Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri şube rehber öğretmenlerinin Covid-19 uzaktan eğitim sürecinde öğretmen, öğrenci ve veliler hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmada nitel bir araştırma modeli olan özel durum (casestudy) araştırması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ağrı ili ve ilçe okullarında görev yapmakta olan 10 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için araştırmaya katılan öğretmenlere, araştırmacılar tarafından geliştirilen 10 adet yapılandırılmış mülakat sorusu sorulmuştur. Hazırlanan sorular üç uzmanın görüşüne sunulmuş, uzmanlardan gelen dönütler neticesinde soruların içeriği ile ilgili düzeltmeler yapılmıştır. Mülakat, zorunlu uzaktan eğitim sürecinde olunmasından dolayı görüntülü konuşma sırasında ses kaydı alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular; nitel araştırma yöntemleri kapsamında veri analizinde kullanılmakta olan betimsel, sistematik ve veri analizi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarından bazıları şu şekildedir: Öğretmenlerin çoğu, çeşitli sebeplerden dolayı bütün öğrencilere ulaşamadıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin öğrencilere ulaşmak için farklı kaynaklar kullandıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin süreç içerisinde Eğitim Bilişim Ağı’nı (EBA) az kullandıkları görülmüştür. Bunun nedenlerinin başında öğrencilerin yaşadıkları yerlerdeki internet sıkıntısı gelmektedir. Öğretmenler bu süreçte kilit rol oynayan velilerin geneline ulaşamadıklarını, ulaşabildikleri velilerin de genel olarak çocuklarının eğitimi ile ilgili olduklarını ifade etmişlerdir. Uzaktan eğitim sürecinde velilerin genelinin ilgisiz olduğu, ilgili olan velilerin ise sosyoekonomik düzeyi iyi olan veliler olduğu ayrıca bu velilerin çocuklarının derse karşı ilgilerinin ve başarılarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenler bu süreçte öğrencilerin verimli ders takibi yapamadıklarını bu durumun sebebinin ise yüz yüze eğitim yapamamaktan kaynaklandığını belirtmiştir. Bu süreçte öğretmenler öğrencilerine ulaşmak için en fazla WhatsApp kullandıklarını ifade etmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin okula geri dönüş sürecinde, pandemiden dolayı kişisel hijyen ve sosyal mesafe kuralının daha da önem kazandığı için okula uyum problemi yaşayacaklarını ve bu durumun öğrencilerde hijyen takıntısına dönüşebileceği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Acceptance Date | December 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |