Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2024, Volume: 7 Issue: 2, 185 - 196, 31.12.2024
https://doi.org/10.52134/ueader.1603026

Abstract

References

  • Akar, C. & Keyvanoğlu, A. (2016). 2009 ve 2015 Hayat bilgisi programlarının çok kültürlü eğitim bağlamında karşılaştırılması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 731-749.
  • Akın, B. İ. (2007). 2005–2006 öğretim yılı ilköğretim okulları hayat bilgisi ders kitaplarının pedagojik açıdan değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Erciyes Üniversitesi.
  • Avcı, T. (2014). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ve öz güven düzeylerinin belirlenmesi [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Muş Alparslan Üniversitesi.
  • Balcı, A. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Black, P. & William, D. (2009). Developing the theory of formative assessment. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 21, 5-31.
  • Burul, C. (2018). Öğretmenlerin eğitim programı tasarım yaklaşımı tercihlerinin öğretim programına bağlılıklarıyla olan ilişkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Cangüven, H.D., Öz, O., Binzet, G. & Avcı, G. (2017). Milli Eğitim Bakanlığı 2017 Fen Bilimleri Taslak programının yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. International Journal of Eurasian Education and Culture, 2, 62-80.
  • Çolak, E. (2019). Beslenme eğitimi açısından ortaokul ders kitapları ve öğretim programlarının durumu ve ortaokul öğrencilerinin beslenme öz yeterlilikleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kastamonu Üniversitesi.
  • Demir, E. (2020). 5. Sınıf fen bilimleri dersi insan ve çevre ünitesinde ters yüz sınıf uygulamalarının çevre bilincine etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kastamonu Üniversitesi.
  • Demircioğlu, G., Aslan, A. & Yadigaroğlu, M. (2015). Yenilenen kimya dersi öğretim programının öğretmen görüşleri ile destekli analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 135-146.
  • Demirel, Ö. (2013). Eğitimde program geliştirme. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Deveci, İ. (2018). Türkiye’de 2013 ve 2018 yılı fen bilimleri dersi öğretim programlarının temel öğeler açısından karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 799-825. https://doi.org/10.17860/mersinefd.342260
  • Doğan, Y., & Burak, D. (2018). 4. Sınıf fen bilimleri dersi kazanımlarının revize edilmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(23), 34–56.
  • Dönmez, H. & Zorluoğlu, S. L. (2020). Fen bilimleri dersi öğretim programı 6., 7. ve 8. sınıf kazanımlarının SOLO Taksonomisine göre incelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 85-95. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.547938
  • Duran, M. & Kenanoğlu, D. (2020). Erken çocukluk döneminde dil gelişimi üzerine yapılan çalışmaların içerik analizi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 8(1), 15-35. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.699957 Efe, H.A. & Efe, R. (2018). 9. sınıf biyoloji dersi öğretim programındaki kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisi’ne göre karşılaştırılması: 2013, 2017 ve 2018 yılları. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 7(3), 1-10. Elmas, R., Arslan, H. Ö., Pamuk, S., Pesman, H. & Sözbilir, M. (2021). Fen eğitiminde yeni bir yaklaşım olarak sistemsel düşünme. Türkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi, 6(1), 107-132. https://doi.org/10.37995/jotcsc.889340
  • Erbağcı, N. & Kaf, Ö. (2020). Hayat Bilgisi dersi öğretim programı ile ilgili yapılan çalışmaların çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 103-115.
  • Ertan, A. (2013). İlkokul birinci sınıflarda oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarının amaca ulaşabilirliğinin değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Manisa Celal Bayar Üniversitesi.
  • Gültekin, M., & Burak, D. (2019). 4. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programı kazanımlarının bloom ve revize bloom taksonomilerine göre incelenmesi. Kilis Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(19), 121–140.
  • İrcal Sümbül, E. (2009). 4-6 yaş arasındaki öğrencilerin okul dönemindeki yetersiz ve dengesiz beslenme alışkanlıklarının saptanması. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Selçuk Üniversitesi.
  • Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri: kavramlar teknikler ilkeler. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kılıç, B. C. (2019). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler ders kitaplarındaki doğal afetler konusunun sarmal sistem yönünden değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Konca, E., Ermiş, E., Ermiş, A. & Erilli, N.A. (2019). 7-14 yaş öğrencilerinin fiziksel aktivite durumları ve beslenme alışkanlıklarının araştırılması. Turkish Studies Social Sciences, 14(1), 105-117.
  • Kuzu, O., Çil, O. & Şimşek, A. S. (2018). 2018 Matematik dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 129-147. https://doi.org/10.17556/erziefd.482751
  • Küçükahmet, L. (2003). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Nobel Yayınları.
  • Laska, J. A. & Gürbüztürk, O. (2019). Eğitim programı ile öğretim arasındaki ilişki: kavramsal bir açıklama. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences, 22(1), 251-259. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000862
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book Sage Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018a). Hayat bilgisi dersi öğretim programı (ilkokul 1, 2 ve 3.sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=326
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018b). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=325
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018c). Ortaöğretim beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı (9, 10, 11 ve 12. sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=334
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018d). Beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programı (ilkokul 1, 2, 3 ve 4. sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=443
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018e). Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı (ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=324
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018f). Ortaöğretim biyoloji dersi öğretim programı (9, 10, 11 ve 12. sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=361
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018g). Orta-ağır zihinsel engeli ve otizm spektrum bozukluğu olan öğrenciler için beslenme, sağlık ve güvenlik dersi öğretim programı I. kademe (1, 2, 3 ve 4. sınıf). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/20209159362400BeslenmeSa%C4%9Fl%C4%B1kveG%C3%BCvenlik_Kademe1.pdf
  • Niess, M (2006). Preparing preservice teachers to teach mathematics with technology - developing a TPCK. Proceedings of 18 Society for Information Technology and Teacher Education International Conference, Chesapeake, 3788-3795.
  • Özata Yücel, E. & Özkan, M. (2013). 2013 Fen bilimleri programının 2005 fen ve teknoloji programıyla çevre konuları açısından karşılaştırılması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 237-266.
  • Özcan, C. & Kaptan, F. (2018). 2018 fen bilimleri öğretim programının fen bilimleri için uyarlanmış bloom taksonomisine göre incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 78-90.
  • Özçelik, D. A. (2014). Eğitim programları ve öğretim - genel öğretim yöntemi. Pegem Akademi Yayıncılık. Özdemir, S.M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 126-146.
  • Pekşen Akça, R., Arslan, R. & Akıncı Demirbaş, E. (2013). Farklı üniversitelerde eğitim gören çocuk gelişim lisans ve önlisans öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları. Akademik Bakış Dergisi, 38, 1-18.
  • Pratt, D. (1980). Curriculum: design and development. Harcourt Brace Jovanovich Publishing.
  • Sıcak, A. & Arsal, Z. (2014). 5. sınıf fen ve teknoloji öğretim programı canlılar dünyasını gezelim tanıyalım ünitesinin sağlamlığının incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 85-109.
  • Sünbül, A. M. (2011). Öğretim ilke ve yöntemleri. Eğitim Yayınevi.
  • Şimşek, H. (2009). Eğitim tarihi araştırmalarında yöntem sorunu. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(1), 33-51.
  • Taşçi, G. (2023). Biyoloji öğretimi: öğretim programları biyoloji kazanımlarının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 52(240), 2763-2786. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1188048
  • Tayhan Kartal, F., Burnaz Arslan, N., Yaşar, B., Sağlam, S. & Kıymaz, M. (2019). Adölesanların beslenme bilgi düzeylerinin beslenme ve egzersiz alışkanlıkları üzerine etkisinin incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(2), 280-295. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.590620
  • Ursavaş, N., Aytar, A. & Alpay, E. (2020). Farklı öğretim programlarının su ile ilişkili kazanımlar açısından incelenmesi. Anadolu Öğretmen Dergisi, 4(1), 98-113. https://doi.org/10.35346/aod.687703
  • Yakar, A. (2016). Geleceğin eğitimi üzerine program ve tasarım modeli önerileri:“ yaşamsal eğitim programları” ve “yaşamsal öğretim tasarımları”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-15.
  • Yayla, K. & Yayla, T. (2017). 2017 Fizik öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (ordu ili örneği). Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(1), 89-94.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zorluoglu, S. L., Kızılaslan, A. & Yapucuoglu, M. D. (2020). The analysis of 9th grade chemistry curriculum and textbook according to revised bloom's taxonomy. Cypriot Journal of Educational Sciences, 15(1), 9-20.

