültürü ve kurumsal imaj ilişkisi: Devlet ve vakıf üniversiteleri üzerinde bir uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 41:165-193.
  • Tayyar, N., ve Dilşeker, F. (2012). Devlet ve vakıf üniversitelerinde hizmet kalitesi ve imajın öğrenci memnuniyetine etkisi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28:184-203.
  • Tezel, A., Akpınar, B. A., Yurttaş, A., ve Çelebioğlu, A. (2008). Hastalar erkek hemşireleri kabul edecekler mi? Türkiye Klinikleri Journal of Medical Ethics-Law and History, 16(1):13-18.
  • Twenge, J. M. (2009). Generational changes and their impact in the classroom: Teaching generation me. Medical Education, 43(35):398–405.
  • Twenge, J. M., Konrath, S., Foster, J.D., Campbell, W.K., ve Bushman, B. J. (2008). Egos inflating over time: A cross-temporal meta-analysis of the Narcissistic Personality Inventory. Journal of Personality, 76(4):875–901.
  • Uslusoy, E.Ç., Gürdoğan, E.P., ve Kurt, D. (2016). Hemşirelerde mesleki benlik saygısı ve meslektaş dayanışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(1):29-35.
  • Warbah, L., Sathiyaseelan, M., VijayaKumar, C., Vasantharaj, B., Russell, S., Jacob, K. (2007). Psychological distress, personality, and adjustment among nursing students. Nurse Education Today, 27(6):597–601.
  • Wink, P. (1991). Two faces of narcissism. Journal of Personality and Social Psycholog, 61(4):590-597.
  • YÖK (2019). https://istatistik.yok.gov.tr/ erişim tarihi 20.02.202044.
  • Zencir, G., ve Eşer, İ. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik mesleğine yönelik tutumları ile hemşirelik tercihi arasındaki ilişki: Türkiye örneği. DEUHFED, 9(2):30-37.

Self-Esteem, Narcissism and Personality Traits of Nursing Students: A Review of Public and Foundation Universities

Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 16 - 27, 26.06.2020

Abstract

Nursing is among the most preferred departments of universities within numerical departments in our country. Objectives: The research was carried out to examine the self-esteem levels, narcissism levels and personality traits of students who started nursing undergraduate education at state and foundation universities. Methods: This descriptive study was carried out with 253 nursing first year students who started education at a state university and a foundation university. The data were collected by using “Rosenberg Self-Esteem Scale (RSE)”, “Narcissistic Personality Inventory (NPI)” and “Eysenck Personality Questionnaire-Revised Abbreviated Form (EPQR-A)”. In the analysis of the data, Chi-square, Mann-Whitney U-Test, Student t test, and correlation analysis were used. Results: The department satisfaction level of both groups was similar, and gender, average age, high school graduate, mother education, father education and income level characteristics were not similar. Nursing students' mean RSE score was 1.05 ± 0.53; NPI mean score is 13.52 ± 5.54, mean scores according to EPQR-A sub-dimension; Psychoticism 1.17 ± 1.03; Neurotsism 3.10 ± 1.77; Extroversion is 3.89 ± 1.84; Lie is 4.14 ± 1.45. There was a positive correlation between NPI and RSE scores and EPQR-A Extroversion and Psychoticism subscale scores, and negative correlation between NPI and EPQR-A Neuroticism and Lie sub-dimension scores. The NPI scores of the students at the foundation university are higher than those at the state university, and the RSE and EPQR-A subscale scores are similar in the two groups. Conclusion: Nursing students have high self-esteem and narcissism levels are normal. Among the personality traits, psychoticism is at a low level, neuroticism, extraversion and lie are at a medium level. There is a relationship between the level of narcissism and self-esteem and personality traits. Self-esteem and personality traits of public and foundation university students are similar. The level of narcissism is higher among foundation university students.

