Bu araştırmanın amacı, yeni Türk Dili ve Edebiyatı ve bu programa göre hazırlanmış 9., 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı kitapları ile eski program ve buna göre hazırlanmış ve halen okullarda okutulmaya devam eden 11. ve 12. sınıf Türk Edebiyatı ile Dil ve Anlatım ders kitapları hakkında öğretmenlerin düşüncelerini almaktır. Bu amaçla çalışmada bilimsel araştırma yöntemlerinden nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu kapsamda araştırmacı tarafından, geçerlik çalışması yapılmış yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu öğretmenlerin cinsiyet, mesleki kıdem, görev yapılan okul türü/okutulan sınıf gibi bilgilerin yanı sıra program ile ders kitaplarını kapsayan sorulardan oluşmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini anadolu ve sosyal bilimler liseleri 9,10,11,12. sınıflarında görev yapan Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde gönüllülük esas alınmıştır.
Türk dili ve edebiyatı ders kitapları, Türk edebiyatı, dil ve anlatım ders kitapları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018, Cilt 4, Sayı 2 |
APA | Eskimen, A. (2018). 9.-12. SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI, TÜRK EDEBİYATI İLE DİL VE ANLATIM DERS KİTAPLARININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ . Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi , 4 (2) , 111-129 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/uebt/issue/39057/450657 |