Examining Curriculums in Terms of Healthy Nutrition Outcomes in the Context of Class Level

Year 2024, Volume: 7 Issue: 2, 185 - 196, 31.12.2024
https://doi.org/10.52134/ueader.1603026

Abstract

This study aimed to examine the healthy nutrition outcomes gained by curriculums introduced and implemented in 2018, focusing on grades and lesson durations. Designed with a qualitative research approach, the study employed the document review technique. Data collected from the analysis of six different curriculums were evaluated using content analysis. Through analysis, 38 healthy nutrition outcomes were identified and categorized under themes after coding. Findings from the evaluation of lesson durations and class levels indicate that healthy nutrition outcomes are not evenly distributed across class levels. The Science Curriculum(SC) does not include any healthy nutrition outcomes for the 5th grade, and the Physical Education and Games Curriculum(PEGC) excludes them for the 2nd grade. Similarly, the Secondary School Biology Curriculum(SSBC) includes such outcomes only in the 9th grade. Regarding lesson durations, the average time allocated to healthy nutrition outcomes was determined as 2.5–3 hours in the Life Sciences Curriculum(LSC), 1.5–3 hours in the SC, 1.5–2.5 hours in the Secondary School Physical Education and Sports Curriculum(SEPESC), and 8.5 hours in the SSBC. However, lesson durations were not specified for the outcomes in PEGC and SEPESC. These results emphasize the need to distribute outcomes more equitably and systematically across class levels in alignment with pedagogical principles. Furthermore, organizing healthy nutrition outcomes with spiral structure is recommended to ensure learning continuity and prevent incomplete understanding. This study highlights the importance of adopting planned and systematic approach in curriculum design to enhance the effective integration and balanced distribution of healthy nutrition outcomes.

