Öğretmen adaylarının fen eğitimine ilişkin metaforik algılarının belirlenmesi, fen eğitiminin daha etkili ve verimli bir şekilde düzenlenmesinin yanı sıra öğretiminin organizasyon ve yapısına da katkı sağlayacaktır. Bu yönüyle bu araştırma, öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik metaforik algılarını çeşitli değişkenler açısından belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırma 301 öğretmen adayı üzerinde yapılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan fenomenolojik araştırma benimsenmiştir. Veri toplama aracı olarak yaratıcı karşılaştırma formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde nitel veri analiz yöntemlerinden biri olan içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışma sonucunda öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik yaratıcı karşılaştırmaları duygu, renk, oyun, ulaşım aracı ve teknolojik araç olmak üzere 5 kategoride toplanmıştır. Öğretmen adayları bu kategorilere göre çeşitli metaforlar üretmişlerdir. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak da bazı önerilerde bulunulmuştur.
Determination of prospective teachers' metaphoric perceptions of science education will contribute to the more effective and efficient organization of science education and the organize and structure of its teaching. In this aspect, this research aimed at determining prospective teachers' metaphoric perceptions toward science education in terms of various variables. This research was conducted on 301 prospective teachers. In this research, a phenomenological study, which is one of the qualitative research designs, was adopted. A creative comparison form was used as a data collection tool. The content analysis method, which is one of the qualitative data analysis methods, was used to analyze the collected data. As a result of this study, the creative comparisons of prospective teachers for science education were gathered under 5 categories: emotion, color, game, transportation vehicle, and technological tool. Prospective teachers produced several metaphors according to these categories. And some suggestions were made based on the results.
Science education Creative comparisons prospective teachers phenomology Yaratıcı karşılaştırmalar fenomenoloji öğretmen adayları fen eğitimi.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | November 22, 2022 |
Acceptance Date | December 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 2 |
|
| |