Bu araştırmanın amacı, yeni Türk Dili ve
Edebiyatı ve bu programa göre hazırlanmış 9., 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı
kitapları ile eski program ve buna göre hazırlanmış ve halen okullarda
okutulmaya devam eden 11. ve 12. sınıf Türk Edebiyatı ile Dil ve Anlatım ders
kitapları hakkında öğretmenlerin düşüncelerini almaktır. Bu amaçla çalışmada bilimsel
araştırma yöntemlerinden nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama
aracı olarak görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu kapsamda araştırmacı
tarafından, geçerlik çalışması yapılmış yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu öğretmenlerin cinsiyet, mesleki kıdem, görev yapılan okul
türü/okutulan sınıf gibi bilgilerin yanı sıra program ile ders kitaplarını kapsayan sorulardan
oluşmaktadır. Verilerin
çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın
örneklemini anadolu ve sosyal bilimler
liseleri 9,10,11,12. sınıflarında görev yapan Türk Dili ve Edebiyatı
öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışma
grubunun belirlenmesinde gönüllülük esas alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2018 |
Acceptance Date | September 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 2 |