References

  • Akar, C. & Keyvanoğlu, A. (2016). 2009 ve 2015 Hayat bilgisi programlarının çok kültürlü eğitim bağlamında karşılaştırılması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 731-749.
  • Akın, B. İ. (2007). 2005–2006 öğretim yılı ilköğretim okulları hayat bilgisi ders kitaplarının pedagojik açıdan değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Erciyes Üniversitesi.
  • Avcı, T. (2014). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ve öz güven düzeylerinin belirlenmesi [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. Muş Alparslan Üniversitesi.
  • Balcı, A. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Black, P. & William, D. (2009). Developing the theory of formative assessment. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 21, 5-31.
  • Burul, C. (2018). Öğretmenlerin eğitim programı tasarım yaklaşımı tercihlerinin öğretim programına bağlılıklarıyla olan ilişkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Cangüven, H.D., Öz, O., Binzet, G. & Avcı, G. (2017). Milli Eğitim Bakanlığı 2017 Fen Bilimleri Taslak programının yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. International Journal of Eurasian Education and Culture, 2, 62-80.
  • Çolak, E. (2019). Beslenme eğitimi açısından ortaokul ders kitapları ve öğretim programlarının durumu ve ortaokul öğrencilerinin beslenme öz yeterlilikleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kastamonu Üniversitesi.
  • Demir, E. (2020). 5. Sınıf fen bilimleri dersi insan ve çevre ünitesinde ters yüz sınıf uygulamalarının çevre bilincine etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kastamonu Üniversitesi.
  • Demircioğlu, G., Aslan, A. & Yadigaroğlu, M. (2015). Yenilenen kimya dersi öğretim programının öğretmen görüşleri ile destekli analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 135-146.
  • Demirel, Ö. (2013). Eğitimde program geliştirme. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Deveci, İ. (2018). Türkiye’de 2013 ve 2018 yılı fen bilimleri dersi öğretim programlarının temel öğeler açısından karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 799-825. https://doi.org/10.17860/mersinefd.342260
  • Doğan, Y., & Burak, D. (2018). 4. Sınıf fen bilimleri dersi kazanımlarının revize edilmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(23), 34–56.
  • Dönmez, H. & Zorluoğlu, S. L. (2020). Fen bilimleri dersi öğretim programı 6., 7. ve 8. sınıf kazanımlarının SOLO Taksonomisine göre incelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 85-95. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.547938
  • Duran, M. & Kenanoğlu, D. (2020). Erken çocukluk döneminde dil gelişimi üzerine yapılan çalışmaların içerik analizi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 8(1), 15-35. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.699957 Efe, H.A. & Efe, R. (2018). 9. sınıf biyoloji dersi öğretim programındaki kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisi’ne göre karşılaştırılması: 2013, 2017 ve 2018 yılları. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 7(3), 1-10. Elmas, R., Arslan, H. Ö., Pamuk, S., Pesman, H. & Sözbilir, M. (2021). Fen eğitiminde yeni bir yaklaşım olarak sistemsel düşünme. Türkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi, 6(1), 107-132. https://doi.org/10.37995/jotcsc.889340
  • Erbağcı, N. & Kaf, Ö. (2020). Hayat Bilgisi dersi öğretim programı ile ilgili yapılan çalışmaların çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 103-115.
  • Ertan, A. (2013). İlkokul birinci sınıflarda oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarının amaca ulaşabilirliğinin değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Manisa Celal Bayar Üniversitesi.
  • Gültekin, M., & Burak, D. (2019). 4. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programı kazanımlarının bloom ve revize bloom taksonomilerine göre incelenmesi. Kilis Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(19), 121–140.
  • İrcal Sümbül, E. (2009). 4-6 yaş arasındaki öğrencilerin okul dönemindeki yetersiz ve dengesiz beslenme alışkanlıklarının saptanması. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Selçuk Üniversitesi.
  • Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri: kavramlar teknikler ilkeler. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kılıç, B. C. (2019). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler ders kitaplarındaki doğal afetler konusunun sarmal sistem yönünden değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Konca, E., Ermiş, E., Ermiş, A. & Erilli, N.A. (2019). 7-14 yaş öğrencilerinin fiziksel aktivite durumları ve beslenme alışkanlıklarının araştırılması. Turkish Studies Social Sciences, 14(1), 105-117.
  • Kuzu, O., Çil, O. & Şimşek, A. S. (2018). 2018 Matematik dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 129-147. https://doi.org/10.17556/erziefd.482751
  • Küçükahmet, L. (2003). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Nobel Yayınları.