Project Number

Yok

References

  • Altıok, H.Ö., Ek, N., ve Koruklu, N. (2010). Üniversite öğrencilerinin benlik saygı düzeyi ile ilişkili bazı değişkenlerin incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1):99-120.
  • Arkar, H. (2005). Cloninger’in psikobiyolojik kişilik kuramı. Türk Psikoloji Bülteni, 36:82-94.
  • Baumeister, R. F., Bushman, B. J., ve Campbell. K. (2000). Self-esteem, narcissism, and aggression: Does violence result from low self-esteem or from threatened egotism?. Current Directions in Psychological Science, 9(1):26-29.
  • Cihangiroğlu, N., Teke, A., Uzuntarla, Y., Uğrak, U. (2014). Narsisistik kişilik özellikleri kurumsal bağlılığı etkiler mi?. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 15 (2):173-185.
  • Cremers, H. R., ve Roelofs, K. (2016). Social anxiety disorder: A critical overview of neurocognitive research. Wiley Interdiscip Rev Cogn Sci, 7(4):218-232.
  • Çuhadaroğlu, F.( 1986). Adölesanlarda benlik saygısı (Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi). Hacettepe Üniversitesi Tıp Fak., Ankara.
  • Davidson, M., Sorensen, J.R., ve Reidy, T. J. (2016). Gender-responsiveness in corrections: Estimating female inmate misconduct risk using the Personality Assessment Inventory (PAI). Law and Human Behavior, 40(1):72–81.
  • Eskimez, Z., Öztunç, G., ve Alparslan, N. (2008). Lise son sınıfta okuyan kız öğrencilerin hemşirelik mesleğine ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, 15(1):58–67.
  • Evren, C., Dalbudak, E., Ozen, S., ve Evren, B. (2017). The relationship of social anxiety disorder symptoms with probable attention deficit hyperactivity disorder in Turkish university students; impact of negative affect and personality traits of neuroticism and extraversion. Psychiatry Research, 254:158-163.
  • Fang, K., Friedlander, M., ve Pieterse, A. L.(2016). Contributions of acculturation, enculturation, discrimination, and personality traits to social anxiety among Chinese immigrants: a context-specific assessment. Cultural Diversity and Ethnic Minority Psycholog, 22(1):58-68.
  • Foster, J. D., Campbell, W. K., ve Twenge, J. M.(2003). Individual differences in narcissism: Inflated self-views across the lifespan and around the world. Journal of Research in Personality, 37(6):469– 86.
  • Francis, L. J., Brown, L. B., ve Philipchalk, R.(1992). The development of an abbreviated form of the Revised Eysenck Personality Questionnaire (EPQR-A): Its use among students in England, Canada, the USA and Australia. Pers Individ Dif., 13(4):443-449.
  • Gardner, B. O., Boccaccini, M. T., Bitting, B. S., ve Edens, J. F. (2015). Personality assessment inventory scores as predictors of misconduct, recidivism, and violence: A meta-analytic review. Psychological Assessmen, 27(2):534–544.
  • Ha, C., Petersen, N., ve Sharp, C. (2008). Narcissism, self-esteem, and conduct problems Evidence from a British community sample of 7–11 year olds. European Child and Adolescent Psychiatr, 17(7):406–413.
  • İkiz, F.,E., ve Savi, F. C. (2010). Perceived social support and self-esteem in adolescence. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5:2338–2342.
  • Kaplan, S.C., Levinson, C. A., Rodebaugh, T.L., Menatti, A., ve Weeks, J.W. (2015). Social anxiety and the big five personality traits: The interactive relationship of trust and openness. Cognitive Behaviour Therap, 44(3):212-222.
  • Karaaziz, M., ve Atak, E. İ. (2013). Narsisizm ve narsisizmle ilgili araştırmalar üzerine bir gözden geçirme. Nesne, 1(2):44-59.
  • Karagözoğlu, Ş., Kahve, E., Koç, Ö., ve Adamişoğlu, D. (2008). Self esteem and assertiveness of final year Turkish university students. Nurse Education Today, 28(5):641–649.
  • Karancı, N., Dirik, G., ve Yorulmaz, O. (2007). Eysenck kişilik anketi -gözden geçirilmiş kısaltılmış formu’nun (EKA-GGK) Türkiye’de geçerlik ve güvenilirlik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 18 (3):254-261.
  • Kavurmacı, M., ve Küçükoğlu, S. (2014). Erkekler neden hemşire olmak istiyor? Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(1):1-5.
  • Kılıç, H. F. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin eğitim stresi ve mesleki benlik saygısı arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 5(1):49-59.
  • Kırağ, N. (2015). Hemşirelik mesleğinin seçiminde ilişkili olan faktörler. DEUHFED 8(4):226-231. Kızıltan, H. (2000). Narcissistic Personality Inventory (NPI) ölçeğinin Türkçe formu dil eşdeğerliliği, güvenilirlik ve geçerlilik çalışmaları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İÜSBE, İstanbul.
  • Levy, K. N., Chauhan, P., Clarkin, J. F., Wasserman, R. H., ve Reynoso, J. S. (2009). Narcissistic pathology: Empirical approaches. Psychiatric Annals, 39(4):203–213.
  • Lían, T. C. (2008). Family functioning, perceived social support, academic performance and self-esteem. Pertanika Journal of Social Sciences ve Humanities, 16(2):285-299.
  • McCredie M. N., ve Morey, L. C. (2019).. Who are the Turkers? A characterization of MTurk workers using the personality assessment inventory. Assessment, 2019;26(5):759-766.
  • Munro, D., Bore, M., ve Powis, D. (2005). Personality factors in professional ethical behaviour: Studies of empathy and narcissism. Australian Journal of Psycholog, 57(1):49–60.
  • Noll, J. F., ve Rosenbaum, B. (2014). Narcissistic biographies third age self‐transcendence abilities. Commentary. Personality and Mental Health, 8(1):85-88.
  • Önler, E., ve Saraçoğlu, V. G. (2010). Hemşirelikte meslek seçimi ölçeğinin güvenilirlik ve geçerliliği. DEUHFED, 3(2):78-85.
  • Pitt, V., Powis., D., Tracy., L. J., ve Hunter, S. (2014). Nursing students' personal qualities: A descriptive study. Nurse Education Today, 34(9):1196-1200.
  • Raskin, R., Novacek, J., ve Hogan, R. (1991). Narcissistic self-esteem management. Journal of Personality and Social Psychology, 60(6):911–918.
  • Raskin, R., ve Terry, H. A.(1988). Principal component analysis of the Narcissistic Personality Inventory and further evidence of its construct validity. Journal of Personality and Social Psychology, 54(5):890-902.
  • Reidy, T. J., Sorensen, J. R., ve Davidson, M. (2016). Testing the predictive validity of the Personality Assessment Inventory (PAI) in relation to inmate misconduct and violence. Psychological Assessment, 28(8):871–884.
  • Ronningstam, E. (2010) Narcissistic personality disorder: A current review. Current Psychiatry Reports, 12(1):68–75.
  • Russ, E., Shedler, J., Bradley, R., ve Westen, D. (2008). Refining the construct of narcissistic personality disorder: diagnostic criteria and subtypes. The American Journal of Psychiatry, 165(11):1473–1481.
  • Şişli, G., ve Köse, S. (2013). Kurum kültürü ve kurumsal imaj ilişkisi: Devlet ve vakıf üniversiteleri üzerinde bir uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 41:165-193.
  • Tayyar, N., ve Dilşeker, F. (2012). Devlet ve vakıf üniversitelerinde hizmet kalitesi ve imajın öğrenci memnuniyetine etkisi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28:184-203.
  • Tezel, A., Akpınar, B. A., Yurttaş, A., ve Çelebioğlu, A. (2008). Hastalar erkek hemşireleri kabul edecekler mi? Türkiye Klinikleri Journal of Medical Ethics-Law and History, 16(1):13-18.
  • Twenge, J. M. (2009). Generational changes and their impact in the classroom: Teaching generation me. Medical Education, 43(35):398–405.
  • Twenge, J. M., Konrath, S., Foster, J.D., Campbell, W.K., ve Bushman, B. J. (2008). Egos inflating over time: A cross-temporal meta-analysis of the Narcissistic Personality Inventory. Journal of Personality, 76(4):875–901.
  • Uslusoy, E.Ç., Gürdoğan, E.P., ve Kurt, D. (2016). Hemşirelerde mesleki benlik saygısı ve meslektaş dayanışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(1):29-35.
  • Warbah, L., Sathiyaseelan, M., VijayaKumar, C., Vasantharaj, B., Russell, S., Jacob, K. (2007). Psychological distress, personality, and adjustment among nursing students. Nurse Education Today, 27(6):597–601.
  • Wink, P. (1991). Two faces of narcissism. Journal of Personality and Social Psycholog, 61(4):590-597.
  • YÖK (2019). https://istatistik.yok.gov.tr/ erişim tarihi 20.02.202044.
  • Zencir, G., ve Eşer, İ. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik mesleğine yönelik tutumları ile hemşirelik tercihi arasındaki ilişki: Türkiye örneği. DEUHFED, 9(2):30-37.
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Gülseren Çıtak-tunç

Nevin Çıtak Bilgin 0000-0003-4367-215X

Bedriye Ak 0000-0002-4277-6355

Project Number Yok
Publication Date June 26, 2020
Submission Date March 31, 2020
Acceptance Date May 10, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Çıtak-tunç, G., Çıtak Bilgin, N., & Ak, B. (2020). Hemşirelik Öğrencilerinin Benlik Saygısı, Narsisizm ve Kişilik Özellikleri: Devlet ve Vakıf Üniversitesi İncelemesi. International Journal of Scholars in Education, 3(1), 16-27.