  • Laska, J. A. & Gürbüztürk, O. (2019). Eğitim programı ile öğretim arasındaki ilişki: kavramsal bir açıklama. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences, 22(1), 251-259. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000862
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book Sage Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018a). Hayat bilgisi dersi öğretim programı (ilkokul 1, 2 ve 3.sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=326
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018b). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=325
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018c). Ortaöğretim beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı (9, 10, 11 ve 12. sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=334
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018d). Beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programı (ilkokul 1, 2, 3 ve 4. sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=443
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018e). Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı (ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=324
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018f). Ortaöğretim biyoloji dersi öğretim programı (9, 10, 11 ve 12. sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=361
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018g). Orta-ağır zihinsel engeli ve otizm spektrum bozukluğu olan öğrenciler için beslenme, sağlık ve güvenlik dersi öğretim programı I. kademe (1, 2, 3 ve 4. sınıf). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/20209159362400BeslenmeSa%C4%9Fl%C4%B1kveG%C3%BCvenlik_Kademe1.pdf
  • Niess, M (2006). Preparing preservice teachers to teach mathematics with technology - developing a TPCK. Proceedings of 18 Society for Information Technology and Teacher Education International Conference, Chesapeake, 3788-3795.
  • Özata Yücel, E. & Özkan, M. (2013). 2013 Fen bilimleri programının 2005 fen ve teknoloji programıyla çevre konuları açısından karşılaştırılması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 237-266.
  • Özcan, C. & Kaptan, F. (2018). 2018 fen bilimleri öğretim programının fen bilimleri için uyarlanmış bloom taksonomisine göre incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 78-90.
  • Özçelik, D. A. (2014). Eğitim programları ve öğretim - genel öğretim yöntemi. Pegem Akademi Yayıncılık. Özdemir, S.M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 126-146.
  • Pekşen Akça, R., Arslan, R. & Akıncı Demirbaş, E. (2013). Farklı üniversitelerde eğitim gören çocuk gelişim lisans ve önlisans öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları. Akademik Bakış Dergisi, 38, 1-18.
  • Pratt, D. (1980). Curriculum: design and development. Harcourt Brace Jovanovich Publishing.
  • Sıcak, A. & Arsal, Z. (2014). 5. sınıf fen ve teknoloji öğretim programı canlılar dünyasını gezelim tanıyalım ünitesinin sağlamlığının incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 85-109.
  • Sünbül, A. M. (2011). Öğretim ilke ve yöntemleri. Eğitim Yayınevi.
  • Şimşek, H. (2009). Eğitim tarihi araştırmalarında yöntem sorunu. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(1), 33-51.
  • Taşçi, G. (2023). Biyoloji öğretimi: öğretim programları biyoloji kazanımlarının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 52(240), 2763-2786. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1188048
  • Tayhan Kartal, F., Burnaz Arslan, N., Yaşar, B., Sağlam, S. & Kıymaz, M. (2019). Adölesanların beslenme bilgi düzeylerinin beslenme ve egzersiz alışkanlıkları üzerine etkisinin incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(2), 280-295. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.590620
  • Ursavaş, N., Aytar, A. & Alpay, E. (2020). Farklı öğretim programlarının su ile ilişkili kazanımlar açısından incelenmesi. Anadolu Öğretmen Dergisi, 4(1), 98-113. https://doi.org/10.35346/aod.687703
  • Yakar, A. (2016). Geleceğin eğitimi üzerine program ve tasarım modeli önerileri:“ yaşamsal eğitim programları” ve “yaşamsal öğretim tasarımları”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-15.
  • Yayla, K. & Yayla, T. (2017). 2017 Fizik öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (ordu ili örneği). Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(1), 89-94.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zorluoglu, S. L., Kızılaslan, A. & Yapucuoglu, M. D. (2020). The analysis of 9th grade chemistry curriculum and textbook according to revised bloom's taxonomy. Cypriot Journal of Educational Sciences, 15(1), 9-20.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Curriculum and Instration (Other)
Journal Section Articles
Authors

Rabia Acemioğlu 0000-0003-4369-2986

Yakup Doğan 0000-0003-0119-1630

Publication Date December 31, 2024
Submission Date December 17, 2024
Acceptance Date December 31, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Acemioğlu, R., & Doğan, Y. (2024). Examining Curriculums in Terms of Healthy Nutrition Outcomes in the Context of Class Level. International Journal of Scholars in Education, 7(2), 185-196. https://doi.org/10.52134/ueader.1603026